Mitä te työttömät sanotte lapselle jos kysyy miksi olette kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Jos kaverit koulussa kysyvät että miksi äitisi tai isäsi tai molemmat on vain kotona ja olette jo vuosia olleet työttömänä niin mitä sanotte että lapsenne sanoo kavereilleen?

Kavereille ei kuulu ollaanko kotona vai työssä. Ehkä tehdään etätyötä tai ollaan yövuorolaisia.
Ja kun meillä on noita 5 kpl, niin kaverit ei kysy miksi olen kotona, tietävät että hoidan kokonaan kotiasioita ja mies käy työssä.

Kyllä nuo lapset paremmin tietävät mitä töitä kenenkin äiti tai isä tekee :) Mä olen sanonut naapurista, että se etsii töitä ja opiskelee saadakseen töitä. Mitä siihen muuta voi sanoa.

No tietysti selitän suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan hienoudet kuten Kelan ja tukijärjestelmän jonka kautta voi pumpata ilmaista rahaa ilman että tarvitsee kärvistellä töissä vaan voi maata kotona ja palstailla. Näin lapsi saa hyvät valmiudet itsekin siirtyä yhteiskunnan turvaverkon varaan sitten kun pakolliset inhottavat koulut on käyty.

Tietenkin sanon että ei ole töitä löytynyt, että sellasta se tämä elämä on. Varsinkin kun asutaan pienellä paikkakunnalla niin ei niitä omanalantöitä hirveesti täällä oo.Mä en ikinä miettiny lapsena sitä että miks jonkun äiti/isä on kotona tai mitä töitä ne tekee.

Mua huvittaa tuo "ei ole löytynyt omanalan töitä joten tässä sitten toista vuotta työttömänä ollaan..."

Tota, vuosi vuodelta onkin joo vaikeampaa löytää niitä omanalan töitä (saati loppujen lopuksi mitään muitakaan töitä) jos cv:ssä oleva tyhjä kolo vaan venyy venymistään.

Luulisin (en tiedä kun työtön en ole ikinä ollut) että sitä koittaisi löytää työpaikan kuin työpaikan ensi hätään ja sitten siinä työskennellessä etsisi niitä omanalan töitä jos ne kerran kiven alla on. Missään ei kuitenkaan lue että ei voi vaihtaa parempaan työpaikkaan heti sitten kun sellainen löytyy.

No, enhän mä toki mistään mitään tiedä, ihan omia arveluja nää vaan on.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä