Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sipuli

Tunnettu jäsen
31.05.2007
8 334
48
48
Meillä oli aikomus rakentaa nyt talo, tontti on varattuna ja lainaakin saadaan ja muutenkin asiat siltä osin kunnossa.
Nyt sitten tulikin tieto et mies saisi ostettua vanhemmiltaan niiden talon, mahdollisimman halvalla tietty..
Se ois 4h ja keittiö, toistaiseksi mahduttaisiinkin siihen vielä jne, kiva talo, 90 luvulla rakennettu, melko iso piha ja varastot ja kaikki lähellä "keskustaa", tai sitä mikä täällä kylässä on :)
Oiskohan fiksumpaa vaan nyt ostaa se ja rakentaa sitten myöhemmin se ihan unelmien talo, tätä kun voisi laittaa kuntoon oikein kunnolla ja ehkä repiä kivasti voittoa plus maksella tätä lainaa sitten joitakin vuosia..

Tää kaikki tuli jotenkin niin äkkiä, syistä en viitsi puhua mutta mä en osaa tehdä mitään päätöksiä kun molemmissa olisi hyvät puolensa..

tietenki ostatte vanhempien talon pois kuleksimasta! teette siitä upeen, mytte hyv'ällä voitolla pois ja saatte hyvän pesämunan rakenusprojektiin. helpompaakin remppa on kuin rakentaminen varsinkin jos lapset teillä vielä pieniä.
Onnea talokaupoille :) ja nyt vaan päätöstä kehiin!

Joo, näin mäkin olen ajatellut.Talona tosi ihana, tykkään sikana. Sisustus ei ehkä ihan mun makuun ja muutamia isompiakin muutoksia tekisin, sen verran remppalainaa sitten..
Meillä siis kolme lasta, ni kun kasvavat ni isompi asunto ois enemmän tarpeellinen, nyt pärjättäis kyllä tossa aika loistavasti..
Toi tontti vaan oli ihan unelma :D
Mut sitten taas myöhemmin vois rakentaa niin muikean mahtavan talon et oksat pois :)

Alkuperäinen kirjoittaja no hei:
tietenki ostatte vanhempien talon pois kuleksimasta! teette siitä upeen, mytte hyv'ällä voitolla pois ja saatte hyvän pesämunan rakenusprojektiin. helpompaakin remppa on kuin rakentaminen varsinkin jos lapset teillä vielä pieniä.
Onnea talokaupoille :) ja nyt vaan päätöstä kehiin!

Joo pieniä on.
Neiti eli ekaluokkalainen sais tietty oman huoneen, samoin 5v ja pikku veikka sais olla sitten toistaiseksi meidän kanssa, myöhemmin hetken sitten iso veljen kanssa samassa huoneessa.
Tota voittoa mäkin mietin, et pidemmän päälle vois omia unelmia siirtää et ois parempi pohja ne toteuttaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Ostaisin vanhempien talon, jos se on kerran kiva ja hyvällä paikalla, voisko sitä tulevaisuudessa vaikka laajentaa?

Kyllä varmasti vois, mut mä haluun sitten joskus sen unelmatalon.
Jos ostettais nyt toi oktalo ni voitoilla siitä ja jo maksetulla lainalla saatais kyllä aika kiva pohja jossain välissä toi ihan unelmatalo rakentaa eikä tarvis kaikessa miettiä mistä pitäs tinkiä!

Me ostettiin mun vanhempien talo ja... mulla menny välit vanhempiin, miehen suku haukkunu mun suvun ja nyt ero harkinnassa meillä... en iiiikiiinäää osta mitään tutunkaupalla!!!!!
Tosin suvut on erilaisia, minun kohdallani ei voi muuta sanoa kuin "sääli"!!!

talo vanhemmilta mutta en purkaisi sitä myöhemmin maan tasalle ja rakentaisi uutta vaan panostaisin remonttiin ja mahdollisiin laajennuksiin, ota selvää voiko siinä vielä laajentaa kyseisellä tontilla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä rakentaisin.Varsinkin jos toinen vaihtoehto on 4h ja lapsiakin on jo kolme. Miksi ostaa talo, joka on heti alusta turhan nafti?

Koska lapset on vielä pieniä.
Vanhin on 7 , keskimmäinen 5 ja pienin vasta 6kk.
Syitä miksi ostaa toi talo nyt
- Vauvan kanssa veemäistä rakentaa ja koulu vie neidiltä aikaa plus harrastukset ja muut ja jotenkin ajatus tontilla olosta tuntuu nyt kauheen vaikeelta
- Vois tehdä remppaa ja myydä voitolla myöhemmin kun laittaa kaiken kuntoon
-Muutto olisi ajankohtainen vasta 5 vuoden päästä ehkä, siihen asti mahduttaisiin siihen, voitaisiin maksaa lainaa pois ja olisi mahkut saada sellainen laina millä saadaan unelmat toteutettua

Syitä miksi rakentaa
-Koska mä haluisin kaikki ja heti, mun unelma talon tontin ja muut

Mutta järjellä ajatellen aikaa on kyllä, vaikka mä haluisinkin heti rakentaa.. Mut järjellä kun ajattelee ni toi ois nyt vaan parempi, se on täällä ajatellen hyvällä paikallakin joten kaupaksi se menee kyllä kun myyminen tulee ajankohtaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Ostatte sen vanhempien talon ja teillähän on aikaa suunnitella siellä sitten rauhassa sitä unelmien taloa,kun nuoriakin vielä olette :D

Siis no just sitä mä mietin kanssa..
5 vuoden päästä mäkin teen jo työtä mistä saa ihan hyvin palkkaakin!
Ehtisi säästääkkin rahaa, voitto rahat talosta ja jo maksettu asuntolaina..
En mä kuitenkaan olisi niin vanha vielä silloin kun saisin sen unelmani :)

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
talo vanhemmilta mutta en purkaisi sitä myöhemmin maan tasalle ja rakentaisi uutta vaan panostaisin remonttiin ja mahdollisiin laajennuksiin, ota selvää voiko siinä vielä laajentaa kyseisellä tontilla :)

Mä muistelisin että voi..
Isompaan liiteri/varastoonkin ois jo luvat..
Se on vielä ihan keskustan lähellä, ei ole tästä meiltä kun pari kilsaa siihen..
Mut kyl mä sitten myöhemmin haluisin kuiteski rakentaa, vaikka tossa oiskin ihan hyvät laajennus mahdollisuudet..

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Minä ostaisin edullisesti vanhempien talon. Unelmakämpän voi rakentaa myöhemminkin.

No näin mäkin ajattelen..
Tää kun on niin iso asia etten nyt viitsisi hätiköidä sen unelmani kanssa, kerta tohon mahduttaisiin ihan loistavasti vaikka miten pitkään..

Yhteistyössä