Mitä tästä sanotte (kummiasiaa)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lottis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lottis

Vieras
Me ollaan erään miehen sukulaisperheen lasten kummit tai oikeastaan mies on 18-vuotiaan ja me yhdessä 9-vuotiaan + he on meidän 5-v lapsen kummit.

Näin siksi että vähemmistöuskonnon takia tarvitsemme yhden ortodoksikummin. Olimme myös ennen läheisiä, mutta kun me saimme lapsen, niin eivät enää käy (tähän on heidän oman perheen sisäisiä syitä, mitä en käy tähän puimaan). Viimeksi ovat kuitenkin itse käyneet meillä, kun meidän lapsi on ollut noin 1,5 v. Me ollaan käyty, viimeksi viime kesänä. Asumme kaukana, joten lahjat postitetaan.

Nyt tänään kiitin lapsen lahjasta tekstarilla ihan ilman sarvia ja hampaita, vaikka kummit sooloili taas. Taas, koska on ennenkin kysytty ja ostettu ihan muuta. Kummitäti siis kysyi toiveita ja annoin pari suht edullista helppoa ja hyvää postitettavaa (legoalustaa tai erästä kirjaa). Mutta osti silti ominpäin lelun, millainen meillä on (ihan siis täsmälleen)... Sai marraskuussa synttärilahjaksi.

En tietenkään sanonut, että meillä on jo se (sai synttäreillään, missä eivät olleet). Tyttö ihmetteli, koska juuri sai sellaisen, että toivoinko minä pukilta toista tämmöistä. Sanoin, että pukki taisi vahingossa laittaa sinulle toisen tämmöisen, ja mitä jos laitettaisiin se sivuun ja annettaisiin jollekin muulle ja äiti ostaa sulle sitten tilalle jotain kivaa.

Mutta siinä samassa tekstarivaihdossa ei siis tullut mitään vastausta paketista, minkä mä lähetin. Ei edes, onko tulleet perille. Viime vuonna kysyin, tuliko lahjat perille, kun oli sama juttu silloinkin. Kysynkö nytkin?

Kummit eivät myöskään lähettäneet yhtään kuvaa lapsista ennen kuin meidän lapsi syntyi ja lähetin 1-v kuvan. Sen jälkeen tuli viikon sisällä vastavuoroisesti kuvat.

Tää palsta on opettanut kyllä sen, että tämä kummitouhu on ihan älytöntä. Onneksi en kuulu kirkkoon eikä tarvi koskaan olla kenenkään kummi ja jos joskus lapsia saan niin heille ei tule mitään kummeja.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Tää palsta on opettanut kyllä sen, että tämä kummitouhu on ihan älytöntä. Onneksi en kuulu kirkkoon eikä tarvi koskaan olla kenenkään kummi ja jos joskus lapsia saan niin heille ei tule mitään kummeja.

Veit sanat suustani.

Mitä tässä tarkalleen on älytöntä? Sekö, että lahjoja ostetaan, vai se, että kummi kysyy toivetta, ostaa jotain muuta... niin kävi, ja kiitin silti lapsen puolesta. Vai että mä kummina ostin myös ja mulle ei tule vastavuoroisesti edes "kiitos samoin". Vai se, että huonot tavat harmittavat.

Ehkä ystäväsi ei vain hoksannut kiittää, vaikka varmasti ostamanne lahjat olivat mieluisia. Ei sitä välttämättä hoksaa aina kaikkea. Tarviiko aina ajatella asioita niin vaikeasti ja pahalla mielellä?

Ei varmaankaan hoksinut, mutta on reilusti yli 40 ja luulisi oppineen. Ja itseltä tulisi kyllä automaattisesti vastavuoroinen kiitos samoin, jos joku mulle tekstaisi, että kiitos muistamisesta/lahjasta! Jos siis minä/oma lapseni olisi myös saanut lahjan sieltä.

Se vaan tuntuu niin hassulta.

No jos ei ne siun ehdottamat lahjat eivät tuntuneetkaan siltä että haluaisi niitä ostaa ja löysi jotain muuta mieleistä. Ei sitten vain tiennyt että tytöllä on jo sellainen.

tää lahjoista marmatus on kyllä aina ihan älytöntä, aikuisilta ihmisiltä. Lapsilta ymmärrän kyllä. Ostakaa hyvät mammat itse niin ei tartte valittaa.

Olisi toki voinut kiittää tää kummi saamastaan lahjasta, mutta joskus se vain jää ja turha siitä on stressiä ottaa. Vaikka ärsyttäähän se aina vähän.

Tuntuu olevan monella palstalaisella älytöntä. Onneksi meidän suku ja kaverit on ihan selväpäistä porukkaa, koskaan ei ole ollut mitään vastaavia ongelmia kenenkään kanssa. Mutta ehkä se johtuu siitä, ettei olla enää mitään ihan nuoria..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tuntuu olevan monella palstalaisella älytöntä. Onneksi meidän suku ja kaverit on ihan selväpäistä porukkaa, koskaan ei ole ollut mitään vastaavia ongelmia kenenkään kanssa. Mutta ehkä se johtuu siitä, ettei olla enää mitään ihan nuoria..

AARGH, että tuo on ärsyttävää. Ehkä se johtuu siitä ettei olla enää mitään ihan nuoria....

Joka himskutin asiaan pitää tuo lause aina jonkun tunkea.

Voiko joku muka käsisydäemmellä väittää että vanhat olisivat sitten aina niin fiksuja ja filmaattisia. Ja nuoret taas aina niitä tyhmiä ja kiittämättömiä valittajia.

Eiköhän näitä löydy jokaisesta ikäryhmästä ja on enemmän luonteesta kiinni kuin iästä.

Ja sitä paitsi, teinien kuuluukin olla vähän huithapeleita ja joissakin asioissa tyhmiä. Joissakin asioissa saattavat taas olla fiksumpia kuin jotkut aikuiset.

Ja sitten nämä ah, niin fiksut aikuiset pilkkaavat heitä siitä että ovat vielä nuoria ja joissakin asioissa kokemattomia.

Pointti ei ole se sama lahja, tai oliko mieluisa vai ei, ostakoon mitä ostaa tai olkoon ostamatta. Tyhmää vaan kysyä, jos ei kuitenkaan ole mitään merkitystä.

Vaan pointti oli, että ei kiitetä vastavuoroisesti mun laittamista lahjoista, eikä ole kiitetty 12 vuoteen oma-aloitteisesti ikinä.

Mä itse asiassa epäilen että heidän lapset eivät tykänneet, ja siksi ei kiitetty, koska mä en voinut kysyä toiveita rahatilanteen takia. Oletin että tuoltakaan ei kysytä toiveita, kun oli jo joku 10.12. kun kysyi ja olin jo omat lahjani ostanut. Meillä on nyt tiukkaa miehen työttömyyden takia ja ostin noille kummallekin melko pienet ja helposti postitettavat lahjat (toiselle korun, josta arvelin että just tuo 9-v tyttö tykkäisi (ainakin väri oikea), ja toiselle uuteen kotiinsa lempiväriään hyvälaatuisen pyyhkeen ja pikkupyyhkeen.

Ehkä mä otan vaan liian herkästi nyt, kun olen raskaana kahden km:n jälkeen ja nyt jo onneksi pitkällä (synnytän maaliskuussa).

Ja mitä tulee ikään, olen aikuinen (35 v) ja tuo kummikin yli 40 v.

Ja mietin että mistä saan tälle tulokkaalle ortodoksikummit, noita samoja en halua pyytää... muutama muu sukulainen on, mutta etäisempiä kuin nuo. Ehkä otan vaan siltä linjalta sen, että kunhan on ne vaaditut ja valitsen ne muut kummit huolellisemmin.

Yhteistyössä