Mitä teen?lapsen käytöksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninttu83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Ninttu83

Vieras
eli hain pojan hoidost ja kyselin miten päivä oli menny ni hoitotäti kerto et poika oli alkanu ruokailun aikana kiusaan muita ja nostanu haarukan ja sanonu mä tapan sut.
oon kuullu noita tappo juttuja muutaman kerran pojan suusta, mut jotenki kauhistutti ja hävetti kuulla että hoidossaki tehny tollasta...
miten saan lapsen lopettaan tappamis puheet ja muutenki tollaset jutut?
oon nyt viime aikoina seurannu tarkemmin noita lastenohjelmia ja karsinu joittenki kattomista, en keksi muuta paikkaa mistä olis oppinu, ellei sit joltai kaverilta.
eli mikä neuvoksi?tänään sanoin että loppuu lastenohjelmien kattelu jos tollaset jutut jatkuu.ikää 3 vuotta...

Karsit nyt vaan kaikki semmoset ohjelmat pois, mis tappamisteemaa on tai juttuja, sitten et kiinnitä ihmeenpää huomiota pojan touhuihin tai puheisiin, paitsi jos alkaa lyömään tms, ni sit tietysti pitää käskeä lopettaan. Äkkiä ton ikänen varmaan unohtaa tommosen, josta tuskin oikein edes tietää mitä se tarkoittaa. Näin mä ainakin toimisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
eli hain pojan hoidost ja kyselin miten päivä oli menny ni hoitotäti kerto et poika oli alkanu ruokailun aikana kiusaan muita ja nostanu haarukan ja sanonu mä tapan sut.
oon kuullu noita tappo juttuja muutaman kerran pojan suusta, mut jotenki kauhistutti ja hävetti kuulla että hoidossaki tehny tollasta...
miten saan lapsen lopettaan tappamis puheet ja muutenki tollaset jutut?
oon nyt viime aikoina seurannu tarkemmin noita lastenohjelmia ja karsinu joittenki kattomista, en keksi muuta paikkaa mistä olis oppinu, ellei sit joltai kaverilta.
eli mikä neuvoksi?tänään sanoin että loppuu lastenohjelmien kattelu jos tollaset jutut jatkuu.ikää 3 vuotta...

Jaa-a en tiedä miten ne saa lopetettua,onhan osa lasten ohjelmista ihan jees mitä itse olen seurannut.
Mulla tyttö 5v sanoo pikkusiskolleen että se kaivaa sen silmät päästä ulos,ja sitten se joutuu sairaalaan eikä pääse koskaan kotiin,olen vaan yksinkertaisesti pitänyt puhuttelut tuollasista puheista ja on ne kyllä loppunutkin ainakin toistaseksi.Uskoisin että puhut pojan kanssa jos se auttaisi.

Tuon ikäiset kyllä helposti kopioivat kaiken, mitä esim. tv:sta kuulevat, eivätkä välttämättä ymmärrä mitä puhuvat. Mä puhuisin pojan kanssa, ja sanoisin, ettei niin saa sanoa. Ellei se auta, niin sitten täytyisi kehitellä muita keinoja. Varmaan olet noin jo menetellytkin, eli mä jäisin seuraamaan tilannetta, että toistuuko tuollaiset puheet. Ja tosiaan ne lastenohjelmat tarkkaan syyniin.

meillä ainakin, jos ei osaa tarhassa olla ruokapäydässä kunnolla, pääsee yksityiseen pöytään syömään itekseen, vähänku arestiin, niin kauaksi että oppii. antasin tarhaan ohjeet, että tiukkaa puhuttelua ja arestia tommosista puheista.

Leikkiikö tai onko tekemisissä paljon vanhempien lasten kanssa, kotona tai päiväkodissa? Onko riitaisa perhe? TAi sitte joltain kaverilta kuullut.
Varmasti menee ohi kyllä jossain vaiheessa, kun selittää ettei niin saa sanoa.

puhutteluja oon pitäny, saattaa välil loppuu jutut vähäx aikaa mut sit ne aina jossai vaihees palaa.
ei taida hoidossa kovin paljon vanhempia lapsia olla ja kaverit joita vapaa-ajalla näkee on kans samaa ikäluokkaa ja ei ole riitaisa perhe.

Yhteistyössä