Mitä teen kun en jaksaisi alkaa elää opintotuella??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äääh

Vieras
Onko 20 vuotiaalla mitään mahdollisuutta opiskella missään, mitenkään ja missään muodossa niin että saisi jotain muuta rahaa kuin opintotukea?

En todellakaan jaksaisi alkaa sillä nälkäpalkalla taas kituuttamaan, mutta toinen ammatti olisi pakko opiskella :(

Oppisopimus tai sitten tehdä töitä samalla, kun opiskelee. Tiedän parikin EM-tason urheilijaa, jotka jaksaneet opiskella urheilun lomassa ja myös ollut oma yritys, jota pyörittäneet siinä sivussa.

teet töitä opiskelujen ohella tai sit tosiaan menet oppisopimuskoulutukseen. ei siinä muu auta. niin me kaikki muutkin on kituutettu, vaikka yhtään ei olis aikoinaan huvittanutkaan.

No kysynpäs nyt sitten tässä samalla että onko kenelläkään kokemusta/tietoa kuinka vaikea on saada oppisopimuspaikkoja hoitoalalta? Sekin on käynyt kyllä mielessä mutta käsittääkseni niitä ei ihan helppo ole saada?

No kysynpäs nyt sitten tässä samalla että onko kenelläkään kokemusta/tietoa kuinka vaikea on saada oppisopimuspaikkoja hoitoalalta? Sekin on käynyt kyllä mielessä mutta käsittääkseni niitä ei ihan helppo ole saada?
Meidän kunnassa oppisopimuskoulutusta on käytetty paljon. Opiskella on voinut ainakin lähihoitajaksi ja koulunkäyntiavustajaksi. Paikkoja ei ole kovin montaa. Perheelliset lienevät etusijalla, koska he eivät pysty opiskelemaan kauempana. Joten jos olet 20-v perheetön, niin tuskin saisit paikkaa meidän kunnassa.

haen työvoimakoulutukseen.. saa päivärahaa ja ylläpitokorvausta 9e päivä..

paljon kyllä hakijoita, mulla jo 3. kerta kun yritän hakea, mutta en luovuta :D
opintotuella en enää ikinä lähde kituuttamaan

minä en kokenut opintotuella elämistä kituutteluksi. Sitten kun sai vielä asumistuen ja halpa opiskelija-asunto niin elelin ihan herroiksi! Kävin töissä niin paljon kuin jaksoi (opiskelin sairaanhoitajaksi ja töitä oli niin paljo kuin vain haluai ja aamu, ilta-ja yövuoroja ) Rennommin, varakkaammin ja huomattavasti huolettomammin elelin kuin nyt perheellisenä ja töissä käyvänä. Nyt tuntuu, että rahaa ei ole mihinkään! En edelleenkään tajua miksi opiskelijat valittaa?

minä en kokenut opintotuella elämistä kituutteluksi. Sitten kun sai vielä asumistuen ja halpa opiskelija-asunto niin elelin ihan herroiksi! Kävin töissä niin paljon kuin jaksoi (opiskelin sairaanhoitajaksi ja töitä oli niin paljo kuin vain haluai ja aamu, ilta-ja yövuoroja ) Rennommin, varakkaammin ja huomattavasti huolettomammin elelin kuin nyt perheellisenä ja töissä käyvänä. Nyt tuntuu, että rahaa ei ole mihinkään! En edelleenkään tajua miksi opiskelijat valittaa?

Minä opiskelin eikä töitä löytynyt vaikka kuinka haki. Huonon alan valitisin, ei pääse töihin ku harjoitteluun 9e päivä.
Eipä sitä silloin 18v.nä tajunnut.

Nyt en voi alkaa opiskeleen kun opintolainaa ei myönnetä, eikä ole mitään töitä mitä tehdä opiskelun ohella.

Minä opiskelin eikä töitä löytynyt vaikka kuinka haki. Huonon alan valitisin, ei pääse töihin ku harjoitteluun 9e päivä.
Eipä sitä silloin 18v.nä tajunnut.

Nyt en voi alkaa opiskeleen kun opintolainaa ei myönnetä, eikä ole mitään töitä mitä tehdä opiskelun ohella.

siis valmistumisenkaan jälkeen ei löydy töitä. saniovat vielä että kuhan on ammatti niin löytyy töitä.

Yhteistyössä