mitä te puette vaunuihin päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emmy83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

emmy83

Aktiivinen jäsen
20.10.2008
3 182
0
36
Loviisa
Mietin tässä että mitä laitatte vauvalle vaunuihin päälle, kun esim nyt ulkona on varjossa plus 6 astetta?

Meillä lapsi 3kk ja mietin että mitä sille päälle, kun vuinuissa on koppa, jossa fleese vuori ja sitten vielä se ä-pakkauksen makuupussi?

Mä oon pukenu tuolle 3kk normaalit sisävaatteet, eli body ja sukkikset, sitten laitan sen pakkauksen vanuhaalarin ja tietty tumput jne.. Makuupussissa kun nukkuu niin ihan lämmin kaveri on kun herää.

No huh huh! Kylläpä te puette paksusti päälle.Meillä pojalla on keväthaalari ja sen alla body housut,sukat.Lisäksi hattu ja hanskat.Suoraan oon pistäny vaunuihin.Ei enää mitään makuupussia.Hyvin on tarjennut.

Alkuperäinen kirjoittaja Honung:
Mä oon pukenu tuolle 3kk normaalit sisävaatteet, eli body ja sukkikset, sitten laitan sen pakkauksen vanuhaalarin ja tietty tumput jne.. Makuupussissa kun nukkuu niin ihan lämmin kaveri on kun herää.

Meillä myös näin. Ja siis haalari on se ohuempi äp:n haalari, sinivalkoraitainen. Kyllä mä vielä muutama viikko sitten maalla pohjoisempana käytin talvihaalaria ja villoja kun oli pakkasta. Ensi viikolla jos tulee luvatut 20 astetta niin tuskin tarvii makuupussia ainakaan :)

sama ongelma täällä. tuntuu että pjalla on ihan hiki kun nostaa vaunuista pois. meillä alla body puolipotkarit. päällä kevättakki+housut (sellaset karvaset, jossa ohut vuori) päässä villapipo ja käsissä tumput sekä jaloissa villasukat. sitten kun vielä makuupussiin pistää niin sehän on ihan saunassa :o poika vasta 3 viikkoa. onko eroa pukeutumiseen, jos on ihan pieni..?

Juu, ei meilläkään enää mitään vanuhaalareita laiteta, enhän mä laita itsellenikään niin paljoa päälle! Normaalien päivävaatteiden päälle laitan vaan collegetakin, päähän kevätpipo, tumput käteen ja valmis. Lämmin tyttö on ollut pois vaunuista otettaessa. Viileämmässähän sitä muutenkin nukkuu paremmin, meillä oli talvipakkasilla makkarissa 16-18C.

No ei missään nimessä villahaalaria eikä talvihaalaria. Lapsihan saa lämpöhalvauksen. :o Riittää body ja sukkahousut tai potkarit, ohuet tumput, lakki, fleecehaalarit ja jotkut tossut tai ohuet villasukat ja makuupussiin. Siis nämä kun on +6 astetta. Lämpimämmällä vielä vähemmän. Vaunuissa on tosi lämmin.

lämmin sää tosiaan yllättänyt!! eilenkin tais olla +15-20....Tuli niin äkkiä lämmintä, ettei osaa oikeen pukee...meillä oli eilen sisävaatteiden päällä ohut kevätasu, tumput, villasukat ja ohut pipo. fleeceviltti vain varpailla ja oli hikinen, mutta enempää en uskalla vähentää.

Mie laitoin vielä eilen bodyn, potkarit ja villapipon sekä vanuhaalarin (asteita tosin oli se +15). Poika on pariviikkoinen. Mua ainakin pelottaa, et kylmettyis ku on niin pieni. Eikä kyllä ainakaan oman tarkenemisen mukaan vaavia pidä pukea. Mutta toki mä ehkä vähän turhan paljon laitoin päälle kun siinä on makuupussikin. Seuraavan kerran vähemmän, tosin ei vaavin niska ollut mitenkään hikinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Neeanäiti:
No ei missään nimessä villahaalaria eikä talvihaalaria. Lapsihan saa lämpöhalvauksen. :o Riittää body ja sukkahousut tai potkarit, ohuet tumput, lakki, fleecehaalarit ja jotkut tossut tai ohuet villasukat ja makuupussiin. Siis nämä kun on +6 astetta. Lämpimämmällä vielä vähemmän. Vaunuissa on tosi lämmin.

No mä aattelin vaan vähän järkyttää :D Asutaan Utsjoella nääs, täällä on ollut ehkä se neljä astetta lämmintä ja tuulee, varjossa voi olla pakkastakin. Ei ole neiti ollut hikimärkänä. Tänään oli jo hikoillut, keväthaalari saadaan ostettua kun ensi viikolla lähdetään reissuun...

Tänään pihalla auringossa +19 ja matkarattaiden sisällä varjossa +29, että hyvin lämpiää vaikka ei ollut edes vaunuissa...
Vajaa 3kk ja päällä oli tänään body+potkarit+puuvillatakki+myssy sujautin vaan unipussiin ja senkin jätin sivusta auki ja viltin päälle matkiksiin (viltti oli siis pojan alla). Hyvin nukkui 3 tuntia, ja oli ihan lämmin ku heräsi.
Nyt illalla +15 ja nukkuu body+potkarit+tumput+villasukat+myssy+vanupuku ja nukkuu makuupussissa

Alkuperäinen kirjoittaja Orchid x2:
Tänään pihalla auringossa +19 ja matkarattaiden sisällä varjossa +29, että hyvin lämpiää vaikka ei ollut edes vaunuissa...
Vajaa 3kk ja päällä oli tänään body+potkarit+puuvillatakki+myssy sujautin vaan unipussiin ja senkin jätin sivusta auki ja viltin päälle matkiksiin (viltti oli siis pojan alla). Hyvin nukkui 3 tuntia, ja oli ihan lämmin ku heräsi.
Nyt illalla +15 ja nukkuu body+potkarit+tumput+villasukat+myssy+vanupuku ja nukkuu makuupussissa

+15 :o No, sitä odotellessa...

poitsu 3kk ja nukkuu vaunuissa makuupussi auki...body,potkarit,ohuet tumput,kypärälakki ja keväthaalari päällä. tosi lämmin on ollu...laitoin vaunuihin lämpömittarin toissapäivänä kun tuuli lujaa....no +18 vaunuissa lämpötila ja sinne ei tuullu kyl yhtään...aika lämpimät vaunut on....pitää tuultaki hyvin joten kohta täytyy ruveta sisävaatteissa vaan nukuttamaan ja jos oikein aurinko porottaa eikä varjoon saa nii en uskalla laittaa ollenkaan ulos...

Eilen oli sitten jo tumput ja villasukatkin varmaan liikaa, sillä puolen tunnin unien jälkeen heräsi jo hikisenä kitisemään. Vaunut oli auringossa, mutta silti läpivedossa (siitä saa sellaisen palan pois, että kuomun takaosa oli verkkoa). Lämpö täällä kaakossa oli ratevat 18C...

Yhteistyössä