Mitä teen jos työsopimusta ei jatketa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minskii

Aktiivinen jäsen
16.08.2008
12 062
2
38
Oon 1kk ollu saikulla mahdollisesti fibron takia, diagnoosia ei oo vielä. Nivelvaivoja silti etten voi töitä tehdä. Koeaikaa jäljellä tämä kuu, tuskin haluavat uusia sopimusta kun en voi tehdä sitä hommaa. Mitä sitten tapahtuu? Mitä mä sit teen?? En voi töitä tehdä, ainakaan nykyisiä keittiöhommia :ashamed: Esimies sanoi ettei näytä hyvältä kun sanoin etten oo työkykyinen vielä.. :(

Koskaan ei oo ollu tämmöistä tilannetta mulla, oon ihan pihalla mitä tulema tuo ja jossittelen.

Sairauslomalle.

Ja koeajan jälkeen ei tartte tehdä mitään uutta sopimusta, sopimuksen olet tehnyt kun töihin olet tullut. Jos tuota sopimusta ei koeajalla pureta, on se voimassa ilman mitään uuden sopimuksen tekoa.

[QUOTE="vieras";28357359]Mitä järkeä olis jatkaa sopimusta, jos et töitä edes pysty tekemään? Uudelleen kouluttautuminen on varmaan edessä, työkkäriin neuvontaan.[/QUOTE]

Joo sitä tässä hainkin, eli siis työkkäriin sitten.

No voi eikä :hug:....!!

Fibroko sulla sitten diagnosoitiinkin...varsin harmillista :(. Ja sä vielä tässä hehkutit tuota paikkaakin niin koin, niin johan nyt sua koetellaan....

Mutta sulla on varmaan sairausloman kautta suuntaamista uudelleen koulutettavaksi...isoja mietintöjä siis edessä kaikinpuolin... Voimia ja jaksamista sinulle kaiken uuden edessä :hug:!

Jos työnantajasi purkaa sopimuksen, niin pyydät silti lääkäriltä sairaslomatodistuksen ja haet Kelalta sairauspäivärahaa. Tietysti ilmoittaudut myös työttömäksi. Jos joudut olemaan pitkään sairaslomalla, Kelan kautta pääsee uudelleenkoulutukseen. (Oman kokemukseni mukaan Kelan kanssa pärjää hyvin, kun asioi ystävällisesti ja jämptisti. Ei ole ollut mitään vaikeuksia sairauspäivärahan kanssa aikoinaan.)

Kela - Koulutus

Kela - Sairausajan tuetTuolla on monessa kohtaa sinulle luettavaa.

Kela - Jos sairastut

Voimia! :hug:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Minskii
No voi eikä :hug:....!!

Fibroko sulla sitten diagnosoitiinkin...varsin harmillista :(. Ja sä vielä tässä hehkutit tuota paikkaakin niin koin, niin johan nyt sua koetellaan....

Mutta sulla on varmaan sairausloman kautta suuntaamista uudelleen koulutettavaksi...isoja mietintöjä siis edessä kaikinpuolin... Voimia ja jaksamista sinulle kaiken uuden edessä :hug:!

Ei vielä mut epäillään.. Niin no nyt tuntuu että kaikki menee päin persettä. No kai kaikki järjestyy :snotty: Kiitti halista. :flower:

Ei vielä mut epäillään.. Niin no nyt tuntuu että kaikki menee päin persettä. No kai kaikki järjestyy :snotty: Kiitti halista. :flower:

Usko pois, vaikka nyt se voikin olla koetuksella, että kaikki kyllä järjestyy aikanaan. Ja toivottavasti saat tuohon kipuiluusikin pikaisesti sitä ns. loppupistettä mahdollisine hoitoineen, epävarmuudessa eläminen ei ainakaan yhtään helpota...

Ja yksin elä jää murehtimaan ja märehtimään asioita, kuuntelevia korvia ja kannattelevia olkapäitä/hartioita löytyy kyllä.....

Mulle kävi niin että työpaikka oli...aluksi olin viikon poissa lapsen sairauden vuoksi, sitten tuli
parisen viikkoa sairaslomaa selkäni vuoksi.2 kk:n jälkeen sanottiin kiitos, mutta se oli sitten
tässä kun et kykene istumatyöhön selkäsairautesi vuoksi.Toista viikkoa olen nyt työttömänä:(

Liekö ihan laillinen ollut tuo sinun irtisanominen jos olet ollut saikulla..?

Mulle kävi niin että työpaikka oli...aluksi olin viikon poissa lapsen sairauden vuoksi, sitten tuli
parisen viikkoa sairaslomaa selkäni vuoksi.2 kk:n jälkeen sanottiin kiitos, mutta se oli sitten
tässä kun et kykene istumatyöhön selkäsairautesi vuoksi.Toista viikkoa olen nyt työttömänä:(

Hei minskii!

Liiankin tuttu tunne tuo kun elämä potkii päähän,mutta kunhan saa järjestettävissä
olevat asiat mallilleen niin elämä tuntuu taas jokseenkin elämisen arvoiselta.
Elikkäs mulla on omakohtaista kokemusta siitä kun sairastuu pitkäaikaisesti.
Itse jäin edellisestä työsuhteesta sairauslomalle niin,että työsuhde päättyi saikun aikana.
Jatkoin sairauspäivärahalla niin kuin siihenkin asti.
Toki työnantajat tekivät elämästäni sillä hetkellä helvetillistä omalla panoksellaan,mutta
koen selvinneeni voittajana taistelusta omien oikeuksien puolesta!
Ja jos sairautesi pitkittyy niin sitten on mahdollisuus kuntoutustukeen(työkyvyttömyyseläke) ja vointisi mukaan uudelleenkoulutus.

Jaksamista :hug:

• Tykkää
Reactions: Minskii

Yhteistyössä