Mitä teen väärin kirppismyyjänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hantta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon kans miettinyt, et onks joku ajankohta myydä parempi kuin toinen? Koska mulla on niin vähän tavaraa myynnissä kuitenkin, niin viikko on aina riittänyt hyvin. Mutta se yksi viikko saattaa sitten olla jonain hiljaisempana ajankohtana.

no tässäpä tämä. nimenomaan ne tavalliset perusvaatteet menevät kaupaksi, kun vaan hinta on kohdillaan. eipä ole koskaan käynyt mielessäkään että menisin kirpparilta etsimään JUHLAVAATTEITA.
En sano, että olet väärässä. Itse vaan en ostaisi ihan perusvaatteita käytettyinä, on ne niin huonokuntoisia yleensä. Itse en tykkää siitä, jos kangas on menettänyt pehmeytensä. Peruspaidat ostan H&M:ltä tai muista edullisista liikkeistä, farkutkin saa alennuksessa joskus alle kympillä. Monet juhlavaatteet tai vähän tyylikkäämmät vaatteet on uutena tosi kalliita, mut kirpparilla ne voi olla monesti vähän käytettyjä ja halvempia.

Sanoisin, että ajankohdallakin on merkitystä! Kauppojen alehulinoiden aikaan, ihmiset on ostamassa sieltä, ei kirpputorilta. Kesällä ihmiset matkustaa, ja monet tykkää käydä kirpputoreilla lomareissuilla.

Itse lisäisin vielä että kannattaa tarkastella sesonkia; esim. Onko tulossa juhlia/pyhiä tms.
Siis keväällä välikausi- ja kesävaatteita myyntiin, kesällä kesä- ja välikausivaatetta, syksyllä taas välikausi ja talvivaatteita jne. (moni pyrkii välttelemään vaatteiden ostamista jemmaan ja ostavat tarpeeseen; joskus ainakin ulkovaatteiden/haalareiden osalta voi jäädä ostopäätös tekemättä, jos ei ole käyttöaika aivan liki).
Sisävaatetta meneekin helpommin ympäri vuoden.

Lisäksi jos on esim. Pöytäliinoja, verhoja, koriste-esineitä tms. Niin huomioi näissäkin vuodenaika ja pyhät (esim. Pääsiäinen, vappu, joulu) ja toki keväällä ennen lakkiaisia ja rippijuhlia menee myös juhlavaatteita paremmin kaikenikäisille.

Joku päivitteli ettei ostaisi juhlavaatetta kirpputorilta, mutta omasta mielestäni se on juuri oivallinen paikka; juhlavaatteita ei yleensä pidetä montaa kertaa joten ovat usein lähes uudenveroisia ja hinnat ovat huimasti edullisempia kuin kaupan rekistä. Pienten lasten kohdalla (jotka käyttävät juhlavia vaatteita ehkä sen 1-3x/vuosi) tuntuisi älyttömältä maksaa joka vuosi 50-100€ juhlavaatetuksesta, jos saman saa kirpparilta jopa alle kympillä.

Kierrätys kunniaan! :)

no tässäpä tämä. nimenomaan ne tavalliset perusvaatteet menevät kaupaksi, kun vaan hinta on kohdillaan. eipä ole koskaan käynyt mielessäkään että menisin kirpparilta etsimään JUHLAVAATTEITA.

Minä taas olen ostanut kovakasvuiselle juhlavaatteita kirpulta. Näkyy olevan muitakin joiden lapset venyvät nopsaa ja juhlakuteille ei juurikaan ole käyttöä joten saa halvalla hyväkuntoista. Taaskin tuo on kasvanu ulos entisistä ja meinaan käyä kattelemassa kesän juhliin kirpulta. Ja todella siistejä ja hyväkuntoisia mekkoja,kenkiä ja poikien vaatteita on. mulle taa ei tuu mieleen aatella että jotain tiettyä pitäs ostaa vain kaupasta.

[QUOTE="Sande";30797545]Itse lisäisin vielä että kannattaa tarkastella sesonkia; esim. Onko tulossa juhlia/pyhiä tms.
Siis keväällä välikausi- ja kesävaatteita myyntiin, kesällä kesä- ja välikausivaatetta, syksyllä taas välikausi ja talvivaatteita jne. (moni pyrkii välttelemään vaatteiden ostamista jemmaan ja ostavat tarpeeseen; joskus ainakin ulkovaatteiden/haalareiden osalta voi jäädä ostopäätös tekemättä, jos ei ole käyttöaika aivan liki).
Sisävaatetta meneekin helpommin ympäri vuoden.

Lisäksi jos on esim. Pöytäliinoja, verhoja, koriste-esineitä tms. Niin huomioi näissäkin vuodenaika ja pyhät (esim. Pääsiäinen, vappu, joulu) ja toki keväällä ennen lakkiaisia ja rippijuhlia menee myös juhlavaatteita paremmin kaikenikäisille.

Joku päivitteli ettei ostaisi juhlavaatetta kirpputorilta, mutta omasta mielestäni se on juuri oivallinen paikka; juhlavaatteita ei yleensä pidetä montaa kertaa joten ovat usein lähes uudenveroisia ja hinnat ovat huimasti edullisempia kuin kaupan rekistä. Pienten lasten kohdalla (jotka käyttävät juhlavia vaatteita ehkä sen 1-3x/vuosi) tuntuisi älyttömältä maksaa joka vuosi 50-100€ juhlavaatetuksesta, jos saman saa kirpparilta jopa alle kympillä.

Kierrätys kunniaan! :)[/QUOTE]

Tää on tosi. En hamstraa lapselle vaatteita varastoon,ostan kauden mukaan sitä mitä tarvitaan. Nyt siis kevätvaatetta ja vähitellen kesää varten. Syksyllä taas eteenpäin.
Aikas hyvin täälä myyjät on tämän hoksineet että millon kannattaa myydä mitäkin.

Joillakin puuttuu käytöstavat kirpparilla ihan täysin. Mun mielestä siellä pitäisi käyttäytyä kuin kaupassa. Ei se tee niistä tavaroista huonompia vaikka ovatkin käytettyjä. Ei kukaan kaupassakaan (toivottavasti) mene nenäänsä pyyhkimään johonki myynnissä olevaan paitaan.

Yks miks kans ärsyttää asiakkaissa on se, että jostain pöydästä otetaan leluja ja lapsen annetaan leikkiä ja viskellä sitä ympäriinsä. Vain että lapsi pysyy tyytyväisenä. Sitten ei edes palauteta paikoilleen.

Just ärsyttää ihmiset joiden lapset pörrää yksin kirppiksellä ja rämplää leluja.Just eilen näin kun lapsi rikkoi myynnissä olevan lelutallin ikkunan ja tällä kertaa äiti oli vieressä.Ei sanonut lapsukaiselle mitään.No näitten lapset leikki ja hajottaa ihan normi kaupoissakin.Jotenkin tuntuu että ihmiset pitää toisten myynnissä olevia leluja lasten viihdykkeinä tosiaan ja nakataan ne sitten vaan johonkin pöytään! Pliis palauttakaa ne edes....

Tää on tosi. En hamstraa lapselle vaatteita varastoon,ostan kauden mukaan sitä mitä tarvitaan. Nyt siis kevätvaatetta ja vähitellen kesää varten. Syksyllä taas eteenpäin.
Aikas hyvin täälä myyjät on tämän hoksineet että millon kannattaa myydä mitäkin.

Mä oon koittanut etsiä lapsille kevätvaatteita, lähinnä ulkovaatetta. Arvatkaas mitä on tarjolla? Niitä nyt talvella käytössä olleita toppavaatteita! Että täällä ei ole hoksattu että mitä kannattais missäkin kohtaa myydä.

Alkuperäinen kirjoittaja reima ei ole hyvälle;30794004:
Kerropa mitä lastenvaatteita ei tehdä jossain"indokiinassa"?? Monia merkkejä tutkailtu anopin kanssa ja kaikki tehdään tyyliin vietnamissa. Ja meillä ei ole mitään huonoa sanottavaa reimasta :D

No esimerkiksi NOSH:in vaatteet valmistetaan Portugalissa.

Itse kierrän kirppiksillä sisäilmaongelmaisten kotien pöydät kaukaa, ne kun haistaa.

Mitä vain voi hankkia kirppikseltä. Mielestäni juhlavaatteitapa myös hyvinkin. Juhlia kun useimmilla on harvemmin. Ja lapset kasvavat. Tosin mun lapseni ovat tarkkoja ihan kaiken suhteen. Vain tyttö tykkää katsoa kirppikseltäkin, poika ei ollenkaan (teinin paineet hänellä ja valitettavasti muiden mielipiteet vaikuttava, itsetuntojuttu yms. :(.....).
Mietin, että menenkö myymään itsepalvelukirppikselle vai tavalliselle "päiväkirppikselle" nyt vaihteeksi kuitenkin, täällä Turun seudulla... katsotaan, katsotaan... (ps. ei meidänkään perheelle mitään isoja summia ole jäänyt, varmaan se parikymppiä per viikko, mutta kierrätys on tärkeää ja kivaa)

Minä pidän pöytää yleensä 2-3 viikkoa kerrallaan sit pieni tauko ja uudestaan. Pyrin katsomaan myytävät tuotteet sesongin mukaan eli nyt myin paljon naamiaisvaatteita kun vappu tulossa. Itse olen huomannut, että perus vaatteet ei mene kaupaksi juuri millään hinnalla. Kodin tekstiilit, koriste ja sisustusjutut myy kivasti, lelut ja kirjat kohtalaisesti. Itsellä pöytä uudella kirppiksellä ja siellä käy kauppa tosi hyvin, myös ns. miesten juttuja kannattaa sen ukon komeroista ja autotallista napata mukaan, luvan kanssa tietysti =) Miehet kiertää kirppiksiä aika ahkerastikin, mutta jos pöytä notkuu vaatteita niin harvoin pysähtyvät tutkimaan. Meidän kirppiksellä on hieno systeemi kun voi valita sellasenkin pöydän, että se kirppiksen pitäjä huolehtii hinnoittelut, esillelaiton, siivoamisen, täydentämisen ja tyhjentämisen, itte vaan ottaa sit rahat käteen ja vie loput pois. No mut kaiken a ja o on siisteys ja se, että vaihtelee sitä tavaraa siellä pöydässä vaikka kesken viikonkin jos ei meinaa mennä kaupaksi. Tai sit vaihtaa edes sen järjestyksen päinvastaiseksi niin vakiasiakkaatkin kiinnostuu uudestaan.

Yhteistyössä