Mitä tämä käytännössä tarkottaa? *ravintoasiaa ja kalorilaskuria*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tosi vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tosi vieras

Vieras
Katsoin eilisen syömiset tuolla ilmaisella kalorilaskurilla. Kaloreita tuli kasaan 1509 kcal.
En tiedä onko se olennaista, mutta suklaata merkkasin 40g (2 riviä söin) ja karkkeja 30g (muutaman candy kingin karkin otin) ja näistä tuli sitten yhteensä 327 kcal.
Käsittääkseni syön siis vieläkin liian vähän oikeeta safkaa?

Sitä kuitenkin mietin, että mitä tuo piirakka oikeasti tarkottaa, kun sen mukaan eilisen päivän syömisten rasvan osuus on 35%, proteiinin 13% ja hiilareiden 52%? Vai tarkottaako nuo R, P ja H ees noita?
Yleensä kun olen näitä syömisiä käyny tällä tavalla kurkkimassa niin nuo palikat on ollu suht tasan. Eilen jäi toi proteiinin osuus pienemmäksi kun lounaaksi oli vaan puolikas pihvi + muut lisukkeet ja päivälliseks söin kasvistortilloja eli ei sitä lihaa ollut nimeksikään.
Onko siis niin, että jos haluaa ihan perusterveellistä ruokaa syödä ilman erityisruokavalioita niin noitten piirakan palikoittenko täytys mennä suht tasan?

En ole karppaaja, enkä sellaiseksi aikova, joten mielellään karppaajat vois jättää kommenttinsa niitä tarvitseville.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
No proteiineja on liian vähän. Proteiineja saa toki muustakin kuin lihasta, esim kananmunasta tai linsseistä. Rasvan osuus ok, mutta laatukin kai merkitsee.

Eli se ois hyvä, jos nuo palikat menis 33/33/33? Sillä tavalla ne usein meneekin. Rasva on rypsiöljystä, minkä merkkasin ja sitten noista ruuista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No proteiineja on liian vähän. Proteiineja saa toki muustakin kuin lihasta, esim kananmunasta tai linsseistä. Rasvan osuus ok, mutta laatukin kai merkitsee.

Eli se ois hyvä, jos nuo palikat menis 33/33/33? Sillä tavalla ne usein meneekin. Rasva on rypsiöljystä, minkä merkkasin ja sitten noista ruuista.

Minusta niillä on ihan vaihteluväli ei sen tartte olla orjallista toki. Katsoppas kiloklubista, siellä oli analyysiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua kiinnostas että laihtusinko mä jos nostaisin kaloreita reilusti ku mulla ei paino nouse eikä laske vaikka ruuasta tuleekin tosi vähän kaloreita?

Säästöliekillä elimistö?

En tiiä ku mä en vielä oo ees laihtunu. Mulla kai aina on ollu liian vähän noita kaloreita ku en mä muuten oo ruokailua muuttanu ku nyt noita leivonnaisia jättäny pois mitä yhessä vaiheessa söin päivittäin. Ajattelin että sillä täytys vähä ees pudota painon mut mitään ei tapahu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Minusta niillä on ihan vaihteluväli ei sen tartte olla orjallista toki. Katsoppas kiloklubista, siellä oli analyysiä.

Tuonne ilmeisesti täytyy rekisteröityä?

Yhteistyössä