Mitä TE tekisitte minun housuissa?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leenu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leenu

Vieras
Eli lapsen pitäisi ens vkl mennä isälleen pe-su, 200km päähän, la olisi pojan parhaan kaverin synttärit hohtokeilauksineen yms, ja sunnuntaina olisi serkun kanssa ilmainen pvä särkässä.

Kysyin vaihtoa ja sehän ei exälle kelvannut, kun menis sitten taas 3:n viikon päähän seuraava. huoh, mitäpä sitä tekee? Pahoittaa lapsen mielen ja huonolla mielellä meneen iskälleen vai antaa olla kotona ja juhlia!?? Tuon matkan takia ei voi edes takas kuskaillakkaan.

Siis meinaan, että Mitä mieltä lapsi itse on, haluaa siis synttäreille. Eikö isä voisi nyt ymmärtää tilanteen??? yritä selittää, että lapsi haluaa, tai anna lapsen itse jutella isän kanssa ja kertoa, että haluaisi synttäreille...

Selittäisin tilanteen miehelle ja jos mies on fiksu tapaus niin hän antaisi lapsen itse päättää. Ymmärrän kyllä, että isä haluaa lapsensa nähdä, mutta joissain asioissa voi kyllä hoskus joustaa.

Antaisin olla kotona. Kyse on kuiteki lapsen oikeudesta tavata vanhempaa ja on vanhemman se hyväksyttävä et kun lapselle tulee ikää enemmän ni sitte se on enemmän omasta tahodsta kiinni kuin siitä mitä paperissa lukee. Ja fiksu vanhempi joustaa, mun mielestä.

No mitäs jos lapsi soittaa itse isälle ja kertoo että haluaa synttäreille ja Särkänniemeen, silloin ei eksä pääse syyttämään että sinä olet syypää siihen ettei tapaaminen toteutunut.

Meille tulee tuosta exän kanssa HIRVITTÄVÄ tappelu, sillä on taas seuraavat viikonloput buukattu töitä, vaihto ei onnistu, poika menis vasta 3:n viikon päästä sinne, sitten tulis 6vkoa väliä kun on ollut. Poika HALUAA synttäreille, ja isänsä haluaa pojan sinne. 9v on ikä.

Minkä ikäisestä lapsesta on kyse? Jos on jo sellainen kouluikäinen että pärjää hetken itsekseenkin, voisko pitää perjantain vapaata koulusta ja mennä isän luokse to-illasta la-aamuun, jos viikonlopun vaihtaminen ei isälle käy. Jos lapsella on hyvä suhde isänsä kanssa, kyllä suhteen pitäis kestää useammankin viikon tauko, lapsen menot on kuitenkin lapselle itselleen tärkeitä.

Jos exä on viikonloppuisin töissä niin onkohan hänellä sitten joskus arkena vapaata, jolloin voisi ottaa lapsen luokseen? Koulujen viimeisinä viikkoina taidetaan olla jo niin kesätunnelmissa että parin päivän loma keskellä viikkoa ei opintojen kulkua haittaisi..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Selittäisin tilanteen miehelle ja jos mies on fiksu tapaus niin hän antaisi lapsen itse päättää. Ymmärrän kyllä, että isä haluaa lapsensa nähdä, mutta joissain asioissa voi kyllä hoskus joustaa.

Näin. Aikuisen pitää osata olla senverran epäitsekäs, että laittaa lapsen edun omansa edelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No mitäs jos lapsi soittaa itse isälle ja kertoo että haluaa synttäreille ja Särkänniemeen, silloin ei eksä pääse syyttämään että sinä olet syypää siihen ettei tapaaminen toteutunut.

Samoin miettein.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Jos exä on viikonloppuisin töissä niin onkohan hänellä sitten joskus arkena vapaata, jolloin voisi ottaa lapsen luokseen? Koulujen viimeisinä viikkoina taidetaan olla jo niin kesätunnelmissa että parin päivän loma keskellä viikkoa ei opintojen kulkua haittaisi..

meillä on 4 viikkoa jo sovittu kesälle, kun poika on isällään, niitä ei aleta muutteleen.

Näin. Aikuisen pitää osata olla senverran epäitsekäs, että laittaa lapsen edun omansa edelle.

Exä on sitä mieltä ettei 9v päätä vielä tuollaisista asioista..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei kuulosta kauheen kypsältä tää sun ex :/ Koulukaverit on jo todella tärkeitä 9 vuotiaalle. Nyt hän sit jäis paitsi kaikesta hauskasta, ku isä ei ymmärrä joustaa. Jos lapsi saa päättää tämmösestä, ei tarkota sitä, että peli on menetetty jatkossa ja lapsi pompottaa vanhempiaan joka asiassa.

ja miehän ottasin yhteyttä perheneuvolaan ja lastenvalvojaan. katottais että mitäs ne sanoo tuota exäs asenteesta....

en jättäis päätäntävaltaa lapselle, koska on hirvittävää että tuon ikänen joutuis elämään sen kanssa että hänen pitää valita joko isänsä tai kaverin synttärit. saattasin olla niinki vittumainen ihminen että pistäsin pojan isälleen, siellähän sitte sais kärsiä nahoissaan pojan kiukuttelut.

ja pojalle kertoisin asiasta totuuden: että isäänsä ei paskaakaan nappaa se, että onko pojan kaverilla synttärit = isäänsä ei paskaakaan nappaa se, onko lapsella kivaa.... kuhan vaan ISÄN tahto toteutuu...

:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

ja miehän ottasin yhteyttä perheneuvolaan ja lastenvalvojaan. katottais että mitäs ne sanoo tuota exäs asenteesta....

en jättäis päätäntävaltaa lapselle, koska on hirvittävää että tuon ikänen joutuis elämään sen kanssa että hänen pitää valita joko isänsä tai kaverin synttärit. saattasin olla niinki vittumainen ihminen että pistäsin pojan isälleen, siellähän sitte sais kärsiä nahoissaan pojan kiukuttelut.

ja pojalle kertoisin asiasta totuuden: että isäänsä ei paskaakaan nappaa se, että onko pojan kaverilla synttärit = isäänsä ei paskaakaan nappaa se, onko lapsella kivaa.... kuhan vaan ISÄN tahto toteutuu...

:headwall:

sepäse... mutta ei poika sille kiukuttele, kun ne näkee muutenkin niin harvoin. voi PERSE!!!

Mie pitäisin kotona ja antaisin mennä synttäreille ja särkänniemeen.

Kyllä etä vanhemman pitää ymmärtää, jos tulee muutoksia ns hyvästä syystä, joka tämä mielestäni on.

Itsekkin uusioperhe elämää viettävä

samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Näin minäkin tekisin jos ex-mies ei muuten asiaa ymmärtäisi. Vai meinaako isä että lapsen pitäis jatkossakin jättää vaikka partioleirit tms väliin tai lähteä kesken rippikoulun pois, jos ne sattuvat tapaamisviikonlopuksi.. Kyllä yhteyttä voi pitää yllä muutenkin, puhelinten ja netin avulla!

Alkuperäinen kirjoittaja leenu:
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:

meillä on 4 viikkoa jo sovittu kesälle, kun poika on isällään, niitä ei aleta muutteleen.

eihän kesäsuunnitelmia tarvitsisi muuttaa, mutta voisiko poika mennä isälleen ensi viikolla ti-pe tai seuraavalla viikolla ma-ke. Isälle jäisi vapaa bailuviikonloppukin. ;)

Yhteistyössä