Mitä te teette hiihtolomalla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lulu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lulu"

Vieras
Jotain ois kiva touhuta perheen kanssa, mutta en vaan keksi mitään tekemistä. Kylpylää mietittiin, mut se on aika kallista, jos haluais olla enemmän kun yhden yön. Melkeinpä samalla rahalla pääsis sitten laivalle (päivä tukholmassa) risteilylle, mikä suunnitelma taas torpattiin siksi, että on niin kallista. Ystäviäkin olisi kiva nähdä, niitä voisi nähdä Tampereella tai Oulussa. Kumpaankin suuntaan on meiltä matkaa eikä ystävät voi majoittaa, joten kustannuksia tulis siitäkin.. On tää vaikeeta! Kotonakaan ei huvittaisi vain olla.

elokuviin on suunniteltu mennä, jos vaan ollaan kunnossa. Perinteisesti ollaan sairasteltu tuo lomaviikko ja aika todennäköiseltä vaikuttaa nytkin, ensimmäinen flunssapotilas on juuri perheessä.

[QUOTE="vieras";25670891]elokuviin on suunniteltu mennä, jos vaan ollaan kunnossa. Perinteisesti ollaan sairasteltu tuo lomaviikko ja aika todennäköiseltä vaikuttaa nytkin, ensimmäinen flunssapotilas on juuri perheessä.[/QUOTE]

Elokuvat olikin kiva vinkki, meillä lapset nimenomaan ovat pyytäneet päästä katsomaan uutta Risto Räppääjää. :) Miksiköhän ei tullut mulle mieleen?

Normaalisti meidän perhe viettää arjet töissä-koulussa-päiväkodissa ja nyt kun on tulossa viikon loma, niin ajattelin ottaa ihan vaan rennosti ja tehdään mitä lystätään :) Hiihtää ja luistella aiotaan, ehkä lisäksi sit muutakin.
Voi siis olla, että menee koko viikko rennosti kotosalla, mutta tylsän päivän varalle olen miettinyt:
- Huimala/Hoplop
- Uimahalli
- Ehkä kirjastoon
- Sea Life olisi varmaan kiva
- Ehkä leffaan
- Joku päivä ehkä Mäkkäriin/Heseen syömään
- Ystävien tapaamista
- Ja siis ehdottomasti hiihtoa ja luistelua, nyt kun säät sallii ja on ihania valoisia lopputalven päiviä :)

Mulla taas niinpäin, että tekemistä löytyy liikaakin, kun ois kiva ihan vaan ottaa rennostikin.

Ei yhtään mitään suunnitelmia, eikä niitä ole tulossakaan ainakaan suurempia suunnitelmia. Ihan hiton ärsyttävää, että tää on jo toinen loma, jolloin ei voida kertakaikkiaan lähteä minnekkään kauemmas! Syy tähän on yksinkertaisesti se, että pienten lasten vanhemmat rohmuavat koululaisten syysloma-ajat ja hiihtoloma-ajat. Ihan perkeleen ärsyttäväääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää

Meillä ei oo mitään suunitelmia, lepäillään miehen kans kotona, käydään varmaan miun
ja miehen vanhempien luona.

[QUOTE="vieras";25673892]Normaalisti meidän perhe viettää arjet töissä-koulussa-päiväkodissa ja nyt kun on tulossa viikon loma, niin ajattelin ottaa ihan vaan rennosti ja tehdään mitä lystätään :) Hiihtää ja luistella aiotaan, ehkä lisäksi sit muutakin.
Voi siis olla, että menee koko viikko rennosti kotosalla, mutta tylsän päivän varalle olen miettinyt:
- Huimala/Hoplop
- Uimahalli
- Ehkä kirjastoon
- Sea Life olisi varmaan kiva
- Ehkä leffaan
- Joku päivä ehkä Mäkkäriin/Heseen syömään
- Ystävien tapaamista
- Ja siis ehdottomasti hiihtoa ja luistelua, nyt kun säät sallii ja on ihania valoisia lopputalven päiviä :)

Mulla taas niinpäin, että tekemistä löytyy liikaakin, kun ois kiva ihan vaan ottaa rennostikin.[/QUOTE]

Jaaaa siis, ihan kotiympäristössä ollaan, IHANAA! Vuosi sitten oltiin ulkomailla koko viikko ja se pakkaaminen, uusi ympäristö, kaikki nähtävyydet, kotiin, laukkujen purku, unirytmit sekaisin, väsy ja sit taas töihin... Eii, hyvä. Tai siis olihan sekin kiva, mutta ei joka vuosi. Ihanaa välillä vaan olla :)

Mä oon miettinyt kans samaa. Jotain ois kiva tehdä, mut mitä..
Mietin minilomaa pk-seudulla, käyntejä siis sealifessa/tropicariossa/huimalassa ja/tai heurekassa. Mutta sama minkä hotellin sivuja katon, niin kaikki on täynnä! Uskomatonta. Että en sitten tiedä.

Kylpylät on liian kalliita ja laivakin tulee saman hintaiseksi.

Tylsää.

2 pitkää viikonloppua la-ma ja pe-su otin töistä lasten kans ruothiin laskettelheen :D kuopus pulkkamäkeen esikoisen kans lastenrinteeseen :D en tohi aikusten mäkeen ;) :whistle:

onneksi välineet saahan ilmaseksi ja liput! ja opetustaki sa jos tarvii :D ois ihan ammattilaskijat opettamassa :)

Me ollaan monesti just hiihtolomalla tehty kotona kaikenlaista, kun mieluummin käyty laivalla tai kylpylässä vähemmän ruuhkaiseen aikaan! Jonain päivänä pidetty leffapvä; vuokradvd ja herkut, toisena päivänä esim.luistelua ja sitten mäkkärin kautta kotio, uimassa ehkä, pulkkailupvä ja vaikka laskiaispullat kaakaolla, jonain päivänä villasukkapvä; löhötessä vain, ei tartte kuin maata ja olla, sauna lämmitetään jo päivällä ja möllötellen iltaan asti.. Kerran vietettiin "etelän lomaa" keskellä talvea; laitettiin kesäiset vaatteet päälle, uikkaritkin, olkkarin lattialla viltit "auringonottoa" varten, tehtiin jätskiannoksia ja kylmiä "drinkkejä", sitten käytiin lämpimässä kylvyssä uimassa.. Taustalla soi kesämusat; reggaet yms. ja hauskaa oli.. Lautapelejä pelatessa menee kanssa mukavasti aikaa...

Me lähetään risteilylle Tukholmaan ja neljän hengen ikkunallinen hytti makso jopa 40e. Meneehän sielläkin sit sitä rahaa, mut menishän sitä ihan kotona ollessakin.

Yhteistyössä