Mitä teen?? Eläinsuojeluilmoituksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huoli ja pelko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huoli ja pelko

Vieras
Tilanne se, että haluaisin tehdä nimettömänä, ja nimen omaan nimettömänä, eläinsuojeluilmoituksen. Tämä on sen verran pieni paikka, että en tahdo mitään eripuraa ihmisten välille, ja olen aika varma, että jos ko. ihminen tietäisi kuka ilmoituksen on tehnyt, asia ei jäisi siihen.

Ongelma on vain siinä, että kyseessä on ihminen, jolla on jo pitkä eläintenpitokielto tuomiona.
Lähiympäristössä on tehty useita kuulohavaintoja, että siellä yhä on eläimiä, ja nyt sitten yhtenä päivänä näin omin silmin että siellä on eläimiä.

Pelkään kuitenkin, että joudun todistajaksi tai jotain, kun asia on kuitenkin vakavampi kun rikotaan jo annettua tuomiota.

Sanokaa nyt, mitä tässä pitää tehdä? Saako kyseinen ihminen tietää, kuka ilmoituksen on tehnyt, jos sanon, että haluan tehdä nimenomaan nimettömänä? Pelkään mitä siitä seuraisi jos tietäisi. Miten tämän ihmisen käy kun on rikkonut eläintenpitokieltoa? Poliisillekko minun tulisi soittaa?
Entä sitten, jos kyseinen ihminen on laittanut eläimensä jonkun toisen nimiin, mutta pitää niitä silti itsellään? Eihän hän saisi siltikään pitää mitään eläimiä, vaikka ne olisivat kenen nimissä?

Olen itse soittanut ja tehnyt netissä eläinsuojeluun ilmoituksia. Aina nimettömänä siellä pysyy ilmoituksen tekiä mutta toki jos saat puhelimen kautta henkilökuntaa kiinni niin voit suoraan selittää tilanteen vakavuuden.
Eli eläinsuojelun viranomaiset eivät koskaan kerro kuka ilmoituksen on tehnyt.
Myöskin poliisilla pätee sama asia. Ja netissä voi tehdä poliisille rikosilmoituksen, en tiedä onko siellä erikseen kohtaa eläimistä mutta tarkista ihmeessä.
Ja jos tällä kyseisellä henkilöllä on eläintenpitokielto niin tee ihmeessä ilmoitus ja mahdollisimman pian! Eläinten rääkkääjät jäävät liian harvoin kiinni!

tee ilmoitus nimettömänä.
soitat kunnan ell (joka on virallinen eläinsuojeluvalvoja, seyn valvojathan eivät ole...) vaikka tuntemattomasta numerosta. et esittele itseäsi ja sanot alkuun, ettet kerro nimeäsi koska ilmoitus nimetön ja kerro asiasi.
jos ilmoituksen tekee nimettömänä, ei saa tietää kuinka asiassa on menetelty. mutta tässä tilanteessa parempi varmasti niin.

Tällä alueella ei ole omaa eläinlääkäriä, enkä tiedä, minkä lähialueen eläinlääkärille tulisi soittaa... Kai asia menee eteenpäin jos soitan poliisille? Heille ainakin käsittääkseni voi tehdä ilmoituksen täysin nimettömänä...

Yhteistyössä