mitä teen noitten rääkyläisten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Nyt alkaa järki lähteä. Kaipaan apua. Mulla on neljä lasta joista kaksi nuorinta vie mut hautaan ihan just. Ei riitä huumori ja voimat enään tähän hommaan.
nuorin on 1,2vuotias ja toiseksi nuorin täytti 3vuotta. Molemmat rääkyy jalkojen juuressa ihan kokoajan.tätä on jatkunut niin kauan kuin muistan ja mitäänhän en enää muista kun väsymys vienyt järjen.
Kaksi vanhempaa eivät aiheuta ongelmia.

Kumpikaan lapsista ei vielä kävele. Nuorempi viittä vaille mutta vanhempi on f83 (laaja-alainen kehityksen viivästymä ) joten mulla on käytännössä kaksoset. Samalla tasolla ovat. Nämä lapset eivät leiki. Vanhempi ei osaa leikkiä ja nuorempi taantuu isosiskonsa tavoin vaan vinkumaan lahkeessa. Söisivät ihan kokoajan! Se on niiden lempipuuhaa kutem myös vanhenpien lasten. Meillä syödään terveellisesti, ei maitotuotteita eikä viljojs muuten kuin ruista. Paljon pähkinöitä ja Täysjyvätuotteita plus kasviksia ja hedelmiä. Lisäravinteet menee joten en ymmärrä mistä jatkuva "nälkä".
Aamupalaakaan en saa syödä rauhassa kun ensin olen syöttänyt "kaksoset" ja siihen menee tunti. Sitten vien ne leikkimään tietäen että menee pari minuuttia ja ne tulevat rääkymään lahkeeseen ja häiritsevät mun syömisen haluamalla kaikkea mitä itse syön.

Oon stressaantunut ja ruuansulatuksenikin on häiriintynyt kun joudun aina syödä kiireessä ja hotkia josta turvotus ja muitakin mahavaivoja joka taas aiheuttaa mielipahaa ja muutakin harmia. Ulkoilla en näitten lasten kanssa pysty. Kivittäkää vaan mutta voitte tulla kokeilemaan. Tenavat istuvat tumput suorana kylmällä maalla eivätkä tee yhtään mitään. Itkun kanssa sisälle. Toistuu joka kerta.

Nyt neuvoja! :'/ kiitos!

Kokeile kuulosuojaimia itselle ja/tai lapsille. Jotkut lapset nimittäin herkeävät huutamasta, kun eivät kuulosuojainten takia enää kuule omaa ääntään samalla tavalla.

Se nuorempi "kaksonen" kai hyvin pian alkaa syödä itse? Vanhemmalle "kaksoselle" taas ehkä voisi harkita jotain sottaamisenkestävää paikkaa, missä saisi itse lapata sormilla ruokaa suuhunsa?

Ovatko lapset päivähoidossa? Vanhemmalle ehkä saisi diagnoosinsa pohjalta hoitoa kuntouttavin perustein, ja sitä kautta ehkä jopa ilmaiset kuljetukset päiväkodille?

Meilläkin syödään terveellisesti, vaikka käytetään paljon myös maitotuotteita ja kaikkia viljoja. Eikä ole kenelläkään nälkä. Ollaan urheilullisia ja hoikkia.

Yhteistyössä