Mitä tässä oikein pitäisi tehdä...? Mies haluaa muuttaa mökille parin sadan kilsan päähän... siellä asuu sen sukulaiset,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mökki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mökki

Vieras
töitä saisi heti jne... Mutta mä en halua muuttaa sinne korpeen ahtaaseen mökkiin. Töitä en saisi niin helposti ja vastahan sain vakituisen paikan täältä, josta en haluaisi koskaan lähteä pois. Mun sukulaiset ja kaveri asuvat täällä. Mies ei ymmärrä tätä...
Toinen lapsista aloitti juuri koulun ja koulu on lähellä turvallisen matkan varrella. Siellä ei olisi koulua lähelläkään ja olisi sitä paitsi ison valtatien vieressä koko mökki.
Onko tässä muuta vaihtoehtoa kuin ero?
Puhuttu on, mutta mies ei ymmärrä mun kantaani asioihin.

Jäät asumaan omalle paikkakunnalle ja mies tekee oman ratkaisunsa sen perusteella, mikä hänelle on tärkeintä. Lasten etu ei ole ainakaan muuttaa. Ero voi tulla eteen jossakin vaiheessa, mutta ehkä routa porsaan kotiin ajaa. Miksei voisi vaan viettää siellä useammin aikaa, viikonloppuja esimerkiksi? Onko miehelläsi joku kriisi tai masennusta?

Ei kai siinä oo käynyt niin, että jos te ootte aina lomilla mökillä ja siellä on siten tietenkin ehkä mukavampaa kuin kotona (koska siellä ei eletä arkea, vaan lomaillaan) niin mies kuvittelee olevansa siellä sitten tosi onnellinen? Tarkoitan vain, että siinä voisi tulla sitten sellaisiakin ongelmia.

Plus tietysti ne lupa-asiat, jotka mainittiinkin jo.

Kunta päättää, voidaanko kesäasunto muuttaa ympärivuotiseen käyttöön. Kesäasunnolle vakituista muuttoa suunnittelevan kannattaakin aina ensin ottaa yhteys kunnan rakennusvalvontaan, mistä saa ohjeita lupamenettelyihin liittyen sekä alustavaa tietoa mahdollisista rakennukseen vaadittavista muutoksista.

http://www.ymparisto.fi/default.asp?node=16909&lan=fi

Minäpä kun veikkaan, että elämästäsi tulisi tosi kurjaa. Miehelläsi on tavallaan puolellaan sukulaisensa. Tätäkö hän haluaa, että sinä loittonisit omistasi ? En kannusta teitä nyt eroamaan, mutta jää sinä entiseen kotiisi lasten kanssa ja katso, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Siellä käydään tai ainakin hän käy lähes joka viikonloppu. Mökillä on paljon töitä ja on niin turhauttavaa kuulemma ajella tota matkaa edestakaisin...
En tiedä onko ottanut selvyyttä lupa-asioista.
Ei edes lasten kannalta ymmärrä asiaa...
Ei mun mielestä ole masentunut, eikä voi olla kateellinen mun uudesta työstä, koska kituuttelin työttömänä jonkin aikaa ja se oli miehelle myös raskasta aikaa.

Mä en halua pois täältä, kun sukulaiset ja kaverit ovat täällä. Toki miehen sukulaiset on myös mulle tärkeitä, mutta en oikein sillai ole samalla aaltopituudella niitten kaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mökki;25309015:
Siellä käydään tai ainakin hän käy lähes joka viikonloppu. Mökillä on paljon töitä ja on niin turhauttavaa kuulemma ajella tota matkaa edestakaisin...
En tiedä onko ottanut selvyyttä lupa-asioista.
Ei edes lasten kannalta ymmärrä asiaa...
Ei mun mielestä ole masentunut, eikä voi olla kateellinen mun uudesta työstä, koska kituuttelin työttömänä jonkin aikaa ja se oli miehelle myös raskasta aikaa.
Tuo, että perheessä on lapsia, kouluikäisiä kenties, vaikuttaa aika paljon siihen, saako lupaa muuttaa kesäasuntoa ympärivuotiseksi asunnoksi. Kunta ei välttämättä ole innokas siihen, että joutuu kenties kuljettamaan yhden perheen lapsia pitkän tai hankalan matkan takaa kouluun.

Kesäasunnoilla ei yleensä ole esim. kunnon likakaivoja ja muutenkin vakituiseksi asunnoksi muutos on hankalaa, mikäli siellä ei ole koskaan tai pitkään aikaan kukaan vakituisesti asunut. Kerroppa nyt miehellesi noista lupa-asioista.

On siellä vakituisesti asuttu... vajaa 10v sitten viimeksi. En itse ole perillä noista lupa-asioista ollenkaan. Mutta en kai mitään mahda sille, jos se haluaa muuttaa pois. Eikä kuuntele mun tai lasten mielipidettä. Näkee vain oman itsensä ja itselle tärkeät asiat.

Itse haaveilen mökillä elämisestä mutta ei ole mahdollista ainakaan nyt...Siis onko mökki kesäasunto vai ihan talviasuttu talo joka ollut joskus ympärivuotisessa käytössä? En muuttaisi tuossa tilanteessa. Vaarallinen koulumatka lapsilla (valtatien varressa) jos eivät saa koulukyytiä...

Jos yksi perheestä haluaa muuttaa ja loput ei, niin kyllä sen yhden pitäisi siinä kohtaa taipua muiden tahtoon. Teillä on asiat ilmeisesti tällä hetkellä melko hyvin? Jos muuttaisitte sinne, niin suurella todennäköisyydellä miehelläsi olisi kaikki hyvin ja teillä muilla ei. Ja mä en ainakaan suostuisi luopumaan vakipaikasta ihan noin vain, ei niitä nykyään joka oksalla kasva.

Eipä se ajattele kuin omaa etuansa ja ei kai se sit välitä vaikka asuis erillään musta ja lapsista. Ja tapaa lapsia, jos vaan ehtii...
Mä luulin, että meillä suht hyvin, kunnes jouluaattona kertoi haluavansa muuttaa mökille eikä edes muita vaihtoehtoja mieti. Kiva ajankohta kertoa asiasta...

No ei hän kovin paljoa näytä perheestään välittävän, taitaa vaan keksiä syytä erota :(. Meillä ei tuollainen tulis kuuloonkaan, että toinen suunnittelisi muuttoa muualle eikä suostuisi edes ajattelemaan mitään muuta vaihtoehtoa.

En nyt puutu tuohon mökki vs. oikea talo-asiaan, vaan siihen että sä asut nyt paikkakunnalla jossa on sukuasi ja kaverisi. Miehesi myös haluaisi samaa, joten et voi sanoa vain häntä itsekkääksi tuolta kannalta.

Mutta paremmat edellytykset tuollaiselle muutolle saisi olla, sulle töitä, kaikkia miellyttävä koti, turvallinen koulumatka jne.

Olen ehdottanut, että voitais ehkä muuttaa sinnepäin, mutta ei siihen mökkiin. Olen perustellut sen, että mökki on aivan liian pieni neljälle ihmiselle, eikä muutenkaan niin miellytä. Lapsilla pitää olla turvallinen (ja lyhyt) koulumatka. Mutta ei...

En nyt puutu tuohon mökki vs. oikea talo-asiaan, vaan siihen että sä asut nyt paikkakunnalla jossa on sukuasi ja kaverisi. Miehesi myös haluaisi samaa, joten et voi sanoa vain häntä itsekkääksi tuolta kannalta.

Mutta eihän tuo asetelma ole ap:n sukulaiset ja ystävät vs. miehen sukulaiset ja ystävät, vaan toisella puolella on myös ap:n työ, lasten ystävät ja koulut, muut palvelut, ja asumismukavuus.

Siis onhan ap:n miehen touhu todella itsekästä ja lapsellista. Kaipaa sukulaisiaan, ja ratkaisu on, että hei, muutetaanpas porukalla MÖKILLE. Haloo.

Yhteistyössä