Mitä teen väärin kirppismyyjänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hantta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hantta"

Vieras
Ihmetyttää, kun toiset repii yli satasen voittoja kirppismyynnillä. Yks kaveri myi paljon tavaraa alle eurolla. Kerran otin yhteisen pöydän kaverin kanssa ja se myi vaatteita vitosella. Ite tienaan vain jotain 20-30 €, johon oon tietysti tyytyväinen siltä osin, etten ainakaan jäänyt tappiolle. Olen yrittänyt hinnoitella tavaroita ja vaatteita 0,50-5 €. Jotain kalliimpia tuotteita sitten vain pari ollut 15 € ja 55 €. Aiemmin mulla oli tapana hinnoitella pikkujuttuja kalliimmalla ja silloin jäin tappiolle. En kuitenkaan ymmärrä mitä teen väärin noihin kavereihin verrattuna, kun ne kyllä saa hinnoitella vaatteet ja muut vitosella tai kalliimmalla ja ne menee myydyksi.

Ehkä sulla vaan ei oo niin hyvää tavaraa kuin luulet. Tai jos kaikki ne tavarat samassa pöydässä näyttää liian vanhahtavalta, liian kalliilta tai liian rojulta? Joskus käy niin, että tavarat yksittäin voi olla kelpoja, mutta samassa pöydässä koko yleisilme muuttuu sellaiseksi, ettei sitä jaksa käydä edes katsomassa.

• Tykkää
Reactions: miss_piggy
Oletko kiinnittänyt huomiota,minkä merkkisiä vaatteita kaverisi myy/itse myyt? Entä kunto? Kirpputorillakin merkki maksaa,eli kalliimmat merkit menee kirppiksellä kaupaksi kalliimmalla kun halvemmat merkit/enemmän käytetyt vaatteet.

Jos myyt kirppiksellä merkkivaatteet superhalvalla ne menee kaupaksi aina. Tietty nekin saa maksaa silloi jotain. Esim. alunperin 100-200e housut myyt vaikka 10e:lla. Mä kerään kirppikillä just merkkivaatteita halvalla ja oon kuullut et moni kaverikin tekee tätä.

Nimenomaan. Mä en ainakaan edes osta kirpparilta mitään henkkamaukkaa, miksi ostaisin sellaisen paidan 2 eurolla mikä maksaa kaupassa 10-15e, kun merkkipaidan saatan löytää samaan hintaan?

Ja henkkamaukan vähänkään kalliimmat 15-30e maksavat vaatteet maksaa kirpparilla usein 3-5 euroa, miksi taaskaan maksaisin, kun 5-10 eurolla saan vaatteen joka on maksanu sen 150-200e uutena

Merkkivaatteissa nyt vain tippuu ne hinnat suhteessa uuden hintaan enemmän. Muutoinhan noita henkkamaukan vaatteita pitäisi myydä eurolla, jotta suhde olisi sama. Koska kukaan ei maksa kirpparillakaan siitä 200 euron vaatteesta enää mitään 40 euroa

Nimenomaan. Mä en ainakaan edes osta kirpparilta mitään henkkamaukkaa, miksi ostaisin sellaisen paidan 2 eurolla mikä maksaa kaupassa 10-15e, kun merkkipaidan saatan löytää samaan hintaan?

Ja henkkamaukan vähänkään kalliimmat 15-30e maksavat vaatteet maksaa kirpparilla usein 3-5 euroa, miksi taaskaan maksaisin, kun 5-10 eurolla saan vaatteen joka on maksanu sen 150-200e uutena

Merkkivaatteissa nyt vain tippuu ne hinnat suhteessa uuden hintaan enemmän. Muutoinhan noita henkkamaukan vaatteita pitäisi myydä eurolla, jotta suhde olisi sama. Koska kukaan ei maksa kirpparillakaan siitä 200 euron vaatteesta enää mitään 40 euroa

Kyllä ainakin lastenvaatteista maksetaan tuollaisia hintoja. Eikä tarvii olla edes 200 euron vaate, vaan jopa satasen takista tai haalarista voi hyvinkin saada 40 euroa.

Joo, ei henkkamaukassa tarvii satasta maksaa, mutta vaikapa Reiman lastentakit maksavat hyvinkin yli satasen. Ja hyväkuntoisesta, käytetystä sellaisesta saattaa kirppiksellä saada 50 euroa.

noh tässä olikin jo hinnoista.

Mutta esille panokin on paljon esim mä en viitti kattoo hirveesti pöytii jotka täynnä tavaraa koska niitten takaisin laittaminen on vaivalloista. ite aina täytän sitä pöytää 2-3 päivän välein. mutta että näkis ne kaikki kerralla palvelee mies asiakkaita ainakin? koska mulla joku silmä rekisteröi sillä tavalla.

tolla tyylillä tuli kimppa pöydästä 370e voittoo. hinnat myös halpoina . ja järjestelmällisinä esim vaatteet hengarriin kipot omaan nurkkaan muut tavarat jne jnee. eikä sillain että siellä täällä hujan hajan.

Joo, ei henkkamaukassa tarvii satasta maksaa, mutta vaikapa Reiman lastentakit maksavat hyvinkin yli satasen. Ja hyväkuntoisesta, käytetystä sellaisesta saattaa kirppiksellä saada 50 euroa.

Pointtini oli, että reima onkin kalliimpi jo uutena kuin se henkkamaukka. Ja henkkamaukasta ei makseta kirpparilla mitään, koska eivät maksa uutenakaan juuri mitään.

Reima taas on uutenakin kalliimpaa joten kirpparillakin menee kaupaksi parempaan hintaan.

Mieluummin mä maksan kirpparilla reiman 100e maksaneesta sen 40e, kun henkkamaukan 49 e maksaneesta 19 euroa. Eli 40% uuden hinnasta.
En ikinä kuuna päivänä maksaisi henkkamaukan käytetystä takista tuota 19 euroa, mutta reiman takista voin maksaa, koska se on laadukkaampi ja taatusti käytettynäkin parempi kuin se hm.

Hinnat eivät tipu samassa suhteessa halppiksella ja merkkivaatteella.

Ajatellaan vaikka miesten gantin neuletakki ovh 149euroa. 10-20 euroa on siitä oikein hyvä kirppishinta, menee varmaan kaupaksi. 7%-14% uuden hinnasta. Hm vastaava neuletakki 25 euroa josta tuo 7-14% on vain 1,75- 3,5uroa, kyllä kirppiksellä nyt enemmän pyydetään hm neuletakistakin kuin 1,75e

Kyllä sellainen joka maksaa 50 euroa käytetystä yliarvostetusta tavallisesta takista on tyhmä pää. Reimaa parempaa tavaraa on maailmalla vaikka kuinka paljon. Reima ei ole yhtään tunnettu merkki maailmalla ja jos tuote on hyvä niin se tiedetään maailmalla. Reiman kaikki valmistetaan halpamaissa mutta hinnat on laatumerkkien lähellä. Todella mautonta ja tyhmää ostaa sellaista jonka oikea hinta olisi ehkä 20 euroa takki ja maksaa siitä yli 100 euroa.

Käytetystä reimasta 40€ kirpparilla? :D ei ikinä.

Mutta siis, itse myyn myös paljon kirpparilla ja ostelen ja tässä pari tärppiä:

-ei liikaa tavaraa pöytään
-pese ja silitä vaatteet ja pistä henkareihin, sukat tms siististi laatikoihin. Niitä haisevia, likaisia myttykasoja ei kukaan jaksa tonkia. Älä myy mitään p*skaa, itse jos katson pöydästä ekaa vaatetta ja siinä on esim. tahroja niin en viitsi edes katsoa loppujakaan...
- laita loosiin laput siitä mitä myyt, esim "tytölle vaatetta, koot 62-86 cm" tai "tästä kaikki maks 1€ "
- siivoa pöytä päivittäin, lisää uutta tavaraa ja vaihtele tavaroiden paikkoja -> näin ne jotka vierailee kirpparilla useammin kiinnostuu penkomaan sinun loosia uudenkin kerran
- valitse myyntipaikka huolella - toiset kirpparit vaan vetää ostajia paremmin kuin toiset.

Voihan se johtua siitäkin, että olet tyyliltäsi ihan eri kuin kirppiksellä kävijät. Tätähän tapahtuu paljon. Eikä se tarkoita, että sun makusi olisi huono tai myyt huonoa tavaraa.

Mulla on yksi aivan mahtava kirppiskohde, josta saan usein alihinnoiteltua ja hyvää kamaa. En tajua, miten ne myyjät eivät osaa hinnoitella, mutta sitten kaikki sellainen, mistä en todellakaan välitä, on mielestäni mautonta ja kehnoa laatua, kuten esim. Ikean kama. Ihmiset eivät enää tunnista antiikkia, laatua, mikä on hyvä tekstiili jne. Saati erottavat käsityötä teollisesta valmisteesta. Ymmärrys käytetystä tavarasta on sitä, mitä oppivat verkkokaupoista.

Joten aina voi miettiä voisko joku toinen kirppispaikka olla parempi sun tavaroillesi.

Kiitos kaikista vastauksista! Meilläpäin on tosiaan vain kaksi hyvää kirppistä, toinen on aika uusi. Aiemmin vuosia sitten yritin myydä kahdella muulla kirppiksellä, jossa oli vähemmän kävijöitä ja myin paskaa, niin arvelisin tappionikin johtuneen näistä. Tällä uudella kirppiksellä tuntuu käyvän paljon porukkaa, parkkis on melkein aina täynnä ja paikka on helppo kiertää kokonaan läpi. Hinnoittelusysteemi on kanssa kiva, kun ne voi kirjoittaa netissä ja seurata myyntejä sieltä. Toinen kirppis on ollut pidempään, mutta samat voitot olen sieltäkin saanut.

Olen mielestäni hinnoitellut vaatteet järkevästi, 1-3 €, kyse ei siis ole merkkivaatteista, mutta juhlavaatteita enimmäkseen. Tavallisia perusvaatteita en sinne laittaiskaan, paitsi ehkä farkut vois. Olen yllättynyt, ettei kukaan ole vielä ostanut kenkiä, vaikka ne ovat juuri kevääseen/kesään sopivia. Osa niistä on vähän käytettyjä ja yhdet jopa täysin käyttämättömät. Lastenvaatteista laitoin vain ulkohaalareita, hienompia perusvaatteita ja hattuja. Yksi haalari on kai merkkituote, mutta sekin vain kympin. Hinnoittelin näitä lastenvaatteita niillä hinnoilla mitä olen niitä enimmäkseen nähnyt myytävän ja mitä olisin niistä itse valmis maksamaan. Laitoin mukaan myös käsityötarvikkeita, kuten lankakeriä, pitsejä ym. Kerät laitoin 0,50 €, koska tiedän että ne on nyt alennuksessa kaupassakin. Pitsit on tosi kalliita käsityöliikkeissä, joten tiedän että niistä voin jo vähän pyytääkin enemmän ja yhden sainkin jo myytyä :) Olen saanut myytyä enimmäkseen euron tuotteita, mutta myös muutaman vitosen tuotteen. Yritän myös myydä paria kalliimpaa lastentarviketta ja jopa reippaasti alihinnoiteltuina, mutta ehkä ei ole vaan osunut oikeaa ostajaa paikalle? Mä yritinkin varoa sitä, ettei pöytä tuu liian täydeks, etenki kun se on otettu kimppana. Kaikki mahtu kuitenki siististi ja kivasti näytille, eikä mulla ois enempää tavaraa ollukaa. Mietin, et voisko ne suuret voitot johtua siitäkin, et joillakin sitä tavaraa on kauheesti ja ne pitää sitä pöytää pari viikkoa?

[QUOTE="hantta";30793635]Kiitos kaikista vastauksista! Meilläpäin on tosiaan vain kaksi hyvää kirppistä, toinen on aika uusi. Aiemmin vuosia sitten yritin myydä kahdella muulla kirppiksellä, jossa oli vähemmän kävijöitä ja myin paskaa, niin arvelisin tappionikin johtuneen näistä. Tällä uudella kirppiksellä tuntuu käyvän paljon porukkaa, parkkis on melkein aina täynnä ja paikka on helppo kiertää kokonaan läpi. Hinnoittelusysteemi on kanssa kiva, kun ne voi kirjoittaa netissä ja seurata myyntejä sieltä. Toinen kirppis on ollut pidempään, mutta samat voitot olen sieltäkin saanut.

Olen mielestäni hinnoitellut vaatteet järkevästi, 1-3 €, kyse ei siis ole merkkivaatteista, mutta juhlavaatteita enimmäkseen. Tavallisia perusvaatteita en sinne laittaiskaan, paitsi ehkä farkut vois. Olen yllättynyt, ettei kukaan ole vielä ostanut kenkiä, vaikka ne ovat juuri kevääseen/kesään sopivia. Osa niistä on vähän käytettyjä ja yhdet jopa täysin käyttämättömät. Lastenvaatteista laitoin vain ulkohaalareita, hienompia perusvaatteita ja hattuja. Yksi haalari on kai merkkituote, mutta sekin vain kympin. Hinnoittelin näitä lastenvaatteita niillä hinnoilla mitä olen niitä enimmäkseen nähnyt myytävän ja mitä olisin niistä itse valmis maksamaan. Laitoin mukaan myös käsityötarvikkeita, kuten lankakeriä, pitsejä ym. Kerät laitoin 0,50 €, koska tiedän että ne on nyt alennuksessa kaupassakin. Pitsit on tosi kalliita käsityöliikkeissä, joten tiedän että niistä voin jo vähän pyytääkin enemmän ja yhden sainkin jo myytyä :) Olen saanut myytyä enimmäkseen euron tuotteita, mutta myös muutaman vitosen tuotteen. Yritän myös myydä paria kalliimpaa lastentarviketta ja jopa reippaasti alihinnoiteltuina, mutta ehkä ei ole vaan osunut oikeaa ostajaa paikalle? Mä yritinkin varoa sitä, ettei pöytä tuu liian täydeks, etenki kun se on otettu kimppana. Kaikki mahtu kuitenki siististi ja kivasti näytille, eikä mulla ois enempää tavaraa ollukaa. Mietin, et voisko ne suuret voitot johtua siitäkin, et joillakin sitä tavaraa on kauheesti ja ne pitää sitä pöytää pari viikkoa?[/QUOTE]

joo kuukaudeks kerrallaan ja kannattaa pytää useita kimppaan . kaikki pääsee rojuista eroon tiiäkkö mitä musta tuntuu naisten ja lasten vaateilla on ylimarkkinat kirppareilla niin vain priima ostetaan? kun taas miesten vaatteita ei juurikaan ole ehkä senkin takia että ne käytetään loppuun asti :) möh. niitten kohalla olla siis ihan niin justiinsa vaan otetaan että on aika omaa ja halpa :) sitten naiset hypistelee yhtä vaatekappaletta tunnin ? mutta katselee muitakin ja sijoittaa vaatteisiin enemmän jos se on priimaa ja voi olla vähän kalliimpikin? eli vetonauloina tyylikkäitä vaatteita joka pysäyttää naisen juuri sinun pöydällesi. toinen naula miehelle :)

Mä kierrän kaukaa pöydät jotka on ängetty liian täyteen. En ymmärrä miks joku lataa sen pöydän niin täyteen esim. vaatetta, että siellä on puolen metrin kerros niitä mytyssä. Ei sellaista jaksa mennä penkomaan.

Lisäksi en jaksa kauaa tuhlata aikaa sellaisen pöydän tonkimiseen, jossa käsiin osuu nukkaiset lasten sukkahousut hintaan 3 euroa. Aivan liian ylihinnoiteltua on osalla tuotteet.

Meilläpäin on just yks sellanen kirppis, jossa kaikkien myyjien pöydät ja vaatetangot on ängetty täyteen tavaraa ja vaatteita. Yleensä niitä vaatteita on pöydilläkin just sellanen metrin sekalainen mytty, joista osa tippunu jo lattiallekin. Oon aina inhonnu sitä kirpparia, kun se on tosi sotkuinen, siellä ei myydä mitään hyvää ja paskakin on ylihinnoteltua. Lisäks siellä varastetaan tavaraa toisilta ja pistetään heti seuraavalla viikolla omalle pöydälle myyntiin. Jännästi jokaisella kirpparilla on jonkinlainen maine, et millaista ja minkä kuntoista tavaraa siellä myydään. Mä en kans tajuu, et mitä hienoa on nukkasissa vaatteissa. Ite en niitä osta, edes lapselle, vaikka se vaate olisikin käytössä vain pari kuukautta.

Itse jätän väliin heti pöydät joissa vaatteissa ei ole kokonumeroa. Kerran yhdelle myyjälle siitä sanoin kun oli laittamassa myyntiin, tuumas mulle että näkeehän sen koon lapusta, juu mutta mulla ei ole halua tonkia niitä lappuja että onko se hyvä vai ei. Toinen ettei rikkinäisiä, vaihdan heti pöytää jos tulee rikkinäinen vastaan, kolmas liian täydet ja neljäs haisevat ja ryppyiset.

Kerropa mitä lastenvaatteita ei tehdä jossain"indokiinassa"?? Monia merkkejä tutkailtu anopin kanssa ja kaikki tehdään tyyliin vietnamissa. Ja meillä ei ole mitään huonoa sanottavaa reimasta :D

Niin ehkä sitten oon kirppisasiakkaanakin erilainen. Merkillä ei ole väliä, kunhan se on tarpeellinen ja näyttää nätiltä :D Joskus on tullut merkkituotteitakin ostettua, mutta nekin haalarit on myyty ihan kympillä, kuten kaikki tavallisetkin. Haalarista suostun maksamaan maksimissaan 15 €, jos ihan välttämättä just heti tarvitaan se. Facebookin kirppareilla näkee noita 40-70 €:n haalareita, mutta ei täällä normikirppiksillä. Mäkin ohitan heti pöydän, jos huomaan yhden vaatteen olevan rikki jos siitä ei ole mainittu hintalapussa. Itselleni kävi kerran niin, että mulla oli tavaraa myynnissä ja kun tulin siivoamaan pöytää, niin huomasin että kaksi vaatetta oli sotkettu. Vein ne pesuun, mutta tahrat eivät lähteneet edes parissa pesussa. Kyllä harmitti, että joku idiootti asiakas oli ilmeisesti pyyhkinyt niillä lapsensa nassun, kun ei ollut omaa rättiä mukana! Että joskus ne tahrat ei ole myyjän vika, mutta harvemmin kai tollasta tapahtuu. Ainakin toivottavasti.

[QUOTE="hantta";30794617]Niin ehkä sitten oon kirppisasiakkaanakin erilainen. Merkillä ei ole väliä, kunhan se on tarpeellinen ja näyttää nätiltä :D Joskus on tullut merkkituotteitakin ostettua, mutta nekin haalarit on myyty ihan kympillä, kuten kaikki tavallisetkin. Haalarista suostun maksamaan maksimissaan 15 €, jos ihan välttämättä just heti tarvitaan se. Facebookin kirppareilla näkee noita 40-70 €:n haalareita, mutta ei täällä normikirppiksillä. Mäkin ohitan heti pöydän, jos huomaan yhden vaatteen olevan rikki jos siitä ei ole mainittu hintalapussa. Itselleni kävi kerran niin, että mulla oli tavaraa myynnissä ja kun tulin siivoamaan pöytää, niin huomasin että kaksi vaatetta oli sotkettu. Vein ne pesuun, mutta tahrat eivät lähteneet edes parissa pesussa. Kyllä harmitti, että joku idiootti asiakas oli ilmeisesti pyyhkinyt niillä lapsensa nassun, kun ei ollut omaa rättiä mukana! Että joskus ne tahrat ei ole myyjän vika, mutta harvemmin kai tollasta tapahtuu. Ainakin toivottavasti.[/QUOTE]

Joillakin puuttuu käytöstavat kirpparilla ihan täysin. Mun mielestä siellä pitäisi käyttäytyä kuin kaupassa. Ei se tee niistä tavaroista huonompia vaikka ovatkin käytettyjä. Ei kukaan kaupassakaan (toivottavasti) mene nenäänsä pyyhkimään johonki myynnissä olevaan paitaan.

Yks miks kans ärsyttää asiakkaissa on se, että jostain pöydästä otetaan leluja ja lapsen annetaan leikkiä ja viskellä sitä ympäriinsä. Vain että lapsi pysyy tyytyväisenä. Sitten ei edes palauteta paikoilleen.

[QUOTE="hantta";30793635]Kiitos kaikista vastauksista! Meilläpäin on tosiaan vain kaksi hyvää kirppistä, toinen on aika uusi. Aiemmin vuosia sitten yritin myydä kahdella muulla kirppiksellä, jossa oli vähemmän kävijöitä ja myin paskaa, niin arvelisin tappionikin johtuneen näistä. Tällä uudella kirppiksellä tuntuu käyvän paljon porukkaa, parkkis on melkein aina täynnä ja paikka on helppo kiertää kokonaan läpi. Hinnoittelusysteemi on kanssa kiva, kun ne voi kirjoittaa netissä ja seurata myyntejä sieltä. Toinen kirppis on ollut pidempään, mutta samat voitot olen sieltäkin saanut.

Olen mielestäni hinnoitellut vaatteet järkevästi, 1-3 €, kyse ei siis ole merkkivaatteista, mutta juhlavaatteita enimmäkseen. Tavallisia perusvaatteita en sinne laittaiskaan, paitsi ehkä farkut vois. Olen yllättynyt, ettei kukaan ole vielä ostanut kenkiä, vaikka ne ovat juuri kevääseen/kesään sopivia. Osa niistä on vähän käytettyjä ja yhdet jopa täysin käyttämättömät. Lastenvaatteista laitoin vain ulkohaalareita, hienompia perusvaatteita ja hattuja. Yksi haalari on kai merkkituote, mutta sekin vain kympin. Hinnoittelin näitä lastenvaatteita niillä hinnoilla mitä olen niitä enimmäkseen nähnyt myytävän ja mitä olisin niistä itse valmis maksamaan. Laitoin mukaan myös käsityötarvikkeita, kuten lankakeriä, pitsejä ym. Kerät laitoin 0,50 €, koska tiedän että ne on nyt alennuksessa kaupassakin. Pitsit on tosi kalliita käsityöliikkeissä, joten tiedän että niistä voin jo vähän pyytääkin enemmän ja yhden sainkin jo myytyä :) Olen saanut myytyä enimmäkseen euron tuotteita, mutta myös muutaman vitosen tuotteen. Yritän myös myydä paria kalliimpaa lastentarviketta ja jopa reippaasti alihinnoiteltuina, mutta ehkä ei ole vaan osunut oikeaa ostajaa paikalle? Mä yritinkin varoa sitä, ettei pöytä tuu liian täydeks, etenki kun se on otettu kimppana. Kaikki mahtu kuitenki siististi ja kivasti näytille, eikä mulla ois enempää tavaraa ollukaa. Mietin, et voisko ne suuret voitot johtua siitäkin, et joillakin sitä tavaraa on kauheesti ja ne pitää sitä pöytää pari viikkoa?[/QUOTE]

no tässäpä tämä. nimenomaan ne tavalliset perusvaatteet menevät kaupaksi, kun vaan hinta on kohdillaan. eipä ole koskaan käynyt mielessäkään että menisin kirpparilta etsimään JUHLAVAATTEITA.

Yhteistyössä