Mitä tarkoittaa heruttaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä kysymys

Vieras
Anteeksi tyhmyyteni mut oon jotenkin pudonnut kelkasta enkä enää osaa äidinkieltäni. Tai siltä ainakin tuntuu kun en esim. ymmärrrä mikä on "herutuskuva" tai yleensä "heruttaminen"? Entä mikä on se.. se.. se.. en nyt muista sanaa, mut sellanen pitkätukkanen poika? Nimitetään jollain uudella sanalla jota ite sanoisin modiksi, mut sillä on joku uusi outo nimitys.

Siis mikä se nimitys nyt on niille pitkätukkasille pojille, sellanen kampaus että otsatukka vähän silmillä.. mä oon jotenkin yhdistänyt sen homoihin mut en oo varma oonko ihan hukassa?? Ei pissis, mut... mun miestä nimitteli teinitytöt "kato vanha..." mut kun en muista mikä se sana oli, miehel on pitkähkö laineilla oleva tukka, niinkun Beatles-tukka.

Fintelligens jo ammoisina aikoina lauloi: heruuks, heruuks? Ja tuolla nuo messevät pojat tarkoittivat että irtoaaks toosaa, eli että päästäisikö tyttö tavaran päälle. Samaa yhteyttä veikkaisin noilla "herutuskuvilla" olevan, eli jonkinnäköistä seksiin liittyvää/seksistä vihjaavaa poseerausta valokuvissa. Noista pitkätukkapojista en tiedä kyllä, ei ollut minun aikana muodissa :D

heruttaa = esitellä itseään paljastavilla vaatteilla tms. niin että tissit on tiskillä tai lyhyellä hameella, mut yleensä käytetään eniten juurikin silloin jos päällä on ns. tissipaita

herutuskuva = paljastava kuva jossa tissivako yleensä aika paljon esillä

pitkätukkainen poika = emo, emohomo

Emo tarkoittaa sellaisia poikia (tai tyttöjä) jotka kuuntelee musiikkia jonka te vanhemman sukupolven edustajat käsitätte rock musiikkina tai hevinä, nykyisin näitä musiikin alalajeja kutsutaan esimerkiksi screamoksi, emocoreksi ja vaikka miksi muuksi. Tällainen emotyyli oli enemmän pinnalla pari vuotta sitten ja sen naispuolisia edustajia kutsutaan yleensä sceneiksi. Voi myös edustaa tyylillisesti emoa tai sceneä, vaikkei sellaista musiikkia kuuntelisikaan ihan vaan sen takia että haluaa kuulua johonkin joukkoon. Emojen suosimia bändejä ovat esimerkiksi Bring me the Horizon, Asking Alexandria, Skrillex ja Alesana.

Yhteistyössä