mitä TE tekisitte...sisältää varoituksen sanan..

Status
Viestiketju on suljettu.
Niin no, vanhentunut maitotuote _harvemmin_ aiheuttaa urtikariaa tms, yleisintä lienee suolisto-oireet. Se että lapsesi ei ole ennen ollut millekään allerginen, ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö olisi nyt. Mä veikkaan yliherkistymistä jollekin ainesosalle.
Söikö teillä siis kukaan muu tuota jugurttia?

oletko urpo itse. Lapsi ei ole sille olut allerginen eikä muullekkaan jogurtille. EI millekkään allerginen , koskaan. Ymmärrätkö?

Samat ainesosat kun valionjogussa, josta ei oireita.

Ei siihenkään heti ekalla kertaa kuole jos amppari pistää,,välttämättä.Voi pistää jopa 10kertaa ja sit vasta tulee se ratkaseva pistos mikä turruttaa kurkun umpeen.Ymmärrätkö?

Pee siin lentäis jos tuo päivämäärästä johtuis.
Hän on jollekin ainesosalle allerginen,mut ota juu ja syötä viel kokeeksi pikkasen.

oletko urpo itse. Lapsi ei ole sille olut allerginen eikä muullekkaan jogurtille. EI millekkään allerginen , koskaan. Ymmärrätkö?

Se, ettei lapsi ole aikaisemmin ollut allerginen ei tarkoita vielä mitään.
Mä värjäsin vuosikausia hiuksia mustaksi. Ykskaks yllättäen yhtenä kauniina kertana sain mustasta hiusväristä allergisen reaktion, enkä sen jälkeen ole voinut käyttää mitään mustaa väriä.

Munkin mielestä yleensä vatsa reagoi, jos kyse on pilaantumisesta. Tuollainen ihoreaktio yleensä viittaa allergiaan...
Onko varma, ettei siinä jugurtissa ole mikään ainesosa muuttunut tai esim. valmistaja vaihtunut (mitä kilpailutusten takia kauppojern omissa merkeissä välillä tapahtuu)?

Ei oikein selitä sitä miksi tuotetta voi syödä silloin kun päiväys kaukana, ja ilman oireita. Tää on niin ihme juttu. Mulla on yksi allergia lapsi eikä ikinä oireet ole olleet tuota luokkaa.

Tätä ei meille enää ikinä osteta, mutta ois kyllä kiva kuulla miten ne muut valittajat olivat oireilleet.

Kannatisiko kysyä valmistajalta? Ei varmaan tällä palstalla asiaa tiedetä. Ja ilman muuta ilmoitus noista uusista oireista. Ja pyyntö päästä allergia-tutkimuksiin.

JA LISÄÄN VIELÄ. Älä tee mitään banaanijugurttikokeiluja kotona. Tyypillistä on että oireet voivat kertakerralta pahentua, eli jos lapsesi siihen kokeiluun tukehtuu, et voi väittää että kyseessä on vahinko tai onnettomuus, kun kerran TIEDÄT että lapsesi on sen kaltaiselle ruoka-aineelle pahasti allerginen.

Kuten jo totesin, ei enää osteta meille tota. Enkä usko allergiaan kyllä, mutta oireita välttääksemme emme tota osta.

Oishan se mystistä kun ne kaikki muutkin valittajat ovat yhtäkkiä allergisoituneet banaanijogurtille. Eipä oo kovin todennäköistä.

Ei oikein selitä sitä miksi tuotetta voi syödä silloin kun päiväys kaukana, ja ilman oireita. Tää on niin ihme juttu. Mulla on yksi allergia lapsi eikä ikinä oireet ole olleet tuota luokkaa.

Tätä ei meille enää ikinä osteta, mutta ois kyllä kiva kuulla miten ne muut valittajat olivat oireilleet.

Onko siis noiden oireiden tulon jälkeen syönyt samaa jogurttia jossa päiväys kaukana, ilman oireita?

Kuten jo totesin, ei enää osteta meille tota. Enkä usko allergiaan kyllä, mutta oireita välttääksemme emme tota osta.

Oishan se mystistä kun ne kaikki muutkin valittajat ovat yhtäkkiä allergisoituneet banaanijogurtille. Eipä oo kovin todennäköistä.

Mistä tiedät että ovat saaneet allergia-oireita? Minä ymmärsin että se erä mikä otettiin kaupasta pois, johtui siitä että siinä oli vanhentunut päiväys. Nyt puhutkin että muutkin ovat saaneet oireita.

En ole järjenjättiläinen, mutta miten ihmeessä lapsesi saa allergisen reagtion tuotteesta jonka päiväys on kulumassa loppuun, mutta ei tuotteesta joss apäiväystä vielä on?

Tarkoitan siis että eikö siinä kohta vanhentumaanpäin olevassa jogurtissa ole ne ihan samat ainesosat kuin siinä tuoreessakin.

Jos jogurtti olisi pilaantumaan päin, lapsellesi tulisi ripuli ja vatsakipuja, mutta EI minkään rokontyylisiä näppylöitä.

Lapsesi on syystä tai toisesta herkistynyt nyt jollekin ainesosalle jota siinä jogurtissa on, eikä sillä ole mitään tekemistä sen päivämäärän kanssa.

Niinpä vaikka meidänkin poika oli täysin allergiaton kolmen vanhaksi, ja söi ihan kaikkea. Ja sitten yhtenä päivänä sai vesikelloja naamaansa pähkinäkastikkeesta, jota oli aiemminkin syönyt hyvällä halulla. Ja siitä päivästä eteenpäin on ollut allerginen hengenvaarallisesti pähkinälle. ETtä jos joku täsä ei oikein pysy kartalla, se olet sinä. Toivottavasti lapsesi ei sen vuoksi enempää kärsi.

Mua jäi nyt vaivaamaan kaksi asiaa.

1. Ne muut valittajat, joiden lääkkeitä oli korvattu - oliko niilläkin samat allergiaa muistuttavat oireet vai jotakin muuta, kuten vatsaoireita?

2. Kun sanoit että oireita ei tule sellaisesta jossa päiväys on kaukana, niin koskeeko tämä sitä aikaa jolloin oireita ei muutenkaan tullut vai nyt viime aikoina? Onko lapsi äskettäin siis syönyt sellaista, jossa päiväys on lähellä tai mennyt (joista oireet ovat tulleet) JA sellaista, jossa päiväys on kaukana?

Siis sama juttu tapahtuu viis siitä onko päivämäärä vanhennut vai ei.

Mitä epäselvää tuossa sulle on?Lapsi on allerginen.
Ja juu,ei sille päivämäärälle:D

Meillä syödäänkin maustamatonta turkkilaista jugurttia, on paljon ns.puhtaampaa kuin nuo esansseilla ynnä muulla paskalla täytetyt jugut =X
Niitä voi itse halutessaan maustaa mm. omenalla, banaanilla, marjoilla, hunajalla, mantelilla jne.. Paljon maukkaampaa ja terveellisempää!

on syönyt välissä eri paikasta ostettua saman firman jogurttia, jossa päiväys kaukana, eikä oireita.

Sen kummemmin en tiedä mitä oireita muut oli saaneet, mutta jotakin kuitenkin kun puhelimessa sanottiin et on nyt korvattu ainakin noi lääkkeet. Ja muutenkin oli hiukan sekavaa toi puhelu kun aluks sanoi ettei muuta vikaa kun päiväys, ja sit kuitenkin sanoi et on korvattu lääkkeitä.

Eli varmaan jotakin on tullut.

En tiedä onko kyse allergiasta, vai onko noin lähekkäin valmistetussa erässä jotakin vialla. Paha sanoa.

Muut meillä söi saman firman mansikkaa, vain 5 vee tyttö tosta banskujugusta on tykännyt.

Viimeksi muokattu:
Tuota, meillä 2v. tyttö söi x-tran banaani jogurttia 30.9 se oli parasta ennen 29.9

Polilla oltiin koska hengenahdistusta, alilämpöä ja kauhea ihottuma.

Lääkäri epäili virusta, en tullut jogurttia ajatelleeksi. Hänellä ei allergioita eikä syönyt juuri tuota x-tran banaania ennen?

Siis sitä on syöty varmaan vuoden päivät silloin tällöin, eikä aiemmin mitään ongelmaa. Jotenkin mä tyhmä luotin tohon päiväys sekaannukseen, kun oikein johtaja soitti ja kertoi asian olevan hoidossa.

Juu, ei tuu enää ikinä meille tota, se on selvä. Mutta tuo voi olla herkemmälle hengenvaarallista.

Ota yhteyttä valmistajaan, jogurttien reseptit voivat myös muuttua eli siihen on voinut tulla jokin uusi raaka-aine, tai raaka-aineen toimittaja on voinut vaihtua jne...

Jotenkin hauskaa (?), että äiti syöttää lapselleen jatkuvasti ruoka-ainetta, josta jo kerran on tullut niin pahat reaktiot että on pitänyt mennä lääkäriin. Siis ihan sama onko kyse allergiasta vai mistä.

Jotenkin hauskaa (?), että äiti syöttää lapselleen jatkuvasti ruoka-ainetta, josta jo kerran on tullut niin pahat reaktiot että on pitänyt mennä lääkäriin. Siis ihan sama onko kyse allergiasta vai mistä.

Kylläpä olet tietämätön. Naurettavan tietämätön. Opiskelehan pikkasen tota allergia asiaa uudelleen ja ukise sitten. Mulla 9 vuoden kokemus allergia lapsesta tässä kotona, ja tiedän tasan tarkaan mikä on ookoo ja mikä ei.:kieh:

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä