Mitä tämä tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksi bisse, kiitos?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yksi bisse, kiitos?

Vieras
Olen kypsäikäinen nainen ja olen ollut kohta 2 vuotta nykyisen mieheni kanssa. Osan ajasta olemme seurustelleet, osan soutaneet ja huopaneet. Pohjimmiltaan suhteemme on ollut luottamuksellinen ja kiinteä. Asumme erillään ja itseäni pidän selväjärkisenä ja riittävästi mustasukkaisena.
No, miehelläni on muutamia sellaisia naispuolisia ystäviä, jotka ovat avoimesti lesboja. Naiset ovat tulleet miehelleni tutuiksi vuosien saatossa ja joskus, kun vietämme porukalla aikaa, tunnen itseni riittämättömäksi. Mieheni ei ole niitä helpoinpia tapauksia itsetunnon kannalta. Hän kehuu avoimesti muita naisia, vertailee ja fantasioi ääneen seurassani. Tiesin toki tämän jo alkumetreillä, kun suhteemme alkoi, mutta kerran kunnolla itsetunnon menettäneelle tällainen voi olla joskus liikaa.
No takaisin varsinaiseen aiheeseen: Yksi naisista on tullut meille tutummaksi. Hän on älykäs ja mukavan oloinen. Annoin hyväksynnän sille, että mieheni saa halutessaan siittää tämän naisen raskaaksi, jos asiat menevät siihen pisteeseen. Itse en kykene lasta miehelleni antamaan.
Nainen vain tuntuu kiittävän minua hyväksynnästä kovin erikoisesti, koska hän ei saa pidettyä vieläkään näppejään irti miehestäni. Hän lääppii ja pussailee, ja mieheni antaa sen tapahtua nähteni. Se ei kuulemma tarkoita mitään ja nainen on 100%:sesti lesbo. - Olkoon vain, mutta en kykene suhtautumaan siihen aina huumorilla. Ja en pysty naiselle sanomaan, koska pelkään tulevani leimatuksi tosikoksi ja homokammoiseksi, jollainen en ole.
Joten, mitä tämä kaikki tarkoittaa? Onko naisella joitain minua vastaan vai olenko ymmärtänyt kaiken väärin?

Haluatko oikeasti olla itsetuntoasi koettelevassa suhteessa, jossa miehesi ei vain kehu ja fantasioi muista naisista, vaan myös antaa heidän lääppiä itseään ja tekee heille lapsia?

Minä en pystyisi vaikken homofobinen olekaan... Ensinnäkin se lapsi ei ole mikään "tuote" vaan miehestäsi tulee isä. Toisekseen, miksi miehesi antaa naisen lääppiä itseään sinun nähtesi vaikka et siitä pidä? Missä on hänen kunnioitus sinua kohtaan?

Älä ole kynnysmatto vaan hanki itsellesi oikea mies jonka kanssa asiat ei mene soutaen ja huovaten ja muille naisille lapsia tehden.

Haluatko oikeasti olla itsetuntoasi koettelevassa suhteessa, jossa miehesi ei vain kehu ja fantasioi muista naisista, vaan myös antaa heidän lääppiä itseään ja tekee heille lapsia?

Minä en pystyisi vaikken homofobinen olekaan... Ensinnäkin se lapsi ei ole mikään "tuote" vaan miehestäsi tulee isä. Toisekseen, miksi miehesi antaa naisen lääppiä itseään sinun nähtesi vaikka et siitä pidä? Missä on hänen kunnioitus sinua kohtaan?

Älä ole kynnysmatto vaan hanki itsellesi oikea mies jonka kanssa asiat ei mene soutaen ja huovaten ja muille naisille lapsia tehden.

Samaa mieltä!

Lepakkokaverihan on huonotapainen ihminen ja siitä saa sanoa, koska et kai sinäkään miestäsi koko ajan nuole ja palvo muiden ollessa samassa huoneessa läsnä? Johan sellainen käy tylsäksikin muille katsella.

Viimeksi muokattu:
Hieno vedätys, muuten, mutta 100 % lesbo ei lääpi koskaan ketään miestä. Jos täyslesbo nainen haluaa lapsen, hän spruuttaa miehen runkkaaman sperman omatoimisesti injektioruutalla pimpslooraansa. Ei taatusti tee sitä perinteisellä tavalla.

Samaa mieltä!

Lepakkokaverihan on huonotapainen ihminen ja siitä saa sanoa, koska et kai sinäkään miestäsi koko ajan nuole ja palvo muiden ollessa samassa huoneessa läsnä? Johan sellainen käy tylsäksikin muille katsella.

Ai, tämä on menossa nyt tällaiseksi... No en kovin puolustele sitä, että miksi mieheni fantasioi ääneen, jne, mutta jos se oikeasti paljon minua vaivaisi, niin olisi sanonut siitä jo ajat sitten. Mieheni ei kuitenkaan vertaa minua muihin, eikä sano, että millainen minun pitäisi olla...
Lähinnä sitä, että toivoisin mieheni kehuvan minua enemmän ja ottavan minut seurassa paremmin huomioon. Mutta totta, en voi tehdä sitä hänen puolestaan, vaan hänen pitäisi huomata se muutenkin.

Tuo siittämisjuttu ymmärrettiin aivan väärin. Ette tiedä mieheni ja minun historiasta mitään, joten ette voi sanoa, että olisin kynnysmatto. Minun puoleltani hyväksyntä on lahja miehelleni. Joko me sopeudumme elämään ilman lapsia, mies tekee lapsen jonkun kanssa, jonka minä hyväksyn TAI erotaan ja mies perustaa perheen jonkun "hetero" naisen kanssa, joka pystyy synnyttämääb. En minä voi vaatia miestäni olemaan kanssani ja ilman lasta, jos hän lapsen haluaa.
Ja, kun mietin tätä lesbonaista, niin kai hän sitten käyttäytyy epäkunnioittavasti sekä minua, että minun ja mieheni suhdetta kohtaan, mutta onko hirveästi valinnanvaraa? Vanha koira ei opi uusia temppuja ja saman voisi sanoa myös tämän naisen ja mieheni ystävyydestä...?

Viimeksi muokattu:
Mihinköhän keskustelun olisi pitänyt mennä?

Jäinpä minäkin ihmettelemään, että mikäs se ongelma olikaan, jos kerran kaikki onkin noin hienosti ja hyväksyttyä käytöstä sitten kuitenkin... Ensin sanot, että käytös häiritsee ja nyt se ei häiritsekään. Yritäpä päättää mitä mieltä itse olet.

Sissus näitä ihmisiä ja niiden suhteita, eihän tuollaista uskoisi oikeassa elämässä olevankaan. Tunnen itse useita lesbo- ja homopariskuntia, eikä niissä kyllä kukaan koskaan ole vastakkaista sukupuolta lääppinyt tai nuoleskellut. Kaverisuhteet ei ole seksisuhteita eikä lesbo ole lesbo jos se miehistä tykkää. Se on silloin bi. Lapsia tuttavalesbot ovat hankkineet keinohedelmöityksellä.

Vedätetäänköhän ap:tä nyt oikein olan takaa? Aika pahantuntuinen kusetus kaiken kaikkiaan. Itse en tuollaista miestä katselisi sekuntiakaan, sen verran itsetuntoa on tässä naisessa jäljellä.

Sissus näitä ihmisiä ja niiden suhteita, eihän tuollaista uskoisi oikeassa elämässä olevankaan. Tunnen itse useita lesbo- ja homopariskuntia, eikä niissä kyllä kukaan koskaan ole vastakkaista sukupuolta lääppinyt tai nuoleskellut. Kaverisuhteet ei ole seksisuhteita eikä lesbo ole lesbo jos se miehistä tykkää. Se on silloin bi. Lapsia tuttavalesbot ovat hankkineet keinohedelmöityksellä.

Vedätetäänköhän ap:tä nyt oikein olan takaa? Aika pahantuntuinen kusetus kaiken kaikkiaan. Itse en tuollaista miestä katselisi sekuntiakaan, sen verran itsetuntoa on tässä naisessa jäljellä.

Oho, olisipa se outoa, jos lesbot tai homot eivät koskaan olisi minkäänlaisessa kontaktissa "heterojen" kanssa! Koska ihmisten seksuaalinen identtiteetti ei käsitykseni mukaan pysy koskaan vakiona. Siis, että olet koko elämäsi ajan joko hetero tai lesbo. Pistin lainausmerkit siksi, koska aluksi uskoinkin tietämättömänä sen, mitä mieheni sanoi, "hän on 100%:sesti lesbo". Totta puhuen; Mielestäni kukaan ei voi väittää olevansa 100%sesti hetero, lesbo, homo tai, mitä nyt onkaan.

Ja varmasti KAIKKI lesbot eivät halua keinohedelmöitystä... :)
Ongelma tässä sortkussa on siis se, että tunne voivani mennä tämän lesbonaisen ja mieheni ystävyyden väliin, koska olen vielä tavallaan uusi, vaikka miehelleni tyttöystävä olenkin. Vaikka saisinkin kerättyä rohkeutta sanomiseen, niin mitä sanoisin...? "Viitsisitkö jättää tuon pusuttelun, koska se hämmentää ja loukkaa minua"?

Viimeksi muokattu:
Vastasit juuri kysymykseesi eli sano miehellesi, että voisiko hän pidättäytyä pusutteluista yms. koska se hämmentää sua.

Omituisia suhteita ihmisillä, kun ei pystytyä edes keskustelemaan asioista.

Niin minäkin ihmettelen että miten on voitu jo keskustella miehen siitosasiat ja omat lapsisuunnitelmat poikki ja pinoon, mutta ei kyetä näin yksinkertaista asiaa kommunikoimaan... Ei kai missään parisuhteessa tosin anneta vieraiden ihmisten lääppiä ja pussailla (olipa kyseessä sitten mies tai nainen seksuaaliseen suuntautumiseen katsomatta), itsestään selvää ilman että asiasta joutuu huomauttamaan?? Meillä ei ainakaan tulisi kuuloonkaan moinen, en hyväksyisi jos joku pyrkisi uimaan mieheni liiveihin eikä kyllä mies antaisi sellaista tapahtua minun nähden tai minun näkemättäkään. Ja toisinpäin.

Muutenkin koko järjestely, huh huh. Ei se ole homofobiaa tai suvaitsemattomuutta ettei päästä kolmansia osapuolia omaan parisuhteeseen. Kahden vuoden jälkeen et muutenkaan ole mitenkään "uusi" tuttavuus.

Joten, mitä tämä kaikki tarkoittaa?
Ymmärrän tilanteen olevan kovin monimutkainen ja liittyvän tulevaisuuden ennusteisiin, eikä niistä voi vielä tietää mitään varmaa. Mielekästä olisi arvioida sen mukaan mitä on jo toteutunut, eli tukeutua vahvasti realiteetteihin ja suhtautua arvo-odotuksiin tässä ajassa, vasta hyvän tahdon vilpittöminä ilmauksina. Sinällään riittävästi epävarmuustekijöitä, eikä vaikuta itsetunto-ongelmalta, päinvastoin tunnut luottavan itseesi harvinaisen terveellä tavalla. Yritän tuoda esiin joitain huomaamiani heikkoja kohtia. Ehkä olisi hyvä tarkastella vielä niitä.

<Minun puoleltani hyväksyntä on lahja miehelleni.>
<Nainen vain tuntuu kiittävän minua hyväksynnästä kovin erikoisesti>

Annat lahjan miehelle ja odotat kiitosta naiselta?
Siitäkö että annat naisen käyttää miestä, vaikka mies päättää käytettävyydestään itse?
Nainenkin päättää itse käyttääkö hän miestä vai ei?
Tämä toteutuu sitten, jos sille on tarvetta ja edellytyksiä.

Lahja on siis varattu mahdollisuus, mikä ehkä realisoituu myöhemmin (jos mitenkään?). Kannattaisiko pitää kiitollisuus teidän kahden välisenä asiana tai kokonaan erillisenä ilmiönä, eikä varsinkaan odottaa sitä? Ei tulisi kaupankäynnin vivahdetta.

Lahjalle olet esittänyt kolme ehtoa:
1. Annoin hyväksynnän sille, että mieheni saa halutessaan siittää
2. Annoin hyväksynnän sille, että siittää tämän naisen raskaaksi
3. Annoin hyväksynnän sille, jos asiat menevät siihen pisteeseen.

<Onko naisella joitain minua vastaan vai olenko ymmärtänyt kaiken väärin?>
Käsittääkseni on syntynyt epäselvyys: <aluksi uskoinkin tietämättömänä sen, mitä mieheni sanoi>
Mitä sanoi ja mitä uskoit, ei ole oleellista tai katumuksen aihe, mutta tästä syystä katsot varmaan toimineesi epätarkasti ja haluaisit nyt jälkeenpäin esittää suunnilleen seuraavalaisen lisäehdon:

4. "Viitsisitkö jättää tuon pusuttelun, koska se hämmentää ja loukkaa minua"?

Kun ajattelet: <Minun puoleltani hyväksyntä on lahja miehelleni.>, olisi tämä lahjaan liittyen esitettävä vain ja ainoastaan miehelle.
Lisäksi on ongelmallista enää puuttua siihen minkä on aikanaan lahjoittanut. Ikäänkuin perua ja känkkäränkkänä riuhtaista lahja takaisin, jos mielenmuutos ei miehelle sovi. Mitenkä se sopisikaan, jos miehen pitäisi olla vastuussa naisen tekemisistä (nainen ei saa pidettyä näppejään irti).

Asetelmaa nakertaa vahvasti tuo lahja-ajattelu, ja siitä johtuen on tullut umpikuja vastaan. Jokin häiritsee ja lahjakin tuntuu pakolliselta myönnytykseltä. <kai hän sitten käyttäytyy epäkunnioittavasti, mutta onko hirveästi valinnanvaraa?> Jos kolmen kesken vallitsee 'annettu mikä annettu' -konsensus, on vaihtoehtona takinkääntäjän rooli. Jos jättäisi sen tässä vaiheessa sillensä.

Järkevää on jokatapauksessa hoitaa asiat ensisijaisesti miehen kanssa ja vasta toissijaisesti yrittää vaikuttaa naiseen. Suhteenne on luottamuksellinen ja kiinteä. Se on paljon! Suosittelen mietittäväksi erityisesti seuraavaa:

a) toivoisin mieheni kehuvan minua enemmän ja ottavan minut seurassa paremmin huomioon.
Tämä olisi saatettava miehen tietoisuuteen. Ajatusta <hänen pitäisi huomata se> pidetään yleisesti toiveajatteluna ja sillä on taipumus jäädä salaiseksi toiveeksi, mihin joutuu pettymään, kun se ei toteudu.

Edelleen miehen kanssa puhuen mm. lääpinnästä.

b) mieheni antaa sen tapahtua nähteni.
Voitteko yhteistuumin vaikuttaa tähän, niin että tulos on riittävä, siedettävä tai tyydyttävä.

c) Se ei kuulemma tarkoita mitään ja nainen on 100%:sesti lesbo.
Saako tämän sisältöä selvitettyä aivan kirkkaaksi mieleen.

d) en kykene suhtautumaan siihen aina huumorilla.
Saattaa olla autettu edellisillä, mutta selkeneekö tästä yhdessä enempää.

<seksuaalinen identtiteetti ei käsitykseni mukaan pysy koskaan vakiona. Siis, että olet koko elämäsi ajan joko hetero tai lesbo.>
Takoittaako se että subjektiivinen käsitys itsestä voi muuttua, ja vaikka ihminen pysyisi objektiivisesti samana, että identiteetin täytyykin kehittyä ja muuttua vastaamaan paremmin todellisuutta, oman itsensä ymmärtämiskyvyn mukaan. Esimerkiksi voi etsiä ja on kokeiltavakin, kunnes tietää mitä on ja vertaa siihen mitä on aiemmin ollut. Mikä merkitys sillä epävakiolla on.

Jutussasi osoitat muuten kyllä huolellisinta kritiikkiä ja parasta oikeustajua mitä olen nähnyt aikoihin.

Olen kypsäikäinen nainen ja olen ollut kohta 2 vuotta nykyisen mieheni kanssa. Osan ajasta olemme seurustelleet, osan soutaneet ja huopaneet. Pohjimmiltaan suhteemme on ollut luottamuksellinen ja kiinteä. Asumme erillään ja itseäni pidän selväjärkisenä ja riittävästi mustasukkaisena.
No, miehelläni on muutamia sellaisia naispuolisia ystäviä, jotka ovat avoimesti lesboja. Naiset ovat tulleet miehelleni tutuiksi vuosien saatossa ja joskus, kun vietämme porukalla aikaa, tunnen itseni riittämättömäksi. Mieheni ei ole niitä helpoinpia tapauksia itsetunnon kannalta. Hän kehuu avoimesti muita naisia, vertailee ja fantasioi ääneen seurassani. Tiesin toki tämän jo alkumetreillä, kun suhteemme alkoi, mutta kerran kunnolla itsetunnon menettäneelle tällainen voi olla joskus liikaa.
No takaisin varsinaiseen aiheeseen: Yksi naisista on tullut meille tutummaksi. Hän on älykäs ja mukavan oloinen. Annoin hyväksynnän sille, että mieheni saa halutessaan siittää tämän naisen raskaaksi, jos asiat menevät siihen pisteeseen. Itse en kykene lasta miehelleni antamaan.
Nainen vain tuntuu kiittävän minua hyväksynnästä kovin erikoisesti, koska hän ei saa pidettyä vieläkään näppejään irti miehestäni. Hän lääppii ja pussailee, ja mieheni antaa sen tapahtua nähteni. Se ei kuulemma tarkoita mitään ja nainen on 100%:sesti lesbo. - Olkoon vain, mutta en kykene suhtautumaan siihen aina huumorilla. Ja en pysty naiselle sanomaan, koska pelkään tulevani leimatuksi tosikoksi ja homokammoiseksi, jollainen en ole.
Joten, mitä tämä kaikki tarkoittaa? Onko naisella joitain minua vastaan vai olenko ymmärtänyt kaiken väärin?

Siinä taas on yksi nainen täysin urpon miehen kanssa yksissä!

Ymmärrän tilanteen olevan kovin monimutkainen ja liittyvän tulevaisuuden ennusteisiin, eikä niistä voi vielä tietää mitään varmaa. Mielekästä olisi arvioida sen mukaan mitä on jo toteutunut, eli tukeutua vahvasti realiteetteihin ja suhtautua arvo-odotuksiin tässä ajassa, vasta hyvän tahdon vilpittöminä ilmauksina. Sinällään riittävästi epävarmuustekijöitä, eikä vaikuta itsetunto-ongelmalta, päinvastoin tunnut luottavan itseesi harvinaisen terveellä tavalla. Yritän tuoda esiin joitain huomaamiani heikkoja kohtia. Ehkä olisi hyvä tarkastella vielä niitä.

Kiitoksia tästä "tarkkailua"! Ajattelinkin jo, etteikö kukaan minkäänlaiseen ymmärrykseen yllä kanssani tai edes esittämään mielipidettä ilman vahvaa feminiinistä ja heterogeenistä leimaa. Olet oikeassa siinä, että ensijsijainen vaikuttamiskanava minulla on mieheeni ja toissijaisena tähän naiseen.
Vastaankin nyt esittämiisi ajatuksiin, kuten sinä teit yllä...:

"Annat lahjan miehelle ja odotat kiitosta naiselta?
Siitäkö että annat naisen käyttää miestä, vaikka mies päättää käytettävyydestään itse?
Nainenkin päättää itse käyttääkö hän miestä vai ei?
Tämä toteutuu sitten, jos sille on tarvetta ja edellytyksiä."

- Lahja oli ehkä tässä tapauksessa liian vahva ilmaisu, mutta se kuvaa sitä vahvaa luottamusta, mitä halusin osoittaa miehelleni. En ole lähdössä suhteestamme, enkä peru miehelleni antamaa hyväksyntää, vaikka en pitäisikään naisen käyttäytymisestä.

"Takoittaako se että subjektiivinen käsitys itsestä voi muuttua, ja vaikka ihminen pysyisi objektiivisesti samana, että identiteetin täytyykin kehittyä ja muuttua vastaamaan paremmin todellisuutta, oman itsensä ymmärtämiskyvyn mukaan. Esimerkiksi voi etsiä ja on kokeiltavakin, kunnes tietää mitä on ja vertaa siihen mitä on aiemmin ollut. Mikä merkitys sillä epävakiolla on."

- Tarkoittaa juuri sitä. Epävakio on terve merkki siitä , että pystyy kyseenalaistamaan ja etsimään ja oppimaan.

Viimeksi muokattu:
Tuolla naisella ei välttämättä ole mitään periaatteessa sinua vastaan. Hänellä saattaa kuitenkin olla huono omatunto ja hän haluaa asettua sinun yläpuolellesi siihen tyyliin, että hei, katso, olen kaunis, nuori ja HEDELMÄLLINEN, mutta sä et ookaan...

Minusta aika harva ihminen on 100 % hetero tai homo, vaan hyvin moni on hetero tai homo esim. 90%:sesti. Todennäköisesti tässä lesbossakin on sen verran heteroa, että hän kykenee ilman traumatisoitumista harrastamaan seksiä miehen kanssa ja saattaa jopa nauttiakin siitä, vaikkei se häntä saakaan kääntymään parisuhdeasioissa lesbosta heteroksi. Totuuden tästä asiasta tietää vain tämä lesbonainen ja se saattaa jossain määrin olla hänen salaisuutensa, että hän saa nautintoa siitä, että kiehnää miehesi ympärillä tietäen, että saa miehen kiihottumaan jne. Kyse voi olla vallankäytöstä ja siitä, että hän näkee, että sinä et tunne oloasi kotoisaksi ja hän saattaa tuntea ylemmyyden tunnetta siitä. Joskus nainen jää koukkuun siitä, että seksillä pystyy hallitsemaan miestä (vaikkei olisikaan hetero). Miehesi saattaa olla myös hyvä kohde leikitellä seksillä, koska mies tietää, että missä rajat menevät (= naiselta ei saa seksiä, vaikka kuinka vikittelisi ja vokottelisi), mutta tuntemattomilla miehillä taas ei välttämättä ole itsehillintää, vaan vaikka nainen sanoisi olevansa lesbo, se voi tuntemattomalle miehelle tarjota haasteen ("melkein kuin neitsyt! Panen tota lesboa niin, että se kääntyy heteroksi").

Ajattelinkin jo, etteikö kukaan minkäänlaiseen ymmärrykseen yllä kanssani tai edes esittämään mielipidettä ilman vahvaa feminiinistä ja heterogeenistä leimaa.
Juustoa voi värittää leimallisuus. Maito voi olla homogeenista ja piimä voi edustaa kulttuurihapatusta ja bifiliaa. Onko pastörointi feminiinistä, maskuliinista, neutralointia tai kenties aseksuaalista, niinkuin paavin pallit? Vrt. Pasteur – paimen, pappi, pastori ja selibaattilupaus.

<Yksi bisse, kiitos?>
Mehua (lat.), arkikielessä esim. oluen tilaus tai sukupuolisuuntaukseen liittyvä kiitollisuuden ilmaus?

<Lahja oli ehkä tässä tapauksessa liian vahva ilmaisu, mutta se kuvaa sitä vahvaa luottamusta, mitä halusin osoittaa miehelleni.>
Minusta ei ole kyse vahvuudesta tai liiallisuudesta. Jotain siinä kokonaisuudessa, mikä on hyväksyntää ja pitämistä, jokin osa siitä on lahjaa, koska haluat ajatella ja kuvata osoitustasi lahjoituksena. Muuta sanaa on vaikea keksiäkään. Lahja on paketoitu ja kyljessä pitäisi lukea: Fragile! – Helposti särkyvää! Joku haluaa ihastella hienoa pakettia, toinen pitää pakkausta pelkkänä riesana. Mikä osa on kuorta ja mikä sisintä? Yhtä mieltä kaikki, syvältä on, mitä se kenellekin tarkoittakoonkaan.

<En ole lähdössä suhteestamme, enkä peru miehelleni antamaa hyväksyntää, vaikka en pitäisikään naisen käyttäytymisestä.>
Aprikoin mielessäni, miksi tässä tuntuu olevan perusteeton, näkymätön 'triangelitendenssi'
Miksi naisen teko, olisi milloinkaan miehen vastuulla? Tiedät ja osaat ajatella oikein, mutta jotain epäselvää nimenomaan tässä rajassa on. Mies on aina vastuussa vain omista teoistaan. Sitä on vaikea nähdä, mikä on teko tai ei, ja mikä hänen tekemäänsä tai hänen aiheuttamaa tapahtumaa. 'Hänestä aiheutuva' on ertyinen ongelmalähde.

Lisäksi pitäisi osata oma osuus vuorovaikutuksesta eristää, 'puhdistaa mittavirheenä' pois, missä törmää jo mahdollisuuksien rajoihin. Sama kuin kvanttifysiikassa epätarkuusperiaate: Havainnointi vaikuttaa aina tilanteeseen ja siten havaintoonkin. Tilanteesta saatu tieto on aina epämääräinen, satunnaisvaiheinen, 'väärä' tms. verrattuna siihen että havaintoa ei olisi tehty.

En ota kantaa Paavin palleihin, joten se siitä. :) Minua vain ärsytti nuo kommentit, "Ei se ole lesbo, kun se pussaa sun miestä", jne... Eikö herra Jumala, keksitä mitään parempaa vastaukseksi?!
Nimimerkkini leikittelee yleisellä tilaussloganilla ja katunimityksellä Bi-seksuaalista, ei sen kummempaa. Ei siitä pidä yrittää repiä syvällisempää, koska sellaista ei ole.

Vieläkö "lahjasta"?
- Ihmettelen sitä, miksi tunnen koko ajan saavani tästä keskustelusta lisää kysymyksiä niskaani. Tämä siittämisasia ei ole edes ajankohtainen, joten en näe syytä, miksi minun pitäisi tarketua siihen liiaksi. Mutta "tarkkailua" ihan selvästi olemme samoilla linjoilla nyt...

Toivon, että tämän ketjun jatkaminen loppuisikin tähän vastaukseeni ja pääsisin miettimään syntyjä syviä omaan rauhaani. Kiitoset, black mooonille! :)

Viimeksi muokattu:
Toivon, että tämän ketjun jatkaminen loppuisikin tähän vastaukseeni ja pääsisin miettimään syntyjä syviä omaan rauhaani. Kiitoset, black mooonille! :)

Jos haluat purkaa ajatuksia omassa rauhassa, kirjoita päiväkirjaasi. Jos et halua ihmisiltä kommentteja itse esittämääsi tilanteeseen, et kaipaa neuvoja, kysymyksiä tai ylipäätään mitään reaktioita keneltäkään, älä kirjoita nettikeskusteluun.

Yhteistyössä