Mitä te tekisitte?Mä en enään tiedä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henrietta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Henrietta

Aktiivinen jäsen
23.07.2004
8 078
0
36
meillä pojat (2 ja 3 luokkalaiset) tappelee taas jatkuvasti keskenään koulun jälkeen..sitten soittavat ja kiljuvat vuorotellen että toi löi mua ja toi sanoi että olen possu jne.

arghh |O |O |O

Ja ovat n.2 tuntia max.3 koulun jälkeen keskenään.Nyt sanoin puhelimeen että ootte kummatkin sitten arestissa loppuviikon,ei kavereita eikä mitään kun ette osaa olla muutamaa tuntia tappelematta.

mä oon ihan puhki taas...

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Onko iltapäiväkerho nuorimmalle poissuljettu vaihtoehto?

Ei halua mennä..että pakottaa pitäisi jos sinne.Toisaalta sitten väärin että isompi saa mennä kotiin?

No eihän siinä mitään väärin ole. Isompi on isompi ja noin isolle ei ole edes iltapäiväkerhopaikkaa. Sehän loppuu toiseen luokkaan, jos ei erityisen tuen tarvetta ole lapsella. Kerran eivät osaa olla kunnolla kotona, niin mikä muu se on vaihtoehto, kuin iltis :o

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Onko iltapäiväkerho nuorimmalle poissuljettu vaihtoehto?

Ei halua mennä..että pakottaa pitäisi jos sinne.Toisaalta sitten väärin että isompi saa mennä kotiin?

No eihän siinä mitään väärin ole. Isompi on isompi ja noin isolle ei ole edes iltapäiväkerhopaikkaa. Sehän loppuu toiseen luokkaan, jos ei erityisen tuen tarvetta ole lapsella. Kerran eivät osaa olla kunnolla kotona, niin mikä muu se on vaihtoehto, kuin iltis :o

Oot tavallaan niin oikeassa.

Juttelen tästä illalla miehen kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
teet selvät säännöt, millon sulle saa töihin soittaa ja häiritä.

Se on vähän hankalaa kun mulla on oma liike ja tietävät että olen puhelimen ulottuvilla koko ajan.

Aion sanoa ja olen sanonutkin kyllä että en tykkää että soittavat koko ajan riitojansa.

Minä en lähtisi kieltämään töihin soittelua, sillä lapsi ei ehkä uskalla sitten soittaa, jos oikeasti on asiaa tai vaikka hätäkin. Eli ihan muut ratkaisut on keksittävä.

Meillä oli joskus vähän samaa ongelmaa. Sanoin pojille, että en voi tehdä tarkkuutta vaativaa työtäni kunnolla, jos minun pitää ratkoa riitoja puhelimessa ja piti minun vähän suuttuakin asiasta, kyllä he sitten ymmärsivät. Luultavasti tappelivat kuten ennenkin, mutta eivät soittaneet minulle. Vähän aikaa oli sitä, että kun tuli kotiin, oltiin siellä poteroihin kaivautuneina ja sota oli ilmoilla sillä siunaamalla. Kerran aloin väsymyksestä itkeä, kun se huuto alkoi kun avasin oven, että tuo sitä ja tuo ensin jne. Hämmästyivät ja lopettivat, liekö pahakin "kasvatuskeino"?

Minä en lähtisi kieltämään töihin soittelua, sillä lapsi ei ehkä uskalla sitten soittaa, jos oikeasti on asiaa tai vaikka hätäkin. Eli ihan muut ratkaisut on keksittävä.

Meillä oli ja on edelleen ilmiselvää, että asiallisista asioista ja kaikista tärkeistä saa soittaa, mutta ei siitä, että kun tuo katsoi mun suuntaan ja toi toinen söi ärsyttävästi.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Meillä oli ja on edelleen ilmiselvää, että asiallisista asioista ja kaikista tärkeistä saa soittaa, mutta ei siitä, että kun tuo katsoi mun suuntaan ja toi toinen söi ärsyttävästi.

Teillä on kyseessä isommat lapset. Voi toimia toki nuoremmillakin, mutta voi käydä myös käänteisesti - eli lapset eivät tohdi oikean asian edessä soittaa.

Teillä on kyseessä isommat lapset. Voi toimia toki nuoremmillakin, mutta voi käydä myös käänteisesti - eli lapset eivät tohdi oikean asian edessä soittaa.

Tuolta alakoulun ajoilta meillä nuo tappelut olivat, aika harvoin joutuivat oleman kahdestaan. En aina edes pääse puhelimeen, vaikka mikä hätä olisi, mutta lapsilla on aina ollut varaihmiset, joille olisivat voineet tosipaikan tullen soittaa. =)

Meillä välillä vähän samaa ongelmaa, teinipojat ottaa matsia. Ovat luonteeltaan aika erilaisia, mutta molemmat temperamenttisia. En tiedä miten ton sais loppuun. Omat veljet otti yhteen puolitosissaan isoiksi asti.

Minä menin lupaamaan, että jos viikon aikana on edes kaksi sellaista päivää, ettei riidellä, kinastella, huudeta toisille, leikitään sovussa ja autetaan toista, eikä juosta joka asiaa äidille "juoruamaan", että kuka teki tai sanoi mitäkin, niin saavat kummatkin tytöt yhden pienen lelun valita itselleen.Skarppaus on kova ja tämä päivä on ainakin toistaiseksi sujunut "suunitelmien"mukaan

Yhteistyössä