mitä te ajattelisitte jos joku sanois että lapsen käytös johtuu sinusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minna";22187800]Mä en todellakaan omista rauhallista lasta. Mutta mä tiedostan kyllä senkin, että mun käytös joskus saa tuon lapsen hermostumaan ja tekemään tuota. Kun ollaan menossa johonkin esim ravintolaan, jännitän jo valmiiks sitä käyttäytymistä, saatan pitää puhuttelua, yritän komentaa siel et ole hiljaa. silti ei mitään vaikutusta. Mutta toisinaan taas kun itse osaa rentoutua ja olla positiivinen, vaikuttaa se lapseen. Ne lapset aistii sen vanhemman mielentilan niiin herkästi.[/QUOTE]

kyllä meillä toki kehutaan kun on nätisti, kehutaan kun on reipas, koitetaan saada suunnattua mielenkiintoa muualle kun alkaa kikkailemaan jne.
en mä kokoajan naama punaisena räyhää :D
annetaan yksinkertaisia "käskyjä"
-joko kävelet nätisti tai sitten pidät äitiä kädestä kiinni
- istut pöydässä ja syöt lautasen tyhjäksi tai sitten me lähdetään suoraan kotiin

ja tietysti selitetään että miksi jotain ei voi/saa tehdä

me oltiin lomamatkalla tosissaan mun perheen kanssa, siellä tapahtui mm. tälläisiä:
poika halusi kävellä itse, se sai kävellä itse kunnes alkoi poukkoilemaan ajotielle, juoksemaan ja sinkoilemaan.. siinä vaiheessa otin poikaa kädestä kiinni (oli toki se 1 varoitus annettu ennen sitä) poika alkoi riekkumaan ja huusi että haluaa ottaa mummoa kädestä kiinni, ja mummokin tuli siihen sitten puollustamaan poikaa.. no, annoin pojan mennä mummonsa kanssa, sillä seurauksella että n. 3-5m kävelyn jälkeen mummo päästi pojan kädestä irti kun se vähän venkoili ja taas oli poika juoksemassa ajoradalle (ne jalkakäytävät oli aika kapoisia)
jouduin sitten taas karjaisemaan kieltoja pojalle ja taas otin kädestä kiinni.. tässä vaiheessa sitten sain taas kuulla että mun pitäisi rentoutua ja lopettaa turha räyhääminen

eli poika tottelee tietyissä tilanteissa hyvin, mutta kun on innoissaan (oltiin menossa rannalle) niin siltä vaan unohtuu ne tietyt käytöstavat ja miten tulee toimia.
mä haluaisin saad tuon pojan hengissä aikuiseksi asti joten siksi sitten puutun näihin tilanteisiin hyvissä ajoin, ennenkuin se vahinko käy

Jos minulla olisi vastaava tilanne, katsoisin peiliin. Tuohan johtuu sinusta, eikä sitä kannata ottaa itseensä. Korjaat asian, kun sen tiedät.

Jos tiedät, että kohta se taas alkaa ja pelkäät sitä, niin totta kai se alkaa. Lapsi vaistoaa epävarmuutesi ja hulinoi. Jämäkkyyttä, rentoutta ja iloa. Sitä sinulle toivoisin. Jaksamista. Olet saanut hyviä neuvoja.

[QUOTE="Neith";22188208]
annetaan yksinkertaisia "käskyjä"
-joko kävelet nätisti tai sitten pidät äitiä kädestä kiinni
- istut pöydässä ja syöt lautasen tyhjäksi tai sitten me lähdetään suoraan kotiin
[/QUOTE]

Toteutatteko te myös nuo uhkauksenne, aina, joka kerta, jos poika ei olekaan nätisti?

Yhteistyössä