Mitä tarkoittaa PATOLOGINEN LÖYDÖS?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
sitä että menee patologille tutkittavaksi. :) Siis se löydös. :)

Mulla otettiin kielestä koepala, se kävi patologilla ja takaisin tuli lausunto : ei patologisia löydöksiä eli kyllä se oli jo käynyt patologilla.
Mun kohdalla se tarkoitti: ei suusyöpää, suupohjan syöpää.
Ainakaan siinä vaiheessa.

No meillä töissä puhutaan esim sokerirasituksen yhteydessä patologisesta tuloksesta jos viitearvot ylittyvät. Eli ei sen aina tarvitse olla itään kuolemanvakavaa tai syöpää tai...

Osaisiko joku kertoa voisiko tuo oikealle kaatuminen olla seurausta tuosta välikorvassa olevasta tulehduksesta/vauriosta?

Miten taas pelästyin, tulen aivan hulluksia tämän asian kanssa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Osaisiko joku kertoa voisiko tuo oikealle kaatuminen olla seurausta tuosta välikorvassa olevasta tulehduksesta/vauriosta?

Miten taas pelästyin, tulen aivan hulluksia tämän asian kanssa!!!

Voi olla oire siitä vestibulaarineuroniitista, siinä kaataa juuri vaurion puolelle tuo Rombergin koe. Luulen, että lääkäri on halunnut erotusdiagnosistisista syistä ottaa sen MRI:n kuitenkin, että on varmasti kyse juuri kyseisestä sairaudesta.

Niin, lähdin kaatumaan oikelle ja oikean puolen korvan takaa ja oikean silmän takaa tuntuu todella kova paine ja päätä särkee myös. Kuulemma särky ei kuulu kyseisen taudin kuvaan kuitenkaan.

Jep, noita epämääräisiä "taudinkuvaan kuulumattomia" oireita selvitelläkseen se MRI on just hyvä, nähdään ettei oo mitään muuta syytä. Vaikea sanoa täältä kun ei tiedä kaikkea eikä näe koko kuvaa. Mut ole huoletta, MRI on hyvä tutkimus ja sen jälkeen on helpompi sanoa tarkasti mistä kaikki johtuu.

Yhteistyössä