Mitä teen tuon tytön kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Yleensä kyselen täältä, että mitä ihmettä teen 6veen uhman kanssa. Tai minkä ikäinen nyt milloinkin on sitten tuo meidän esikoispoika ollut.

Mutta nyt tuo 4,5v tyttö...

Tyttö on kiltti, osaa toki uhmaillakin, mutta esikoiseen verrattuna todella kiltti.

Ongelma vain on se, että ei puolusta itseään. Nyt kun tuo 1,5v tyttökin jo osaa tehdä vähän kiusaa (vie leluja, tukistaa jne) niin tyttö ei tee mitään muuta kuin huutaa minua apuun. Äsken 1,5v leikki legojunalla ja keksi sitten laittaa sen pyörimään isosiskon hiuksiin niin taaskaan tyttö ei edes lähde pois tilanteesta. Onneksi oli hiukset kiinni niin ei tapahtunut mitään muuta kuin, että varmaan vähän nipisti kun yksittäisiä hiuksia irtosi.

Heti perään 1,5v ryöväsi tytön lehden ja taas likka vain kiljuu eikä itse nappaa lehteä takaisin.

Ja sitten taas kun tuo 6v saattaa kiusata tuota siskoaan niin ikinä ei puolustaudu. Olen sanonut, että anna mennä takaisin ja puolusta itseäsi äläkä vain ota vastaan, mutta ei. Ei kuulemma tahdo.

Jotenkin outoa kaikkien esikoisen uhmien jälkeen kysyä tälläistä, mutta miten saan tuon pienemmän puolustamaan itseäänkin.

Leikkii marttyyria, eikä tietty itsekään vielä ymmärrä, ettei 1,5 vuotias osaa olla oikeudenmukainen. Ja tietty kaikki lapset ovat erilaisia. Oma veljeni oli ja on edelleen empatiakyvytön ja kiusasi sisaruksiaan - itse en halua olla ilkeä kenellekään.

Alkuperäinen kirjoittaja illu:
Leikkii marttyyria, eikä tietty itsekään vielä ymmärrä, ettei 1,5 vuotias osaa olla oikeudenmukainen. Ja tietty kaikki lapset ovat erilaisia. Oma veljeni oli ja on edelleen empatiakyvytön ja kiusasi sisaruksiaan - itse en halua olla ilkeä kenellekään.

No ei mun lapset mitään empatiakyvyttömiä ole, ihan normaalia sisarusten välistä kiistaa. Mutta kyllä meillä koko sisarusparvi osasi omia puoliaan pitää eikä vain yksi ottanut kiltisti selkäänsä muilta. Minä siis olen kasvanut itse kahden itseäni nuoremman veljen kanssa.

1,5v ei osaa olla oikeudenmukainen joo, mutta kyllä minusta tyttö voi häneltä ottaa lehden kädestä jos tämä sen häneltä vie.

Yhteistyössä