Mitä tapahtuu, jos lastensuojeluihmiset tulee tänne ja täällä on sotkuista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itkettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itkettää

Vieras
Tai siis kun ne tulee..
Huomenna on sovittu kotikäyntiaika, tulevat ekaa kertaa käymään. Ja mä en jaksa siivota :( Lapsista ei ole mitään apuja, eivät kuuntele eikä tottele. 14- ja 16-vuotiaat.

:(

Mä oon tosi loppu ja väsynyt, edes itkeä en enää jaksa. Mun niskaan kaatuu kaikki, kotityöt ja arki ja työt ja lapset ja kaikki. Oon siis ollut yh jo 8v, siitä lähtien kun nuorin syntyi. Tiiän, että pitäis siivota, mutten jaksa.

Ei täällä mitkään kuukausien sotkut ole. Perjantaina viimeksi siivosin ja pesin lattiat. Mutta astioita on, lasten vaatteita ja tavaroita joka paikassa jne. Ahdistaa :(

Huostaanottaako ne nuo lapset samantien?

Jos haluat tietää, niin älä siivoa! Eräs lastensuojelua paremmin tunteva henkilö kertoi, että tuossa tilanteessa sopiva sotku on parasta. Jos on siistiä ja puhdasta, ette saa niin helposti apua. Jos tilanne näyttää vähemmän täydelliseltä, saatte apua herkimmin. Taas jos näyttää ihan järkkykamalalta, niissä tilanteissakaan apua ei niin helposti saa. Anna siis olla! :hug:

No ei ne tietenkään ketään huostaanota sillä perusteella, että koti on sekainen. Kuukausien sotkut varmaan eri asia. Pääasia kait on, että sun teinit alkavat ottaa vastuuta kotitöistä.

Sano niille, että nyt on aika auttaa äitiä. Sanot vaan topakasti, että perheen on puhallettava yhteen hiileen. Erityisesti silloin kun ollaan kriisissä.

Annat jokaiselle lapselle helpon siivoustehtävän. Yksi teini vie roskat ja kerää eteisen lattialla olevat tavarat jonnekin pois silmistä, toinen teini pesee vessan. Ja oliko sulla vielä 8-vuotiaskin - sen ikäinen voi astiat pesukoneeseen/ tiskipöydälle. Sinä tiskaat ja laitat keittiössä tavarat paikoilleen.

Siinä se. Syötte jäätelöt päälle ja menette nukkumaan ajoissa.

mulla pisti silmään tuo, että lapset on 14 ja 16.. sitten kerrot että ole tollut yh 8v, eli siitä asti kun nuoin syntyi.. montako lasta sulla siis on. Laita ne lapset siivoomaan omat rmunsa ja jos eivät siivoa, niin kaikki säkkiin ja roskikseen!!

mun kaveri puhui kun heillä käynyt lastesujelusta ihminen niin lapsi (1v.) oli viety samantien tukiperheeseen siksi kun kotona oli sotkusta. mutta ei siis huostaanotettu. mutta sulla lapset jo niin isoja että sanot heille että nyt siivoatte omat tavaranne tai lähtee roskiin.

No ei ne tietenkään ketään huostaanota sillä perusteella, että koti on sekainen. Kuukausien sotkut varmaan eri asia. Pääasia kait on, että sun teinit alkavat ottaa vastuuta kotitöistä.

Sano niille, että nyt on aika auttaa äitiä. Sanot vaan topakasti, että perheen on puhallettava yhteen hiileen. Erityisesti silloin kun ollaan kriisissä.

Annat jokaiselle lapselle helpon siivoustehtävän. Yksi teini vie roskat ja kerää eteisen lattialla olevat tavarat jonnekin pois silmistä, toinen teini pesee vessan. Ja oliko sulla vielä 8-vuotiaskin - sen ikäinen voi astiat pesukoneeseen/ tiskipöydälle. Sinä tiskaat ja laitat keittiössä tavarat paikoilleen.

Siinä se. Syötte jäätelöt päälle ja menette nukkumaan ajoissa.

Ei tietenkään ketään huostaanoteta pelkän kodin sotkun vuoksi. Mutta se on yksi hyvä lisäfakta "asiantuntijoiden" papereihin kirjoitettavaksi jos huostaanottoon haetaan perusteita.
Jos ap haluat lisäongelmia teille, älä siivoa. Jos et, niin siivoa edes sen verran että on suhtkoht siistiä. Noista eukoista kun ei koskaan tiedä mitä maata ovat ja näkevätkö metsää puilta. Tyhmiä pässejä tuossa sakissa riittää, eivät osaa ihmissuhdetaitoja sen enempää kuin muutakaan.

Ei ne lapsia tuon takia huostaanota. Älä siivoa, vaan seitä tilanne. Minusta kuulostaa sitlä että olet lastensuojeluavun tarpeessa. Monessa kunnassa aytetaan esim. perhetyöllä ja muilla avo- ja matalan kynnyksen palveluilla. Huostaanotto on aina äärimmäinen keino ja kunnalle kallista, eine helposti huostaan lapsia keneltäkään ota.

saapi olla aika karseessa kunnossa koti, ennen kuin aletaan huostaanottamaan kiireellä...ei sotkuinen koti ole AINOA syy, jos lastensuojelu puuttuu. mutta ymmärsin, että teillä on ehkä muutakin tuen tarvetta.

[QUOTE="nuunuu";23710619]mun kaveri puhui kun heillä käynyt lastesujelusta ihminen niin lapsi (1v.) oli viety samantien tukiperheeseen siksi kun kotona oli sotkusta. mutta ei siis huostaanotettu. mutta sulla lapset jo niin isoja että sanot heille että nyt siivoatte omat tavaranne tai lähtee roskiin.[/QUOTE]

Saa olla aika hiton sotkusta.

[QUOTE="joo";23710671]Muistutappa tuota niille vanhemmille joilta on lapset huostaanotettu ilman syytä! Oletko tyhmä vai muuten vain vajaa?[/QUOTE]

Juu mä oon tyhmä ja vajaa ja Suomessa on pilvin pimein joka kunnassa tarpeettomasti huostaanotettuja lapsia.

[QUOTE="joo";23710671]Muistutappa tuota niille vanhemmille joilta on lapset huostaanotettu ilman syytä! Oletko tyhmä vai muuten vain vajaa?[/QUOTE]

vaikka vanhemmat niin saattavat kuvitellakin. Jos ei täydellä pakalla pelaa, niin ei edes huomaa puutteita

[QUOTE="vieras1";23710743]14- ja 16-vuotiaat ei tottele? Eikö ne tajua, että nyt ois paras auttaa?[/QUOTE]

Ei näköjään. Menivät omaan huoneeseensa, eikä tuu pois. Ei kuulema paljoo kiinnosta. Eikä tää oo eka kerta. Mä oon niin monet kerrat pyytänyt ja anellut ja komentanut ja koettanut sekä hyvällä että pahalla, mut ei. Mä en saa niistä mitään apua.

Ja ls tulee siksi, kun tuon vanhimman kanssa on ollut ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja itkettää;23710762:
Ei näköjään. Menivät omaan huoneeseensa, eikä tuu pois. Ei kuulema paljoo kiinnosta. Eikä tää oo eka kerta. Mä oon niin monet kerrat pyytänyt ja anellut ja komentanut ja koettanut sekä hyvällä että pahalla, mut ei. Mä en saa niistä mitään apua.

Ja ls tulee siksi, kun tuon vanhimman kanssa on ollut ongelmia.

Toivottavasti se vanhin nyt käsittäisi, että saattaa joutua huostaanotetuksi. Siihenkö hän pyrkiikin?
Onko kyseessä tyttö vai poika?

Yhteistyössä