mitä tarkoittaa sanonta "kyllä tekevälle työtä löytyy"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja myyntipäällikkö;24090138:
Kyllä työhaastattelussa viimeistään pitää osata markkinoida itseään. Mä kysyin aina perinteisiä "Miksi meidän kannattais palkata juuri sinut?" tai "Mitä sulla on tarjota meidän yritykselle?" ja se hakija joka katsoi jalkoihinsa ja mumisi "emmätiiä", jäi palkkaamatta.
Mä en ajatellut "hällä väliä" -asenteella ihan tuota :D

Alkuperäinen kirjoittaja myyntipäällikkö;24090138:
Kyllä työhaastattelussa viimeistään pitää osata markkinoida itseään. Mä kysyin aina perinteisiä "Miksi meidän kannattais palkata juuri sinut?" tai "Mitä sulla on tarjota meidän yritykselle?" ja se hakija joka katsoi jalkoihinsa ja mumisi "emmätiiä", jäi palkkaamatta.

Ei multa ole mitään tuollaisia kysytty varmaan ikinä enkä suoraan sanottuna osaisi niihin mitään järkevää vastatakaan, tai no ehkä jotain että mulla on koulutus tälle alalle (jos on). Onneksi ei oo tarttenut telemarkkinoinnin pariin hakeutua ;)

[QUOTE="vieras";24090226]Ei multa ole mitään tuollaisia kysytty varmaan ikinä enkä suoraan sanottuna osaisi niihin mitään järkevää vastatakaan, tai no ehkä jotain että mulla on koulutus tälle alalle (jos on). Onneksi ei oo tarttenut telemarkkinoinnin pariin hakeutua ;)[/QUOTE]
Ei muuten ole kysytty multakaan. Mulla on ollut elämäni aikana uiseita työsuhteita, kestoltaan muutaman päivän sijaisuudesta yli 10 vuoden työsuhteeseen. Viimeisimmissä työhaastatteluissa tilanne onkin ollut toisinpäin eli mä olen kysynyt "miksi mun kannattaisi tulla töihin teidän firmaanne?". Ja sitten on neuvoteltu palkasta, muista eduista, työnkuvasta, työajasta yms ja sen perusteella olen tehnyt päätöksen, vaihdanko työpaikkaa vai en. Läheskään aina en ole vaihtanut.

kiitos asiallisista vastauksista..mitä tuohon tulee että olenko valmis muuttamaan työn perässä..mä olen käynyt työhaastattelussa jopa 800km päässä kotikaupungista..joten todellakin olen etsinyt ympäri suomea. ainoa lohtu että tuollasen matkan tekee "turhaan" niin työvoimatoimisto ehkä maksaa matkakorvauksia. Ei noita pitkiä reissuja jaksa kyllä monia tehdä peräkkäin..Asun isossa kaupungissa tälläkin hetkellä.

IHAN KUKA VAAN pääsee puhelinmyyjäksi tai siivoomaan.

Jos ei nuissa tarppää, on ihmisessä itsessään jotain vikaa, ja sille onkin sitten hankalampi keksiä ratkaisu.

En tiedä mikä on sitten pielessä, koska itse uskon että kyllä aina töitä löytyy jos niitä haluaa, eri asia onko sellaisia mitä ensin haluaisi. Tuon vuoksi en ole ikinä osannut pelätä työttömyyttä, jota tosin en ole ikinä vielä edes kokenut. :|

mikä on pielessä? sen kun tietäis? kun olen hakenut työtä vaikka minkälaista ja olen ollut valmis ottamaan vastaan työtä kuin työtä..kaupan kassa, siivooja..en minäkään ennen pelännyt työttömyyttä koska nuorena hyvinkin sain työtä..mutta nyt tuntuu olevan kiven takana työpaikan saaminen..ja sanon vaan että kun tähän työttömyyden kuoppaan on kerran pudonnut niin täältä ei näköjään kaikki pääse pois :(

[QUOTE="Anna";24091775]IHAN KUKA VAAN pääsee puhelinmyyjäksi tai siivoomaan.

Jos ei nuissa tarppää, on ihmisessä itsessään jotain vikaa, ja sille onkin sitten hankalampi keksiä ratkaisu.[/QUOTE]

mitä vikaa..nykyään siivojan paikkohinkin tarvitaan monesti siivousalan työkokemus sekä koulutus..että mitähän vikaa?

[QUOTE="Anna";24091775]IHAN KUKA VAAN pääsee puhelinmyyjäksi tai siivoomaan.

Jos ei nuissa tarppää, on ihmisessä itsessään jotain vikaa, ja sille onkin sitten hankalampi keksiä ratkaisu.[/QUOTE]

Siivoamaan ei todellakaan pääse enää kuka vaan moniinkaan paikkoihin. Puhelinmyyjäksi ehkä pääsee, mut harva ihminen on senhenkinen että saa tarpeeksi myytyä pysyäkseen minkään puhelinmyyntifirman palkkalistoilla paria viikkoa pidempään (sama koskee mm. feissausta ja melkein mitä tahansa myyntijuttuja).

Alkuperäinen kirjoittaja työtön yh;24091807:
mitä vikaa..nykyään siivojan paikkohinkin tarvitaan monesti siivousalan työkokemus sekä koulutus..että mitähän vikaa?

ihminen on varmasti samanarvoinen joten kummassa se vika on; työnhakijassa vai työnantajassa? kuka sen määrittelee? ei työntantajatkaan ole mitään yli-ihmisiä..entäs jos joku ihminen on vaan niin kaunis ulkonäöltään että sitä ei kukaan keski-ikänen rupsahtanut täti halua palkata..näinhän se voi todellisuudessa mennä että syynä onkin kateus..

No ei tekevälle aina töitä löydy. Älä ota sitä henkilökohtaisesti, hyvä kun jaksat yrittää. Se on usein niin että jotakuta onnistaa ja onnistuminen seuraa toista, silloin on helppo ajatella sen kaiken olevan omaa ansiota ja olla positiivinen. Hakemuksia on vino pino ja niitä ei kaikkia edes lueta. Älä silti luovuta. Meitä on monia muitakin ja elämässä vaikka jostain jää syrjään, pitää jaksaa yrittää ja vielä sinuakin onnistaa. Jos joskus pääset työhaastatteluun, älä lataa toiveita vielä korkealle mutta osoita että olet todella kiinnostunut ja innostunut ja kykenevä kyseiseen työhön. Ja sitten joskus natsaa yhteen, ja uskon että kiva työ vielä löytyy. Sinullakin saa olla työn suhteen toiveita ja odotuksia ja oikeuksia, luotetaan vain itseemme ja ollaan yritteliäitä.

KIITOS. niin hyvin kirjoitettu :)

tuota fraasia huutelevat ne jotka ovat koko ikänsä päässeet suhteilla/pärstäkertoimellä töihin. Jos sulla ei ole kumpaakaan niin töihin ei niin vaan päästä!

Ja täälä ei ainakaan pääse kassalle tai siivoamaan kuka vaan, koska aina on joku jolla on joko kokemusta hommasta tai suhteet ja pärstäkerroin kohdallaan...

Kyllä töitä tekevälle löytyy
tarkoittaa juuri sitä mitä se onkin eli
ei saa olla liian ronkeli palkan ja tehtävän työn vuoksi vaan pitää ottaa se vessanpöntön pesijänkin paikka vastaan jos sellaiseen on mahdollisuus päästä. Siitä voi ura urjeta parempiinkin hommiin...

[QUOTE="mielipide";24092250]Kyllä töitä tekevälle löytyy
ei saa olla liian ronkeli palkan ja tehtävän työn vuoksi vaan pitää ottaa se vessanpöntön pesijänkin paikka vastaan jos sellaiseen on mahdollisuus päästä. Siitä voi ura urjeta parempiinkin hommiin...[/QUOTE]

Oikeesti noita vessanpöntönpesijän paikkojakaan ei ole kaikille, vaan niihinkin voi olla kymmeniä hakijoita etenkin tämmöisessä isossa kaupungissa, jossa on paljon työttömiä sekä opiskelijat päälle kilpailemassa osa-aikaisista hommista (joita siivoojan paikoista on suurin osa ainakin täällä).

Mua ärsyttää, kun jotkut kuvittelevat että aina on kyse nirsoudesta, jos ei meinaa työtä löytyä. Työttömiä vaan sattuu olemaan moninkertaisesti avointen työpaikkojen määrään nähden (ja todella harva avoin työpaikka edes on sellainen, että sitä voisi kuka tahansa työtön millä tahansa koulutuksella tai kokemuksella edes hakea). Joten en tajua millä logiikalla jotkut voivat edelleen uskoa, että oikealla asenteella kyllä kuka tahansa löytää jotain töitä.

Mä oon (anteeksi vaan) sitä mieltä, että luonteesta toi on kiinni. Mä olen saanut monta paikkaa, joissa osaaminen ei oo vastannut sitä, mitä haluttiin, mutta luonne on ratkaissut. Olen positiivinen, rempseä ja sosiaalinen, "hurmaan" helposti ihmiset arkielämässäkin niin osaan homman myös työelämässä. Just sain paikan ohi kahden huomattavasti kokeneemman henkilön. Ja mä olen vielä pienten lasten yh :D

Monikohan näistä kyllä kaikille työtä löytyy asuvat isoissa kaupungeissa tai pienissä kylissä joissa suhteilla pääsee helpostikin töihin... Tässä kaupungissa kyllä olisi töitä, mutta palkata ei kuin työkkärin kautta, ja sieltä kautta pääsee vasta kun jaksaa odottaa kaksi vuotta työttömänä ;)

[QUOTE="mielipide";24092250]Kyllä töitä tekevälle löytyy
ei saa olla liian ronkeli palkan ja tehtävän työn vuoksi vaan pitää ottaa se vessanpöntön pesijänkin paikka vastaan jos sellaiseen on mahdollisuus päästä. Siitä voi ura urjeta parempiinkin hommiin...[/QUOTE]

Oma mokahan se on, jos ei hae sitä vessanpesijän paikkaa toiselta puolelta Suomea. Työaikakin voi olla hulppeat 10 tuntia viikossa. Ilman muuta vuokra-asuntokin löytyy, vuokranantajat arvostavat, että muuttaa työn perässä eikä jää sinne kotipaikkakunnalle työttömäksi. Ja jos palkka ei riitä yksityiselle vuokraan, niin sitten pääsee helposti kunnan vuokra-asuntojonon kärkeen, sossusta saa puhelinsoitolla vuokrarahat ja lasten päiväkotipaikatkin saa heti.

Yhteistyössä