Mitä tämmöiselle siskolle pitää tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suru

Vieras
Mulla oli fb:ssä status että mainitse jokin asia, josta luulet tai tiedät minun pitävän. Sen jälkeen kopioi tämä omaan statukseesi ja katso, mitä muut luulevat tai tietävät sinusta". Kaikki muut laittoivat kivoja asioita, siskoni vittuili siihen.

Muutenkin on ilkeä jatkuvasti. Hänellä on oma kriisi (aviokriisi ja yhden lapsen kanssa ongelmia. On mua 10 v vanhempi, joku keski-iän kriisikin.

Välit poikki vai muuten vaan viilennystä?

Asia oli siis tyyliin jos tosi lihavalle laittaisi "syöminen". Ei siis ollut se, mutta ilmiselvä loukkaus ja jotkut ystäväni ovat kummastelleet tuota statusta privaviesteissä.

Ei kai siinä kovinkaan montaa vaihtoehtoa jää :/ 1. Puhut suoraan mitä ajattelet, ja kerrot miten pahalta tuntuu kun purkaa omaa pahaa mieltään sinuun. 2. Pistät keskustelematta välitpoikki. 3. Annat ilkeillä, ja kommentoida ja välttelet ihmistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Adea:
Ei kai siinä kovinkaan montaa vaihtoehtoa jää :/ 1. Puhut suoraan mitä ajattelet, ja kerrot miten pahalta tuntuu kun purkaa omaa pahaa mieltään sinuun. 2. Pistät keskustelematta välitpoikki. 3. Annat ilkeillä, ja kommentoida ja välttelet ihmistä.

Olen kokeillut vaihtoehtoa 1. Pitää mua vaan huumorintajuttomana. Mutta kun ystävänikin ovat vähän ihmeissään ja osa kirjoitti, että puuttuuko siskoltasi kaikki empatiakyky, niin alan uskoa, että joku muukin loukkaantuisi.

2 vaikuttaa muihinkin kuin meihin 2 (vanhempiimme, lapsiimme, sukujuhliin jne.)

joten jää kai vaihtoehto 3. Niin vähän tekemisisissä oloa kuin mahdollista. en koskaan kommentoi häntä fb:ssä.

No niin. Laitoin äsken meiliä ja kerroin että kuinka mulle tulee paha mieli noista ilkeksistä (yksilöin muutamia tapauksia mm. tän fb-homman). Kirjoitin että ymmärrän että hänellä on vaikeaa nyt, mutta oikeuttaako se todella olemaan mulle noin ilkeä?

Seuraus: poisti mut fb-kavereistaan ja laittoi viestin, että olen tiukkapipoinen ja huumorintajuton typerä kotiäiti :/.