Mitä täytteitä tulee sinun Tortilloihisi? Winkkejä =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vilhelmiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vilhelmiina"

Vieras
Ajattelin ensi viikonlopun illanistujaisiin tehdä tortilloja. Uskokaa tai älkää, en ole koskaan syönyt kyseistä ruokaa vaikka olen kaikenlaista maistellut melkein kolmeenkymmeneen vuoteen.. Nyt haluaisin maistaa kun sain idean kun nettia selailin..
Kaipailisin henkilökohtaisen kokemuksen kautta ohjeita/vinkkejä mitä siihen vehnätortillan sisään kannattaa laittaa..
Millä täytät siis tortillat?

jauheliha taco mausteella, juustoraaste, kermaviili, sweet&sour(tai joku semmonen, en muista tarkkaan nimeä)kastike, salaatti,kurkku ja tomaatti kuuluvat mun tortillan täytteeksi

Meillä käytetään yleensä salsakastiketta, paistettua broiskunfilettä tai jauhelihaa, salaatti & kurkku & tomaatti kasviksina, kermaviili ja juustoraaste. Tortillat ovat meillä sellaista arkiruokaa, jonka yhteydessä saa syötettyä myös noita kasviksia lapsille :)

Meillä paistetaan jauhelihaa ja kanasuikaleita, kaikki tarjottava laitetaan omiin kuppeihinsa. Jauhelihan ja kanan lisäksi tarjolla on:
-paprikaa
-kurkkua
-tomaattia
-papuja
-salaattia
-juustokastiketta (valmis lasipurkki)
-kermaviiliä

jokainen täyttää noista sitten oman makunsa mukaan.

No tortilloihin mun mielestä kuuluu hyvä chili-jauheliha höystö, johon lisään punaviiniä ja annan hautua kauan, lisäksi itse tehty guacamole sekä itse valmistettyu tai kaupan cheddar juustodippi, lisukkeeksi chilipapuja, jalopenoja, salaattia, tomaattisalsaa, paprikakuutiota..nam,kun vesi herahtaa kiellelle :)

Paistettuja broilersuikaleita, jotka maustettu tacomausteella.
Kermaviiliä
Juustoraastetta.
Kuutioitua tomaattia
Suikaloitua jäävuorisalaattia.
Tacokastiketta (keskivahva tai vahva)
Jalapenoviipaleita
Kiehautettua pakastemaissia (tärkeä)

meillä jauheliha maustettuna pippurilla, paprikalla ja suolalla. Salaattia, kurkkua, tomaattia, raejuustoa, maustamattomaan jogurttiin tehty valkosipulikastike sekä kaupan valmis tacokastike. Lisäksi vielä sipulia, oliiviaja fetajuustoa.

Yleensä jauheliha maustettuna sillä valmiilla taco-mausteseoksella, lisäksi ranskankermaa, tulista salsaa, kurkkua, sipulia, salaattia ja tomaattia, sekä juustoraastetta.

Sitten kun jaksaa oikeen hifistellä niin teen itse mausteen ja salsan, mut aina ei vaan jaksa :P

Yhteistyössä