Mitä tapoja teillä ollut??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiliprii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hiliprii

Vieras
itsellä 2v lapsi joka edelleen käyttää tuttia sekä yöpulloa. Mitä tapoja teillä ollut että saanut ne pois? Itse olen ajatellut ja saanut positiivista palautetta että antaa hänen jättää omia aikojaan ne pois :)

HAH! Lapsi ei jätä 'omia aikojansa' pois mitään sellaista minkä kokee kivaksi ja turvalliseksi. Tuolla menolla sun lapsella on tutti ja yöpullo vielä eskarissakin. Vaikka provohan tää tietty on.

Meillä ei ollut tuttia tai pulloa ollenkaan, mut hyvin on toiminut muissa jutuissa ns. kiristyslahjonta. Lapsi esim keksi kauppojen pikkukärryt ja minähän kerroin et ne on sellasten isojen lasten juttu, jotka tekee kakat pyttyyn tai pottaan. Kah kun päästiinkin nopeesti ja vaivattomasti vaippaan kakkamisesta eroon (oli siis jo muuten kuiva lapsi, mut halus vaipan kun iski kakkahätä).

Samaa kikkaa olen myöhemminkin eri tilanteissa käyttänyt ja hyvin toimii meillä.

mieheni äiti sanoi minulle että mieheni on jättänyt pullon ja tutin omia aikojaan pois. siis sen takia en pidä mitään kiirettä asian kanssa. vai pitäisikö minun vaan antaa lapsen huutaa tuttia tai pulloa tuolla sängyssä ja olla antamatta niitä!?!?! onko sekään sitten niin oikein vai vetääkö kenties joku sossu tms tästä asiasta jutun että kohtelen lastani huonosti sen takia kun en antaisi hänelle niitä.

Oli provo tai ei; mutta lapset on yksilöitä. Meillä vanhin lapsi luopui tutista vasta 2 v 10 kk iässä. Heitti itse sen roskikseen ja vaihtoi karkkipussiin. Siihen asti oli ollut tosi tärkeä. Keskimmäinen ei huolinut pulloa eikä tuttia ollenkaan. Nuorin pääsi tosi helposti molemmista, siirryttiin vaan nokkamukiin ja tutin jätti pois just kun täytti 2 v. Oltiin mökillä ja lapsi ei kysellyt illalla tutin perään, enkä itse tarjonnut kun ei kerta kysellyt, eikä sen koommin tarvinnut....

Yhteistyössä