Mitä teen tämän miehen kanssa? Mitkä asiat kehtaan ottaa esiin? Tulkintoja kaipaan kipeästi teiltä.. .

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minttu-"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minttu-"

Vieras
Olemme tunteneet vuoden, mutta vasta puoli vuotta tapailtu tiiviisti. Mun mielestä meillä on sitä jotain "ihmeellistä kemiaa" ja meillä on aina hauskaa yhdessä ja hyvä olla toisen lähellä. Kummallakin tunteet toista kohtaan ovat aika syviä ja yhteisestä tulevaisuudesta olemme puhuneet ihan vakavastikin. Mies huomio minua kyllä kaikella tapaa paljon ja en epäile, ettenkö olisi hänelle tärkeä. Meillä on kummallakin yksi lapsi.

Mua on petetty kahdessa suhteessa. Ensimmäinen kerta ensimmäisen pettäjän kanssa oli ihan satunnainen Ruotsin laivan kännipano ja toisessa 7 vuoden suhteessa pettäminen sisälsi ihan vuoden pituisen salasuhteen isojen valheiden kera. On siis varmaan ihan "luonnollista" että en luota miehiin. Olen aika nuorikin vielä. Alle kolmekymppinen.

Nykyisen miesystäväni tapasin yhdessä tapahtumassa. Hänellä oli ollut deitti-ilmoitus jossakin netissä ja se tuli ilmi ihan vahingossa. Se ei ole meillä siis mikään ongelma ollut koskaan, sillä ilmoitus oli hävinnyt kyllä heti, kun meidän juttu alkoi mennä vakavemmaksi. Mä en ole ikinä nettideittaillut, joten en oikein ko. touhusta mitään ymmärrä.

Mulla on yksi hyvä miespuolinen kaveri, joka on myös työkaveri. Me oltiin yhdesssä iltavuorossa ja oli todella hiljaista. Vitsillä ruvettiin etsimään hänelle netistä seuraa ja meillä oli tosi hauskaa selailla niitä profiileja. Mä kuitenkin huomasin, että miesystäväni kaverilistan naisista (samoja kuvia pyörii fb:n profiilikuvina, jotka näkyy etusivulla kavereissa) suurin osa näytti olevan tuolta deittipalvelusta. Naisia oli tosiaan ihan laidasta laitaan. Miestä reilusti nuorempia ja vähän vanhempia ja ihan "kaiken tasoisia".
Mulle tuli todella tyhmä olo. Miksi ne pitää kaverilistalle lisätä ?! Vaikka olisikin jotain kahvitteluseuraa joskus ollut?

Mä en tiedä miksi, mutta jotenkin luottamus mieheen laski kuin kissan häntä.. Turhaan? Mistä mä tiedän että ei pidä näihin edelleenkin yhteyttä? Sitä, että nyt jossakin fb:ssa vastailee, että hyvää kuuluu ja ilmoja pidellyt on ihan ok. Mutta en tykkää siitä, että jauhaa illat pitkät syntyjä syvä jonkun toisen naisen kanssa? Naisten kanssa saa olla tekemisissä, mutta olisi ihan kiva jos minä tietäisin näistä naisista, joiden kanssa enemmän pitää yhteyttä ja jotkut satunnaiset kuulumisten vaihdot nyt on ihan yksi lysti.

Mieheni kaverilistalla on yksi tämän miespuolisen työkaverin hyvä ystävä ja tämä työkaveri meni kysymään tältä naiselta, mistä miesystäväni tuntee. Siis ilman että mainitsi mua mitenkää "hei muuten.. mistä tunnet ton "matti möttösen" ja mikä tyyppi se on" ? Mä en pyytänyt kaveriani kysymään mitään..
Tämä nainen vastasi mulle, että joku random nettituttu joka "piiritti mua kesällä".

Mä tunnen itseni nyt ihan urpoksi. Mitä voin kysyä mieheltä loukkaamatta hänen yksityisyyttään ja mitä mulla on oikeus kysyä? Nämä asiathan tuli ilmi ihan sattumalta, mutta äkkiseltäänhän tämä kuulostaa ihan kunnon stalkkeroinnilta.

Alkuperäinen kirjoittaja hömm;29599070:
Voisitko tiivistää, mikä se ongelma oli, en nyt ymmärtänyt.

Luottamus. Luottamuksen mieheen laski heti. Minä en lisäilisi kaverilistalleni mitään randomdeittejä. Ongelma on siis: Miksi mies tekee näin? Toinen ongelma on se, että mistä tiedän pitääkö mies näihin edelleen yhteyttä?
Lisäksi mietin sitä, että olenko miehelle nyt vain kuitenkin joku, joka ui haaviin muiden vaihtoehtojen ohella?
Mitä jos mies onkin loppupeleissä joku hieman pelimies, joka nauttii naisten huomiosta?

[QUOTE="vieras.";29599082]Menet ostamaan sitä erikoislankaa taas ja samalla kyttäät, kenen auto siellä pihalla nyt on.

Montako kuukautta sä meinaat vatvoa tätä samaa?[/QUOTE]

Täh? Vai tuliko väärään ketjuun vahingossa?

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2316072-suojelusenkeli-vai-vaisto-mika-ihme-mut-sai-toimimaan-nain-joku-kumma-vaisto-sai-mut-lahtemaan-ja-selvittamaan-miehen/

No kieltämättä fiilikset laskisi mullakin. Mä en tiedä kannattaako sun suoraan sanoa tuota, että tiedät suurimman osan kavereista olevan sieltä deittihärpäkkeestä. Sun täytyisi jotenkin kysyä suoraan. Voit siis mielestäni kertoa suoraan, että sun on vaikea luottaa miehiin ja suhteenne etenemisen kannalta olisi tärkeää, että voit tähän mieheen luottaa? Voit kertoa, että haluat tietää, mikäli on yhteydessä enemmän joihinkin naisiin, niin haluaisit tietää siitä.
Mun mielestä sun huolenaihe ei ole turha.

Neuvon myös kysymään suoraan. Älä kuitenkaan paljasta tuota, että tiedät naisten olevan deittipalstalta, sillä se kieltämättä kuulostaan ahdistavalta stalkkeroinnilta, vaikka sun tapauksessa kyse onkin viattomasta yhteensattumasta.

Okei. Kaikki kolme ketjua lukeneena sanoisin, että nyt rauhoitut.

Sä et selkeästi ole tunnepuolella tasapainossa itsesi kanssa, etkä oikein parasta materiaalia sen takia hyvään parisuhteeseen. Koska sä olet vielä rikki ja haavoilla, sä vedät luoksesi huonoja miehiä, hyväksikäyttäviä, valehtelevia, petollisia. Sulla on myös selkeästi jokin "pakko" olla rakastunut, rakastettu ja parisuhteessa. Aivan kuin henkesi hädässä tarraudut nyt tähän uuteen mieheesi, vaikka tarinanne ei ilmiselvästi ole sellainen "once in a lifetime"- juttu jota odotat.

Älä suunnittele yhteenmuuttoja, naimisiinmenoja, yhteisiä lapsia. Koeta saada nyt oma pää ja sydän selkeiksi, sähän oot ihan hukassa, tyttöparka.

En osaa sanoa, onko miehesi pettävä pelimies vai ei. Voi olla, tai sitten ei ole. Tärkeintä olisi nyt rauhoittua. Jos mies on kunnollinen ja hyvä mies, karkoitat sen luotasi tuolla jatkuvalla epäilyllä milloin mistäkin. Mikäli mies on hyväksikäyttävä pettäjä, niin et huomaa sitä ajoissa kun oot jatkuvasti tuossa mielentilassa. Siis rauhoitu. Anna ajan kulua. Älä sitoudu liikaa, älä suunnittele suuria suunnitelmia VIELÄ. Odota. Luota, mutta pidä selvä järki mukana. Älä ole sinisilmäinen kuitenkaan.

Kyse varmaan poikamiehen itsetuntoasiasta. Tuntuu kivalta kun listalla on naisia, moni tuota tekee. Nyt roikkuvat listalla kun ei kehtaa alkaa poistelemaan kaikkia kun se olisi ollut noloa sinullekin (siivotaan naiset pois).

Itseasiassa mä lemppasin yhden poikamiehen, koska sillä oli fb:ssä 299 naista kaverina ja 3 miestä. Ja ne naiset oli just sen näköisiä, että 80% niistä oli jostain deittipalstoilta bongattu. Meni vähän maku koko tyypistä.

Olen itsekin epävarma ja ymmärrän ap:n tuntemuksia tässä asiassa.

Asia on siltikin niin, että huonoja suhteita et voi myöhemmin pelastaa löytämällä hyvän suhteen, jossa mies osoittaa olevansa hyvä ja luotettava. Kaikki ihmiset on potentiaalisia pettäjiä, jos ne jostain syystä tekee sellaisen valinnan kun on valinnanhetki. Et siis voi löytää ihmistä, jolta saisit takuun luotettavuudesta. Sun edellinen suhde olisi voinut olla hyvä, ja sun tuleva suhde voi olla hyvä, tai jos jompikumpi haluaa tuhota sen se muuttuu huonoksi.

Asiaa on vaikea selittää, mut meinaan sitä, et sun kannattaa arvioida sitä miestä vain oman kokemuksesi perusteella teidän väleistä, eikä sen perusteella miten se on ennen teidän ihastumista jahdannut muita tai mokaillut / pelannut. Se on voinu olla vaikka kunnon sika pahimmassa tapauksessa, mut ehkä se siinä tapauksessa sitäkin enemmän haluaa nyt olla hyvä? Ja saada tärkeän suhteen toimimaan.

Tutkitusti miesten toiset avioliitot onnistuu yleensä paremmin kuin ensimmäiset, eli koska miehelläsi on jo lapsi ja naissuhteita takana, teillä on suht hyvä lähtötilanne, kun se tietää mitä tämäntyyppiseen ihmissuhteeseen todennäköisesti vaaditaan ja mitä se tuo tullessaan. Jos se on halukas olee sun kanssa tekemisissä siitä huolimatta, että uhkana on sitoutuminen ja vastuun lisääntyminen, niin luota siihen et mies tietää mitä tekee :)

Viimeksi muokattu:
Toiset kuitenkin ovat mielestäni enemmän pettäjätyyppiä, kuin toiset. En epäile, etteikö mies olisi oikeasti tosissaan kanssani ja ettenkö olisi hänelle rakas ja tärkeä.
Tuon perusteella mitä yllä jo kirjoitin, niin tuli mieleen, että jos mies on sellainen joka tykkää höpötellä ja viestitellä naisten kanssa niitä näitä ja hänellä olisi loppujen lopuksi todella pieni kynnys suostua esim. kahvitteluihin ja lopulta muuhunkin?

Yhteistyössä