Ö
ööö
Vieras
kaikille muille paitsi karppaajalle kääretorttu marjatäytteellä. Suolaiseksi laittaisin leipää tarjolle, jokainen voisi sitten kerätä itselleen sopivat päälliset.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä ymmärrän, että allerginen voi saada pahan reaktion syötyään jotain kiellettyä. Mut kasvissyöjä ei takuulla mene pilalle yhdestä kinkkupasteijasta muuten kuin henkisesti ehkä. Yhdessä pasteijassa on niin pieni määrä lihaa, ettei siitä varmaan edes tule vatsavaivoja toisin kuin vaikka pihvistä, jos ei yleensä lihaa syö. Samoin karppaaja voi syödä tai olla syömättä. Maidotonta valmispullaa on tosi vaikea löytää. Joku kaupan valmis kääretorttu ainakin on maidoton. Ja jotkut keksit.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Hedelmäsalaatti oli hyvä vinkki ja noita carneval-keksejä ostan ainakin lapsille. Ihanaa kun olette olleet näin avuliaita.
Mun mielestä sekä kasvissyönti että vähähiilarisuus on ruokavalioita jotka on itse valittu, näinollen haluan yrittää ottaa ne huomioon kun teen tarjoiluja. Pakko ei tietenkään olisi, mutta sanoisin että 100% varmuudella jos kasvissyöjälle laittaa tarjolle kinkkupasteijoita niin siitä kuulee takanapäin.
Laittaako tämä kasvissyöjä puolestaan tarjolle kinkkupasteijoita.
Alkuperäinen kirjoittaja hdhd:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä ymmärrän, että allerginen voi saada pahan reaktion syötyään jotain kiellettyä. Mut kasvissyöjä ei takuulla mene pilalle yhdestä kinkkupasteijasta muuten kuin henkisesti ehkä. Yhdessä pasteijassa on niin pieni määrä lihaa, ettei siitä varmaan edes tule vatsavaivoja toisin kuin vaikka pihvistä, jos ei yleensä lihaa syö. Samoin karppaaja voi syödä tai olla syömättä. Maidotonta valmispullaa on tosi vaikea löytää. Joku kaupan valmis kääretorttu ainakin on maidoton. Ja jotkut keksit.
No mikäs kasvissyöjä se sellainen on joka sillon tällön muka lihaa syö.. äly hoi älä jätä. Sori menee ihan ot:ks mutta hitto kun ärsyttää nää "kyl sä tän pienen lihankimpaleen voit syödä". Liha kun liha. Niin ja en ole kasvisyöjä, tuppaan vaan kunnioittamaan ja ymmärtämään muiden ihmisten vakaumuksia.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hdhd:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä ymmärrän, että allerginen voi saada pahan reaktion syötyään jotain kiellettyä. Mut kasvissyöjä ei takuulla mene pilalle yhdestä kinkkupasteijasta muuten kuin henkisesti ehkä. Yhdessä pasteijassa on niin pieni määrä lihaa, ettei siitä varmaan edes tule vatsavaivoja toisin kuin vaikka pihvistä, jos ei yleensä lihaa syö. Samoin karppaaja voi syödä tai olla syömättä. Maidotonta valmispullaa on tosi vaikea löytää. Joku kaupan valmis kääretorttu ainakin on maidoton. Ja jotkut keksit.
No mikäs kasvissyöjä se sellainen on joka sillon tällön muka lihaa syö.. äly hoi älä jätä. Sori menee ihan ot:ks mutta hitto kun ärsyttää nää "kyl sä tän pienen lihankimpaleen voit syödä". Liha kun liha. Niin ja en ole kasvisyöjä, tuppaan vaan kunnioittamaan ja ymmärtämään muiden ihmisten vakaumuksia.
No ei se kasvissyöjäkään hanki mulle kinkkupasteijoita kahvipöytään, vaan syöttää sitä mitä itsekin syö. Eikä yksi kinkkupasteija mun mielestä ole verrattavissa lihakimpaleeseen.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hdhd:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä ymmärrän, että allerginen voi saada pahan reaktion syötyään jotain kiellettyä. Mut kasvissyöjä ei takuulla mene pilalle yhdestä kinkkupasteijasta muuten kuin henkisesti ehkä. Yhdessä pasteijassa on niin pieni määrä lihaa, ettei siitä varmaan edes tule vatsavaivoja toisin kuin vaikka pihvistä, jos ei yleensä lihaa syö. Samoin karppaaja voi syödä tai olla syömättä. Maidotonta valmispullaa on tosi vaikea löytää. Joku kaupan valmis kääretorttu ainakin on maidoton. Ja jotkut keksit.
No ei se kasvissyöjäkään hanki mulle kinkkupasteijoita kahvipöytään, vaan syöttää sitä mitä itsekin syö. Eikä yksi kinkkupasteija mun mielestä ole verrattavissa lihakimpaleeseen.
Alkuperäinen kirjoittaja hdhd:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä ymmärrän, että allerginen voi saada pahan reaktion syötyään jotain kiellettyä. Mut kasvissyöjä ei takuulla mene pilalle yhdestä kinkkupasteijasta muuten kuin henkisesti ehkä. Yhdessä pasteijassa on niin pieni määrä lihaa, ettei siitä varmaan edes tule vatsavaivoja toisin kuin vaikka pihvistä, jos ei yleensä lihaa syö. Samoin karppaaja voi syödä tai olla syömättä. Maidotonta valmispullaa on tosi vaikea löytää. Joku kaupan valmis kääretorttu ainakin on maidoton. Ja jotkut keksit.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hdhd:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä ymmärrän, että allerginen voi saada pahan reaktion syötyään jotain kiellettyä. Mut kasvissyöjä ei takuulla mene pilalle yhdestä kinkkupasteijasta muuten kuin henkisesti ehkä. Yhdessä pasteijassa on niin pieni määrä lihaa, ettei siitä varmaan edes tule vatsavaivoja toisin kuin vaikka pihvistä, jos ei yleensä lihaa syö. Samoin karppaaja voi syödä tai olla syömättä. Maidotonta valmispullaa on tosi vaikea löytää. Joku kaupan valmis kääretorttu ainakin on maidoton. Ja jotkut keksit.
Onko kasvispasteija sun periaatteiden vastainen? Aiheuttaako kasvisten viljeleminen sinusta niin suurta tuhoa lihaan verrattuna että sinä syöt periaatteellisista syistä vain liharuokia? Syötkö kasvipitoista ruokaa kotonasi?
Alkuperäinen kirjoittaja hdhd:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hdhd:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä ymmärrän, että allerginen voi saada pahan reaktion syötyään jotain kiellettyä. Mut kasvissyöjä ei takuulla mene pilalle yhdestä kinkkupasteijasta muuten kuin henkisesti ehkä. Yhdessä pasteijassa on niin pieni määrä lihaa, ettei siitä varmaan edes tule vatsavaivoja toisin kuin vaikka pihvistä, jos ei yleensä lihaa syö. Samoin karppaaja voi syödä tai olla syömättä. Maidotonta valmispullaa on tosi vaikea löytää. Joku kaupan valmis kääretorttu ainakin on maidoton. Ja jotkut keksit.
Niin sä et voi syödä vaikka marjapiirakkaa kahvin kanssa.... Ja ihan oikeasti se kinkkupasteija on lihasta tehtyä, joten kyllä se on verrattavissa vaikka jumalauta joulukinkkuun, sama asia kasvissyöjälle.
Sitäpaitsi, yks mun tuttu joka on kasvissyöjä, teki mulle lihapullia kun menin yökylään heille, olin matkustanut monta tuntia. Tuli hyvä mieli![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Hedelmäsalaatti oli hyvä vinkki ja noita carneval-keksejä ostan ainakin lapsille. Ihanaa kun olette olleet näin avuliaita.
Mun mielestä sekä kasvissyönti että vähähiilarisuus on ruokavalioita jotka on itse valittu, näinollen haluan yrittää ottaa ne huomioon kun teen tarjoiluja. Pakko ei tietenkään olisi, mutta sanoisin että 100% varmuudella jos kasvissyöjälle laittaa tarjolle kinkkupasteijoita niin siitä kuulee takanapäin.
Laittaako tämä kasvissyöjä puolestaan tarjolle kinkkupasteijoita.
Onko sekasyöjällä jotain kasvisruokaa vastaan? Joku periaatteellinen syy olla syömättä ruokaa, jossa ei ole lihaa?
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hdhd:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä ymmärrän, että allerginen voi saada pahan reaktion syötyään jotain kiellettyä. Mut kasvissyöjä ei takuulla mene pilalle yhdestä kinkkupasteijasta muuten kuin henkisesti ehkä. Yhdessä pasteijassa on niin pieni määrä lihaa, ettei siitä varmaan edes tule vatsavaivoja toisin kuin vaikka pihvistä, jos ei yleensä lihaa syö. Samoin karppaaja voi syödä tai olla syömättä. Maidotonta valmispullaa on tosi vaikea löytää. Joku kaupan valmis kääretorttu ainakin on maidoton. Ja jotkut keksit.
Onko kasvispasteija sun periaatteiden vastainen? Aiheuttaako kasvisten viljeleminen sinusta niin suurta tuhoa lihaan verrattuna että sinä syöt periaatteellisista syistä vain liharuokia? Syötkö kasvipitoista ruokaa kotonasi?
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:Focaccia, sienipiirakka, laktoosittomat karjalanpiirakat ( tomaattia, kurkkua, juustoa ja laktoositonta munavoita pöytään) jne.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Olivatko ne lihapullia vai soijapullia? Vaikea uskoa että puristi kasvissyöjä sekaantuisi eläintentappamiseen millään tavoin.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:Focaccia, sienipiirakka, laktoosittomat karjalanpiirakat ( tomaattia, kurkkua, juustoa ja laktoositonta munavoita pöytään) jne.
Ei riitä laktoositon, pitää olla maidoton.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No mulla ei ole mitään naurettavia periaatteita kuten monella kasvissyöjällä tuntuu olevan. Mä syön kohteliaasti sitä kasvispasteijaa, jos sitä tarjotaan, enkä ala julistaa olevani lihansyöjä ja siten parempi ihminen omasta mielestäni. Mutta en tykkää kasvispasteijasta. Joo ja syös kasviksia myös. Ihan päivittäin. Mutta en silti tykkää kasvispasteijasta tai kesäkurpitsaparsapiirakasta.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No mulla ei ole mitään naurettavia periaatteita kuten monella kasvissyöjällä tuntuu olevan. Mä syön kohteliaasti sitä kasvispasteijaa, jos sitä tarjotaan, enkä ala julistaa olevani lihansyöjä ja siten parempi ihminen omasta mielestäni. Mutta en tykkää kasvispasteijasta. Joo ja syös kasviksia myös. Ihan päivittäin. Mutta en silti tykkää kasvispasteijasta tai kesäkurpitsaparsapiirakasta.
Sulla ei siis ole mitään periaatteellista syytä olla syömättä tarjoiluja
Kasvissyöjäkään ei aina tykkää kokemattoman kasvisruoantekijän tekeleistä mutta kohteliaisuudesta syö kuitenkin tarjottavat. Sen sijaan omia periaatteitaan vastaan kenenkään ei tulis toimia. Et sä voi pyytää toista osallistumaan sellasiin toimiin jotka sotii sen ihmisen periaatteita vastaan. Tai voit, mutta aika tökeröä se on.
Jos ihminen toimii omia periaatteitansa vastaan "kohteliaisuussyistä", niin en pitäis kovinkaan luotetavana henkilönä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos ne periaaatteet on niin iso osa elämää, ettei yhtään voi ikinä missään tilanteessa tinkiä, eikä periaatteen vuoksi voi syödä vaikka sitä yhtä kinkkupasteijaa, niin on fiksua ottaa omat eväät kyläpaikkaan. Mä olen allergisille lapsille ottanut omat eväät, ettei kyläpaikan emännän tarvitse miettiä päätään puhki tarjoilujen kanssa. En halua olla vaivaksi kellekään. Oli sitten kyse periaatteesta tai todellisesta rajoitteesta syödä jotain.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Siksi mä tätä täällä yritinkin kysellä, että minkälaisella yhdistelmällä nämä rajoitteet tulisivat huomioiduiksi. Tuo maitoproteiini mielestäni rajoittaa eniten, ja sen jälkeen sitten tää vähähiilarisuus.
Olen jopa tullut sellaiseen ajatukseen, että entä jos tekisi marjapiirakan lisäksi salaattia, johon feta, oliivit, jne jne olisi erikseen lohkovadissa niin että jokainen voi ne ottaa siitä? Ja jotain patonkia kaveriksi, jota karppaajan ei ole sitten pakko ottaa?