Mitä tapahtuu ls ilmon jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ois ikinä uskonut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On olemassa huolilista. Siitä pitää olla monta kohtaa ennen kuin lähetään tekeen ilmoitusta.
Yksistää viina ei ole syy. Pitää myös olla lapseen kohdistuvia näkyviä laiminlyöntejä ennen kuin tehdää ilmoitus sossuun.
Syyt voi olla lapsen likaisuus, rikkinäiset , pienet vaatteet yms.

Ensin pitää tarkastella lasta ja sen kokonaisuutta. Jos siinä puutteita, silloin puututaan.

Kyllä vain se alko on juurikin se syy ja a-klinikan vakio menettely. Ei ole muita syitä. Lapsi ei ole likainen, joka päivä puhtaat vaatteet päällä. Vaihtovaatteitakin riittää. On iloinen ja sosiaalinen, harrastaa muiden lasten kanssa. Ollaan vähän alle keskituloisia, koti on aika pieni, mutta hyvässä kunnossa. Miksi mä näitä luettelen? Yritän luoda kokonaiskuvaa siitä että ollaan tuota yhtä ongelmaa lukuunottamatta tavallinen perhe. :)

Niin, ja iso kiitos taas monista kannustavista kommenteista. :)

Ei pidä paikkaansa, että lapsessa täytyy näkyä jotain. Esim. katkolta lähtee automaattisesti ilmoitus, vaikka lasta ei olis edes nähty. Se on joissain paikoissa käytäntö.

Ja niinku muutkin on jo sanonut, teiät tavataan kerran, kaks ja asia on todennäköisesti siinä. Ja jos sieltä asiakkuus tulee, niin sitten otatte vaan avun vastaan. Ei teillä kuitenkaan ihan helppo tilanne oo kotona.

Ja vaikka siitä selvityksestä jää merkintä, niin ei se mihinkään näy. Noi on salassapidettäviä asioita. Ja sehän on ihan hyvä, jos päiväkodissakin tiedetään teidän tilanne. Jos lapset alkaa oireilla, niin pk-tädit tietää, että se voi johtua kodin tilanteesta ja osaavat suhtautua siihen oikein.

Niin ja pullan leipomisesta ei saa lisäpisteitä :) Toki niin saa tehdä jos haluaa, mut mikään pakko ei ole tarjota edes lasia vettä :)

Hep, kiitos myös tästä. Olen ottanut sen asenteen, että salailemalla asiaa en saavuta mitään. Olen keskustellut päiväkodin kanssa tilanteesta myös. Pojan oma lto on itse työskennellyt lastensuojelussa. Mua helpotti niin hänen sanat. Sanoi, että pojasta kyllä huomaa, että hänellä on kaikki hyvin. Tukiverkosto on kunnossa. Anoppi on hyvässä kunnossa oleva eläkeläinen. Hän asuu kilometrin päässä ja hakee lapsen tarhasta aina kun tarve vaatii. Mummoonsa pojalla on todella läheiset välit.

Kyllä vain se alko on juurikin se syy ja a-klinikan vakio menettely. Ei ole muita syitä. Lapsi ei ole likainen, joka päivä puhtaat vaatteet päällä. Vaihtovaatteitakin riittää. On iloinen ja sosiaalinen, harrastaa muiden lasten kanssa. Ollaan vähän alle keskituloisia, koti on aika pieni, mutta hyvässä kunnossa. Miksi mä näitä luettelen? Yritän luoda kokonaiskuvaa siitä että ollaan tuota yhtä ongelmaa lukuunottamatta tavallinen perhe. :)

Niin, ja iso kiitos taas monista kannustavista kommenteista. :)

Onkohan a-klinikoillakin sitten erilaiset toimintatavat?

Nimittäin oma mies on a-klinikan asiakas, ollut jo pitkään ja onhan tuo käynyt Minnesota-hoidonkin (huonolla menestyksellä).
Kukaan ei ole sanallakaan maininnut ls-ilmoituksen tekemisestä.
Vaikka eipä sillä, ei sille tarvetta olisikaan.

Meistä tehtiin ls-ilmoitus kun unohdettiin yksi neuvolakerta. Syynä siis olikin että unohdettu neuvolakerta, ei mitään muuta. Soitin vielä sille tädille ja se sanoi että hänellä eii ole mitään huolta ettei me hoidettais lasta niin hyvin kun voidaan, mutta käytäntö on tämä. No enpä usko että kaikista tehdään, mutta mitenkä vain. Taisi olla joku viimeinen kosto kaikkia unohtelijoita kohtaan koska häntä ei ole neuvolassa sen jälkeen näkynyt. Otti loparit tai jotain ilmeisesti.

No siis meille soitettiin ja ne tuli sitten käymään ja totesi sitten ettei ole mitään tarvetta lastensuojelulle.

Ohi on tän päivän visiitti. Voi pojat, että jännitin! Hyvin meni onneksi. Varmisteli sitä miten mä jaksan tilannetta, mikä on miehen tilanne ja leikki hetken lapsen kanssa. Kysyi luvan meiltä olla yhteydessä päiväkotiin. Sinnehän olen kertonut asiasta ja ovat ainakin mulle sanoneet, että heidän mielestä lapsella on asiat kunnossa.

Siispä mikäli tarhasta tulee positiivista asiaa meistä, jää asiakkuus tähän. Annoin itse tuolle sosiaalityöntekijälle oman lto:n yhteystiedot. Nyt vain sitten odottelemaan.

Kiitos vielä monista tsempeistä ja omista tarinoista. Ne merkitsee paljon. :heart:

Hieno juttu.

Mulla on työn puolesta ihan erilainen käsitys lastensuojelusta, kuin mitä täällä palstalla annetaan. Uskoisin, että omani on oikeampi ja syntynyt yli kymmenessä työvuodessa. Toki joka junaan mahtuu erilaisia ihmisiä, mutta minun käsityksen mukaan lapsen etu on se mitä haetaan, ja se on pyrkiä aina mahdollistamaan oman perheen kanssa oleminen. Joskushan se vain ei ole mahdollista.

Kyllä itsellänikin jäi tosi positiivinen fiilis tuon käynnin jälkeen. Suuri painajainen ei ollutkaan niin kauheaa. Sanoin sille meillä vierailleelle henkilöllekin, että oon jännittänyt ja stressannut tuota ihan kamalasti. Jotenkin se kaikki jännitys laukesi siinä hetkessä, kun totesi sen olevan vain hyvä merkki ja kertovan siitä, että ei olla välinpitämättömiä. Todella lämmin henkilö. Varmasti oikealla alalla. :)

Tänään tuli raportti postissa. Vaikka varmana pidinkin, ettei asiakkuudelle ole tarvetta tuntui etten voi asian tiimoilta hengähtää. Nyt tuli mustaa valkoisella jossa todetaan ettei tarvetta ole.

Kiitos vielä tsempeistä ja hyvää juhannusta. :)

P.S: Meillä ekaa kertaa pitkään aikaan juhannuksena kaikki yhdessä ja mies selvin päin. Päivä kerrallaan mennään mutta pientä onnellisuuden tunnetta havaittavissa. :)

Tänään tuli raportti postissa. Vaikka varmana pidinkin, ettei asiakkuudelle ole tarvetta tuntui etten voi asian tiimoilta hengähtää. Nyt tuli mustaa valkoisella jossa todetaan ettei tarvetta ole.

Kiitos vielä tsempeistä ja hyvää juhannusta. :)

P.S: Meillä ekaa kertaa pitkään aikaan juhannuksena kaikki yhdessä ja mies selvin päin. Päivä kerrallaan mennään mutta pientä onnellisuuden tunnetta havaittavissa. :)

Sattui silmiin päivityksesi, ja olipa mukava lukea :)

Kaikkea hyvää teille ja onnellisia pieniä hetkiä. Niistä on hyvä aloittaa :)

Kuulostaa siltä, että olet toiminut tosi tasapainoisesti ja järkevästi alusta loppuun, miehesi ongelmista tähän päivään siis. Onnea teidän perheelle, toivottavasti arki saa rauhan ja uuden mahdollisuuden :)

Kiitos ihanista sanoista. Tänään oon onnellinen pelkästä yhteisestä arjesta, jossa on kaksi osallistuvaa aikuista ja nautin siitä tunteesta. Huomisesta ei tiedä, mutta se onkin vasta huomenna. :)

Mies on tehnyt hienon ryhtiliikkeen. Mulla ei pitkään aikaan ole ollut näin helppoa, kun ei yksin tarvitse rumbaa pyörittää.

Yhteistyössä