Mitä tarkoittaa jos lapsivettä on runsaasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko aihetta huoleen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko aihetta huoleen?

Vieras
Tänään lääkäri totes lapsivettä olevan runsaasti ja laittoi lähetteen äitiyspolille. Puhui vain et jos sitä olis liian vähän niin istukka ei toimisi kunnolla ja näin ollen sivuutti ton et jos sitä on runsaasti niin mitä silloin tarkoittaa?

Sanoi kuitenkin että kaikki on vauvelilla hyvin ja kasvaa normaalisti viikkoja 27+5

Itselläni ei ole ollut runsaasti lapsivettä, mutta muistelen kuulleeni, että sitä ylimääräistä lapsivettä imetään neulan kautta pois. Kai siinäkin on kyse jostakin kohdun/istukan toimintahäiriöstä. Hyvä että pääset käymään ä-polilla.

Minä yritin aiemmin vastata onnistumatta, että ei itseltäni ainakaan mitään vesiä imetty neulalla pois...
Eikä vatsa koskaan kasvanut mitenkään erityisen suureksi ja palautuminen /myös vatsanahan) oli tosi nopeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja heillä niin:
Kaverillani se tarkoitti sitä että vauva ei ollut terve syntyessään.

Ei ole pitkäkään aika kun olen rakenneultrassa käynyt ja kaikki näytti normaalilta, siksi nyt ihmettelenkin että mitä tämä meinaa??? Raskausajan sokeritautia ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Tarkoittaa, että tukalat oltavat loppuraskaudessa...

allekirjoitan tän myös.
Mä joudun myös käymään kontroilleissa vesimäärän takia, mutta syytä veden runsauteen ei löytynyt. sokerirasituksen tulokset oli mulla normaalit, ja vauvan rakenteet myös oli ultralla katsottuna normaaleita.
Vettä varmaan otetaan silloin pois, jos sitä on ihan järkyttävän paljon liikaa, mutta mulla ei ainakaan ole siitä ollut puhetta.

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Tarkoittaa, että tukalat oltavat loppuraskaudessa...

allekirjoitan tän myös.
Mä joudun myös käymään kontroilleissa vesimäärän takia, mutta syytä veden runsauteen ei löytynyt. sokerirasituksen tulokset oli mulla normaalit, ja vauvan rakenteet myös oli ultralla katsottuna normaaleita.
Vettä varmaan otetaan silloin pois, jos sitä on ihan järkyttävän paljon liikaa, mutta mulla ei ainakaan ole siitä ollut puhetta.

Reilu 4,5 litraa mitattiin synnytyksessä. Enkä nukkunut, istunut tai maannut puolta tuntia kauempaa yhdessä asennossa kahteen tai kolmen viimeiseen kuukauteen. Suht normaali tuo Heka kyllä on...

Alkuperäinen kirjoittaja MS-J:
Mulla kaks tapausta ja syytä ei löytynyt.. Olo oli aivan karmee lopussa, tuntu että ratkeen. Mut vauvalla oli tilaa heittää kärrynpyörää vielä viime viikoilla, vaikka painoivat miltei 4 kiloa.

Jeps... Oli Heka käärinyt napanuoran puneelle. Tilaahan oli, eikä laskeutunut.

Mulla kaks tapausta ja syytä ei löytynyt.. Olo oli aivan karmee lopussa, tuntu että ratkeen. Mut vauvalla oli tilaa heittää kärrynpyörää vielä viime viikoilla, vaikka painoivat miltei 4 kiloa.

Mullakin viimesellä oli kaulan ja vielä nilkan ympäri kääritty.. :)

Mullakin viimesellä oli kaulan ja vielä nilkan ympäri kääritty.. :)

Minä pääsin kiireelliseen sektioon... Jos olisi käynnistetty aikaisemmin, ehkä ei olisi noin käynyt, sanoi yksi lääkäri. Siis vkolla 41+ jotain käynnistivät.

Yhteistyössä