Mitä te tekisitte? (Kissoista )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivoton

Vieras
Meillä on kaksi kissaa, 6 vuotiaat isot kollit. Kesästä asti elämä kissojen kanssa on ollut yhtä härdelliä. Pääsivät kesällä pari kertaa livahtamaan ulos remontin aikana ja san jälkeen eivät ole tyytyneet sisäkissa elämään. Nyt tappelevat ja mouruavat sisällä.
Tänään sitten taisi tulla mitta täyteen, näin toisen kissoista kusemassa keittiön lavuaariin ja kun menin laskemaan takamusta alas, että ei pissa lennä ympäriinsä, niin kissa puri minua.
Eli nyt en taida jaksaa enää ruveta taistelemaan kissojen kanssa enempää vaan vien piikille. Meillä on yksi ja kolme vuotiaat lapset ja en halua, että seuraavaksi kissat käyvät niiden päälle.
Olo on vaan tosi inohottava ja itkettää ja on tunne, että luovutan liian helpolla...

Kissat ovat leikattuja. Ja kun niilla on aina ollut tapana päryyttää ympäriinsä pissat, niin olen myös astialla joutunut joskus käymään painamassa takamusta. Ja ekaa kertaa yllätin tiskialtaaseen pissaamasta. Jos en olis mennyt painamaan, niin koko tiskipöytä olisi ollut kissankusessa.
Aitaukselle ei ole oikein mahdollisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kissat ovat leikattuja. Ja kun niilla on aina ollut tapana päryyttää ympäriinsä pissat, niin olen myös astialla joutunut joskus käymään painamassa takamusta. Ja ekaa kertaa yllätin tiskialtaaseen pissaamasta. Jos en olis mennyt painamaan, niin koko tiskipöytä olisi ollut kissankusessa.
Aitaukselle ei ole oikein mahdollisuutta.

anna jonnekin maaseudulle kissat.

no jos asut rauhallisella alueella missä on muitakin kissa ihmisiä niiin päästä ulos vaan.
elämä rauhottuu ja saat pitää kissat.viet sitten piikille jos alkaa naapurit niistä valittamaan.

ja kyllä olen tietoinen etteivät kisulit saa pissiä yleisiin paikkoihin jne jne...
kissat on luotu oleen ulkona ja ne on paljon pirteempiä kun ne pääsee sinne.
ja kyllä tiedän että ne saattavat jääädä auton alle tai jonku haukan viemäksi mutta ainakaan niiitä ei tarvi lopettaa sen takia että ne tahtoo pihalle!!! joku olis kuitenkin mua tahtonu tästä valottaa....

toi aitaus on kans hyvä idea mut pitäää tehä katoksellinen ettei ne hyppää pois...

Ja ulos en varmasti päästä vapaaksi, on tässä sen verran kissavihaista ympäristöä, että ennemmin vien itse piikille, kuin annan syödä vaikka naapurin isännän tarjoamia makkarapaloja, joissa on nitroja sisällä.

- Tee kissoille kissatarha pihalle
- Anna ne maaseudulle missä ne voivat vaeltaa vapaana

Mutta älä päästä niitä asuinalueella ulos |O . Ne kusee hiekkalaatikoihin, kakkaa naapurin pihalle, jne. Oikeasti. Me ollaan saatu tapella tuon asian kanssa koko kesä, kunnes naapuri lopultakin tajusi lahjoittaa kissansa pois.

Päästäisin pihalle.Kuseehan nuo aikuset miehet(ja naisetkin) mihin sattuu,niin miksi sitten pitäisi rajoittaa kissan kusemista.

Koittaisn saada apulan kautta uuden kodin kissoille,jos ei löydy niin leikkauttaisin ja kokeilisin uudelleen.Poika kissan leikkautus maksaa melkein saman verran kuin lopetus,ja jos yhtään kissosistaan välittää niin hyvään kotiin ne voi kyllä antaa mielluummin ku lopettaa.

t.naapuri joka taas eilen näki miehen kusevan auton päälle!

Teki mieli lopettaa yksi humalainen mies kun kusi meidän talon nurkkaan jo toisen kerran :D
Miksi ihmisiä ei voisi viedä piikille.. Se olisi kohtuullista. Kuka sellaistakaan miestä oikeasti haluaisi pitää joka kuseksii kaduille ja nurkkiin?

Asiaan. Jos ei kissoilla ole muuta väkivaltaista taustaa kuin se yksi puraisu kun häiritsit pissaamista niin hae vaikka lääkäriltä rauhoittavia kummallekin ja syötä puoli vuotta. Siinä ajassa unohtuu kerran saavutettu vapaus ja rauha palaa taloonne. Piikki kuulostaa aika julmalta.. kyseessä rakkaat (? ) perheenjäsenet.

Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
no jos asut rauhallisella alueella missä on muitakin kissa ihmisiä niiin päästä ulos vaan.
elämä rauhottuu ja saat pitää kissat.viet sitten piikille jos alkaa naapurit niistä valittamaan.

ja kyllä olen tietoinen etteivät kisulit saa pissiä yleisiin paikkoihin jne jne...
ja kyllä tiedän että ne saattavat jääädä auton alle tai jonku haukan viemäksi mutta ainakaan niiitä ei tarvi lopettaa sen takia että ne tahtoo pihalle!!! joku olis kuitenkin mua tahtonu tästä valottaa....

toi aitaus on kans hyvä idea mut pitäää tehä katoksellinen ettei ne hyppää pois...

Miks ihmiset ei ymmärrä/muista, että kissa on peto joka tappaa linnut ja oravat kiinni saadessaan. Keväisin käy pesiin tappamassa poikaset. Elkää hyvät ihmiset niitä kissoja päästäkö irti tekemään tuhojaan, eivät kuulu Suomen luontoon! Aitaus pihaan tai piikille.

Tuo on kyl ikävää,jos pissaavat minne sattuu sisällä:(
Itse en raaskis piikille viedä,mieluummin yrittäisin vielä jonnekin tarjota tai sit jotain aitaussysteemiä.
Tuokin kissatalo,vai mitä tuolla aiemmin joku ehdotti,vois olla yksi vaihtoehto. Jos he löytäis uuden kodin kisuille. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja aply:
Alkuperäinen kirjoittaja vinci:

Miks ihmiset ei ymmärrä/muista, että kissa on peto joka tappaa linnut ja oravat kiinni saadessaan. Keväisin käy pesiin tappamassa poikaset. Elkää hyvät ihmiset niitä kissoja päästäkö irti tekemään tuhojaan, eivät kuulu Suomen luontoon! Aitaus pihaan tai piikille.

Laitetaan sinut piikille jos syöt lihaa taiaidataan niin että voit syödä enää vain vihanneksia. Mieti miten suuria kärsimyksiä ja maailmantuhoa aiheuttaa karjatilojen pito ja ja matka teurastamolle ja itse teurastus. Muista ettet tuomitse muita lihansyöjiä niin kauan kun itse annat lastesi tai itsesi syödä lihaa.

t: toinen lihansyöjä joka osaa ajatella

Jos ette pidä itse ni vie vaan piikille, voit olla varma etteivät tuu kokemaan huonoa kohtelua, heitteillejättöä jne.
Koskaan ei voi tietää mimmoseen kotiin joutuvat, tai vaikka eka hyväänkin - entäs jos he päättävät luopua syystä tai toisesta - mimmoseen sitten joutuvat??? Loppuelämä voi olla kiertoa paikasta toiseen tai huonoa kohtelua.

Mä veisin oman lemmikkini piikille jos itse en voi pitää! Tai sitten joku tosi läheinen jonka tunnen että saan aina tietää miten menee ja lupuksen että ilmoittaa mulle jos joutuu luopumaan siitä - ja mä veisin piikille!

Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Päästäisin ulos, kissojen mielestäni kuuluu olla vapaana - vaikka tiedän ettei se joka paikassa ole helppoa ;)

Jaahas. Joo, ja jos olet mun naapuri niin tasan saat kattellakun kissas saa päivittäin äkkilähtöjä mein terassilta kukkiin kuseksimasta. Kiissojen kuuluu olla kiinni, ihan niiku koirienkin.

Yhteistyössä