Mitä teen tämän miehen/suhteen kanssa?:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gfddjfghkjklhfd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gfddjfghkjklhfd

Vieras
Seurusteltu nyt 6kk, kummallakin kuulema on isoja tunteita. Itse ainakin välitän aivan valtavasti. Jopa rakastan, mutta en sitten tiedä, kun on vaikea luottaa. Hän sanoo rakastavansa.
Fyysistä vetovoimaa on ja paljon.

Nyt pitäisi päättää, jatkaako, vai lopettaa suhde?:/ En osaa.

No se on ongelma, kun hänen sanat kertoo yhtä ja teot toista. Luen hänestä koko ajan että ei ole suhteessa täysillä mukana. Mikä ei kuulema pidä paikkansa.
On koko ajan ristiriitainen olo. Vaikea olla suhteessa, kun tuntuu että kun itse menee lähemmäs, toinen ottaa etäisyyttä.
Tämäkään ei hänen mukaansa pidä paikkansa.
Kaiken tämän takia on vaikea luottaa.

Miten tällaiset ongelmat nyt sitten selvittää, ehkä halutaan parisuhteelta eri asioita?
Olen kysynyt haluaako hän enemmän tilaa, ei kuulema halua sitäkään.

No se on ongelma, kun hänen sanat kertoo yhtä ja teot toista. Luen hänestä koko ajan että ei ole suhteessa täysillä mukana. Mikä ei kuulema pidä paikkansa.
On koko ajan ristiriitainen olo. Vaikea olla suhteessa, kun tuntuu että kun itse menee lähemmäs, toinen ottaa etäisyyttä.
Tämäkään ei hänen mukaansa pidä paikkansa.
Kaiken tämän takia on vaikea luottaa.

Miten tällaiset ongelmat nyt sitten selvittää, ehkä halutaan parisuhteelta eri asioita?
Olen kysynyt haluaako hän enemmän tilaa, ei kuulema halua sitäkään.

Ihmissuhteet vaan on vaikeita.
Itse päädyttiin hiljattain muuttamaan aivan ihanan miehen kanssa seurustelusuhde satunnaiseksi tapailuksi (krt pari viikossa) kun hän ei halunnut yhtä kiinteää parisuhdetta kuin minä. Haluttiin siis eri asioita, selkeästi. Suhde on aivan ihana, mies on aivan ihana, ja kun ollaan yhdessä, näen silmistä ja tunnen kosketuksesta että hänellä on syviä tunteita minua kohtaan. Itse rakastan häntä. Tästä asiasta ei kuitenkaan ole koskaan puhuttu. Seurusteltiin sellainen 5 kk ja nyt on "tapailtu" reilut 2 kk eli suhde melkeinpä saman ikäinen kuin teillä.
Katsotaan mitä tästä tulee, en osaa yhtään ennustaa.

Mitä mahdat tarkoittaa tuolla ettei ole täysillä suhteessa?

En mä tiedä olenkohan sitten jonkun laskutavan mukaan ikinä ollut "täysillä suhteessa", koska elämässäni on todellakin aina ollut muutakin kuin se suhde ja se mies. Jopa rakastuneimmillani eli suhteen alkuvaiheessa olen kaivannut myös oman ajan ja tilan.

Mutta toisaalta mä käyn aika täysillä???

Mitä mahdat tarkoittaa tuolla ettei ole täysillä suhteessa?

En mä tiedä olenkohan sitten jonkun laskutavan mukaan ikinä ollut "täysillä suhteessa", koska elämässäni on todellakin aina ollut muutakin kuin se suhde ja se mies. Jopa rakastuneimmillani eli suhteen alkuvaiheessa olen kaivannut myös oman ajan ja tilan.

Mutta toisaalta mä käyn aika täysillä???

Sitä ettei ole tosissaan.
Mutta ehkä ymmärrän nyt hieman miltä miehestä tuntuu. Halutaan tosiaan hieman erilaista suhdetta.

pitäsikö suhteesi olla kuin prinsessatarinoissa? kannattaa varmaan miettiä asiaa toiselta kantilta jos tosirakkaus on löytää elämänkumppani ja se on kuin erittäin hyvä kaverisuhde ei aina sitä nysväystä ihossa kiinni kannattaa varmaan ruveta keskittymään vähän itseesi ja edetä elämässä.

[QUOTE="afa";28076486]pitäsikö suhteesi olla kuin prinsessatarinoissa? kannattaa varmaan miettiä asiaa toiselta kantilta jos tosirakkaus on löytää elämänkumppani ja se on kuin erittäin hyvä kaverisuhde ei aina sitä nysväystä ihossa kiinni kannattaa varmaan ruveta keskittymään vähän itseesi ja edetä elämässä.[/QUOTE]

Ei pitäisi. Vaan tasavertaisia kumppaneita.
Nyt tuntuu että mies tapailee minua, mutta me ei olla tasavertaisia tässä suhteessa.

No sitten pistät bänksit vaan, jos ei kerran ole itsellä semmoinen olo. Ja varsinkin jos on olo että mieluummin yksin kuin tämmöisessä suhteessa.

Sepä se, en olisi mielummin yksinkään kun hänen kanssaan. Todella HAluaisin olla yhdessä. Mutta en tiedä miten pystyn.
Olen yrittänyt ottaa etäisyyttäkin.
Kukaan muu mies ei edes kiinnosta minua yhtään.

Ompa dilemma!

No toista et voi ainakaan muuttaa toisenlaiseksi. Usein ihmiset sortuvat parisuhteen toiveessaan sijoittamaan johonkin ihastuksensa kohteeseen ominaisuuksia, joita tässä ei ole, tai kohdistamaan tähän vaatimuksia, joita tuo toinen ei voi täyttää millään tavalla. Omaa tyhjää oloa ja onnettomuutta ei opidä alkaa hoitaa käyttämällä siihen välineenä toista, elävää ihmistä.

Mun kokemus on, että parisuhde voi onnistua vasta, jos yksilö on niin vahvoilla itsensä kanssa, että voi viihtyä ja selvitä elämässä myös vaikkapa yksinkin. Tällöin yksilö ei ripusta kaikkia toiveitaan ja tarpeitaan parisuhteeseen, vaan parisuhde voi oikeasti olla terve ja tasapainoinen.

No toista et voi ainakaan muuttaa toisenlaiseksi. Usein ihmiset sortuvat parisuhteen toiveessaan sijoittamaan johonkin ihastuksensa kohteeseen ominaisuuksia, joita tässä ei ole, tai kohdistamaan tähän vaatimuksia, joita tuo toinen ei voi täyttää millään tavalla. Omaa tyhjää oloa ja onnettomuutta ei opidä alkaa hoitaa käyttämällä siihen välineenä toista, elävää ihmistä.

Mun kokemus on, että parisuhde voi onnistua vasta, jos yksilö on niin vahvoilla itsensä kanssa, että voi viihtyä ja selvitä elämässä myös vaikkapa yksinkin. Tällöin yksilö ei ripusta kaikkia toiveitaan ja tarpeitaan parisuhteeseen, vaan parisuhde voi oikeasti olla terve ja tasapainoinen.

Totta, helpommin sanottu kuin tehty. Olen sitäpaitsi kyllä mielestäni aika itsenäinen ihminen. Mutta jotain tällaista tässä välillä varmaan on.

Hei, miksi edes mietit tollasia? Sitä miestä ahdistaa ihan varmasti sun epäilyt, kyselyt ja epävarmuus. Se on erilainen kuin sinä, näyttää ja ajattelee sitoutumusen eri tavalla!
Älä pilaa suhdetta analysoimalla ja ahdistamalla! Elä päivä kerrallaan ja nauti, sekä yhdessä olosta ja omasta ajasta! RELAA!!!

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
Alkuperäinen kirjoittaja ööh;28076680:
Hei, miksi edes mietit tollasia? Sitä miestä ahdistaa ihan varmasti sun epäilyt, kyselyt ja epävarmuus. Se on erilainen kuin sinä, näyttää ja ajattelee sitoutumusen eri tavalla!
Älä pilaa suhdetta analysoimalla ja ahdistamalla! Elä päivä kerrallaan ja nauti, sekä yhdessä olosta ja omasta ajasta! RELAA!!!

Tiedän:(
En voi muuttaa häntä, enkä itseäni.

Tiedän:(
En voi muuttaa häntä, enkä itseäni.

Höpö höpö!

Vain todella heikko ihminen sanoo ettei voi muuttaa itseään.
Noin pienestä asiasat kyse, kyllä sä pystyt.

Vihtoehtona on sitten se että suhde kaatuu sun ahdistavuuteen ja olet ikuisesti katkera siitä että pilasit epävarmuudella suhteen maailman ihanimman miehen kanssa.

Nyt otat itseäsi niskasta kiinni, päätät että kävi miten kävi, nautit suhteesta siihen asti. Et kysele, et painosta etkä ahdista miestä.
Näytät välittäväsi, aidosti, et ylilyövästi ja nautit vaan siitä yhdessä olosta. Luotat siihen että vaikka mies ei kiehnaakaan kyljessäsi joka sekuntia tunnustaen rakkauttaan, se ei siitä katoa muiden naisten mukaan!!!

Jos jatkat samaan malliin, työnnät vain miestä kauemmas, saat hänet ahdistumaan enemmän ja enemmän.

Usko pois, kun muutat omaa käytöstäs, alkaa mieskin muuttua sellaiseksi enemmän mitä nyt toivot.
Nimittäin normaalissa suhteessa asiat ja tunteet etenevät hitaasti ja eri ihmiset tarvitsevat eri määrän tilaa ja aikaa.

Sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa, teet näin kun mä sanoin tai sitten jatkat entiseen malliin.

Jos mies on sulle tarkoitettu, se pysyy sun vierellä vaikket koko ajan vaadikaan siltä vakuutteluja.

Ja huom. On ihan täysin eri asia kysyä suu mutrussa että "etkö sä tykkää musta kun sä sitä ja tätä" kuin silkkiasu päällä silmää vinkaten "tykkäätkö?"

Älkää naiset vinkuko ja vaatiko ja valittako.

Vielä pakko sanoa että mieti nyt, sulla on ihana uus suhde ja sä kulutat sen parhaimman ja ihanniman ajan tällasten asioiden miettimiseen kun voisit vaan nauttia alkuhuumasta ja jännityksellä rauhassa odotella mitä tuleman pitää!

Yhteistyössä