mitä tarkoittaa viivanpaikka...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hihhuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
raskaustesteissä on sanottu olevan testiviivan vieressä ns. viivanpaikka, mikä "värjäytyy", jos olet raskaana.... Itse en kyl usko tohon viivanpaikka teoriaan, koska jos siinä vähänkään erottuu toista viivaa, niin se on merkki siitä, että olet raskaana. Ja tää siis vaan mun mielipide... :whistle:

viivan paikka on puheessa esim. joku projektityö: tähän nyt sitten viivanpaikka, summataan mitä on tehty tai tekemättä.... tai jotain sinne päin.. "yhteenveto tähäastisista"

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
joo siis tarkoitin juuri tuota raskaustestin viivanpaikkaa :D
mutta siis oikeasti, mitä eroa on haamulla ja viivanpaikalla?

mä oon aina ajatellu että haamu on himmee viiva mikä tulee siihen viivanpaikkaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

mä oon aina ajatellu että haamu on himmee viiva mikä tulee siihen viivanpaikkaan. :D

ahaa eli jos on viivanpaikka niin sit voi tulla haamu? mut jos ei oo viivanpaikkaa niin sit on ainoastaan positiivisia?

ahaa, tää kävis järkeen :D

haamussa on väriä, viivanpaikka on väritön. Jokaisessa mun tekemässä raskaustestissä on näkynyt sellainen väritön kohta mihin se viiva tulisi jos siihen sellainen olisi tullut. Tämä ei tarkoita yhtään mitään. Haamu taas on plussa :) Siinä on sitä väriä. Viivanpaikkaa ei edes erota ellei lähde kääntämään ja vääntämään sitä testiä ja oikein tutkimalla tutkii niin sitten siinä näkyy "ikään kuin jotain". Se on se viivanpaikka.

Se viivanpaikka näkyy joskus testissä valkoisena siinä kohdassa mihin värjäytyneen viivan pitäisi tulla, JOS testi olisi positiivinen. Haamuviiva taas on sen värinen viiva, joka positiiviseen testiin pitäisi tullakin, mutta väri näkyy vain todella haaleasti; niin, että sen juuri ja juuri erottaa. Jos haamuviiva on tullut testiajan puitteissa, on testi positiivinen.
(Olen tehnyt varmaan kymmeniä testejä :xmas: )