Mitä teen, huutiksesta homeelta haisevia lasten vaatteita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja home
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

home

Vieras
Ostin huutiksesta lasten vaatteita usealta eri myyjältä, näistä kolmen vaatteet haisee todella voimakkaasti homeelta. Eivät ehkä sitä itse ole hiastaneet mutta en voi kyseisiä vaatteita lapselleni antaa/myydä eteenpäin.. en haluais pahoittaakkaan myyjien mieltä mutta kannattaako yrittää purkaa kaupat?

Mä heittäsin vaan roskiin ja se siitä. Jos niillä haisee homeelta, niin ei se sitä itse haista, joten turha sun on sanoa siitä, koska se vaan ajattelee, että haluat olla hankala.

Laita YSTÄVÄLLINEN viesti myyjille ja kerro rauhallisesti asiasta. Neuvottelette hinnanalennuksesta. Palauttelemisessa ei ole mitään järkeä...Turhia postimaksuja maksella.

Itse olen ainakin sitä mieltä, että tekisit palveluksen näille myyjille, jos mainitsisit homeen hajusta. He eivät välttämättä tiedosta asuvansa hometalossa. Tutut eivät välttämättä kehtaa sanoa, niin sinun sanomanasi he saattasivat miettiä sitä mahdollisuutta.

Tai sitten vaatteet on vaan säilytetty kosteassa varastossa tai kellarissa.

Aika ikävä juttu..Kun sitä hajua ei itse homeelle haisevassa asuva yleensä edes huomaa. :/

Minäkin yrittäisin oikein ystävälliseen sävyyn keskustella alennuksesta, ei mistään mahdottoman isostakaan koska roskiin menisi sitten kuitenkin jos ei alennusta heru.

kannattaa varmaan mainita asiasta kuitenkin ettei kyseiset myyjät myy enempää homeisia vaatteita, eli haistelevat tarkemmin ennenkuin myyvät :) ja sitä varten siellä on se "anna palautetta" osio että sitä käytetään.

Voit ilmoittaa myyjälle, mut mun mielestä ei oikeuta kaupan perumiseen, jos kerran vaatteissa ei ole mitään näkyvää likaa tms. Se homeen haju on vähän veteen piirretty viiva. Mä haistan kans tosi helposti, mut kaikki ei.

Oon kanssa huomannut, että puutaloissa asuvien ystävieni lainaamat lastenvaatteet haisevat "puutalolle" (=homeelle). Kurjaa lainata mitään omiakaan vaatteita kavereille, kun ne tulevat homeenhajuisina takaisin :( Lainaisin muuten mielelläni, mutta... Enkä myöskään kehtaa sanoa tuosta hajusta etteivät loukkaannu. Eikä muuten lähde pesemällä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Joskus kirppisvaatteetkin haisee vähän "homeelta" muttei sitä tarkoita että olis oikeasti homeessa. Koita pestä ja kato haiseeko vielä.

Noi on pesty 3 kertaa ja edelleen haisee :( Eli hankala ostella huutiksestakaan kun menee rahat hukkaan... voi kele ku sitä ei oikein muutenkaan ole :(

Minä en ainakaan jaksaisi rättikaupoissa alkaa nahistelemaan. Laittaisin myyjille asiallisen sähköpostin, ehkä pyytäisin hieman hinnan alennusta.
Itse en osta vaatteita huutiksesta, enkä varsinkaan myy siellä, juuri näiden näkemyserojen takia. Se mikä toiselle on normaalia pesunukkaa on toiselle maailmanloppu.

Alkuperäinen kirjoittaja home:
Joskus kirppisvaatteetkin haisee vähän "homeelta" muttei sitä tarkoita että olis oikeasti homeessa. Koita pestä ja kato haiseeko vielä.

Noi on pesty 3 kertaa ja edelleen haisee :( Eli hankala ostella huutiksestakaan kun menee rahat hukkaan... voi kele ku sitä ei oikein muutenkaan ole :(

Kaupatkin on keksitty.

Alkuperäinen kirjoittaja Ystävä hyvä:

Kaupatkin on keksitty.

nii ja lähin ostopaikka on 50 km päässä, yks auto käytössä ja ukko sillä päivät töissä.. joten se siitä kauppailusta

Kaupatkin on keksitty.

nii ja lähin ostopaikka on 50 km päässä, yks auto käytössä ja ukko sillä päivät töissä.. joten se siitä kauppailusta

Noh, netissä on riskinsä. Niele sitten ne mukisematta.

Alkuperäinen kirjoittaja --:

Kaupatkin on keksitty.

Noh, netissä on riskinsä. Niele sitten ne mukisematta.

Taidat olla sitä mieltä että ihan oikein sulle että sait hoimeisia vaatteita ku netistä ostit , oisit ostanu kaupasta vai?

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Aika outoa että kolmelta haisi..oliko haju vastassa siis heti kun avasit paketin?

Kyllä, ite oon altistunu homeella jo nuorena ja haistan todella helposti

Joo, mä haistan kanssa (hometalossa työskennellyt aikoinaan). Yliherkkä hajuaisti. Moni ei vain itse sitä haista. Muta ootko varma, ettei haju ole vain tunkkainen (esim. säilytetty pitkään kaapissa jonka ovea ei ole aukaistu aikoihin, mökki tms.)

Alkuperäinen kirjoittaja mulla kans:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Aika outoa että kolmelta haisi..oliko haju vastassa siis heti kun avasit paketin?

Kyllä, ite oon altistunu homeella jo nuorena ja haistan todella helposti

Joo, mä haistan kanssa (hometalossa työskennellyt aikoinaan). Yliherkkä hajuaisti. Moni ei vain itse sitä haista. Muta ootko varma, ettei haju ole vain tunkkainen (esim. säilytetty pitkään kaapissa jonka ovea ei ole aukaistu aikoihin, mökki tms.)

Olen sata varma, mutta enhän sitä voi tietää missä kukanenkin sälyttää "kirppis" tavaraansa. Sen verta voimaksas haju että oikeasti on kyse todellakin homeesta

Yhteistyössä