Mitä tänään ruoaksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kanarisottoo oli ja on myös illalla.:) huomenna hirvipaistia. Oisko jollain ton lohi-pastakastikkeen ohjetta?!

Tarkotitko tota mun lohi-katkarapukastiketta?

jep.:)

Tää oli sitten ihan tälläinen oma sävellys...
Kuullotin öljyssä sipulia, sekaan hiukan vehnäjauhoja ja vettä. Sitten purkillinen kermaa (2dl), ja lohta. Lopuksi joukkoon katkaravut. Mausteina tilliä, sitruunapippuria ja (Hukkasen) kalamaustetta.
Siitä tuli todella paksua, että kannattaa ohentaa oman maun mukaan =)

kiitti!:) täytyy kokeilla joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinenäiskä:
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Eilen oli perunasipulisekoituspussi, kinkkusuikaleita, ja kermaa sekaisin, uunissa tein :)

Sitä syötiin lounaaksi vielä, mutta päivällinen ihan auki???

Siis lyhyemmin kinkkukiusausta....

No niin, paitsi useat tekee sen perunamuusin, mä perunasipulisekoitus pussiin.

Ei kiusausta kyllä perunamuusiin tehdä..

Tekee monet, mutta en minä.

Sithän se ois kinkkuperunasoselaatikkoa eikä kiusausta..

Monissa juhlissa tarjotaan kiusauksia ja aina ne peruna-sipuliin tehdään ja niin teen itsekin..

En huomannukkaan että tuosta perunasoselaatikosta oli tullu jo noin paljon kommenttia.. Eikä tarvitse olla peukalo kämmenessä jos ei tiedä nuudeliwokkia. Meillä ei tehdä mitään sellaista, mutta silti osaan tehdä kymmenittäin eri ruokia ja monet ovat kehuneet..

Sitä meinasin ehdottaa, että jos jotain pikaista haluaa, niin hyvää on jonkinlaisen pastan kanssa tonnikala-kermaviilikastike, eli kierremakaronit tms. keitetään ja maustetaan oman maun mukaan, tonnikala sekoitetaan kermaviiliin mausteiden kanssa (itse laitan valkosipulia ja sipulijauhetta, suolaa vähän sokeria yms.) ja sitten nautitaan salaatin kera. Eli pasta lämpimänä, kastike kylmänä. Meillä tykkää nirsot lapsetkin..

Yhteistyössä