[QUOTE="Aloittaja";29480876]Mitä ne siellä päiväkodissa tuumaa moiseen? Tai jos viet lapsen pois päiväkodista niissä sisävehkeissä, kesällähän homma olis ihan jees. Mut näin pakkasilla?
Huuto ei oo sit pientä kiukuttelua vaan sellasta että varsin koko päiväkoti kaikui.
Siis tilannehan oli itselläni päällä tänään. Ja mulla on niin paska fiilis ja jotenkin olen yhä ihan ymmälläni koko hommasta.
Mun lapsi on aina ollut hidas hämäläinen, pukee vaatteet itse ja riisuu myös, mutta on joskus todella hidas. Eikä siinä mitään odotan kyllä kunhan koko ajan pukee/riisuu.
Mutta joskus pukemisen aloittaminen tuntuu olevan vaikeaa. Pukee yleensä reippaasti päiväkodissa itse ja minunkin kanssani mutta sitten on näitä kausia kun ei tunnu sujuvan ei sitten millään.
Tänään siis kävi niin että hain lasta päiväkodista ja lapsi ei käskyistä huolimatta alkanut pukea päälle. Ei auttanut hyvällä, ei auttanut pahalla. Ei mikään. Veti hirveät pultit ihan pikku jutusta, housun nauhoja ei saanut rusetille, sitten homma karkasi ihan lapasesta.
Tiesin kyllä että lapsi oli tosi väsynyt ja siitä suurimmaksi osaksi johtui, mutta ei lapsi ole koskaan käyttäytynyt niin kuin tänään teki. Huusi kuin hyena, rimpuili, huusi, rimpuili, minä koitin saada niitä vaatteita päälle, mutta repi sitä mukaan pois. Olisi niin tehnyt mieli ottaa lapsi kainaloon ja kantaa sillätavalla kotiin, mutta en kehdannut sillä ulkona oli kylmä. Kesällä olisin toiminut niin. Vaikka mitä koitin lapselle sanoa niin ei lopettanut. Minua hävetti niin kovasti, olin aivan ymmälläni koko hommasta. Ei ole ennen tuollaista ollut,Sitten kun sanoin että minulta pääsee kohta itku kun käyttäydyt noin niin antoi pukea. Ihan kuin jostakn taikaiskusta.
Okei, 4v on hankala ikäja lapset käyttäytyy joskus noin, mutta miksi?
Mitähän ne siellä päiväkodissakin oikein ajatteli. En mahdamitään mut pyörittelen tätä asiaa nyt mielessäni kovin.

[/QUOTE]
Jos lapsesi on normaalisti ihan hyvä pukija, hänelle sattui ehkä huono päivä. Oliko sijaisia tai tuliko muiden lasten kanssa känää? Älä ota itseesi tuota,jos kerran hiukan huonommin sujuu haku. Jos on ongelmia usemmin,kannattaa keskustelka hoitajien kanssa mitä tehdä ongelman kanssa.