Mitä tällainen kipu on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aargh

Vieras
Alavatsassa tuntuu siltä, kun rautainen kehikko vetäisi vatsaa sisäänpäin musertavalla voimalla. Mitenkään muuten en osaa kipua kuvailla (ja kuvaukseni kuulostaa idioottimaiselta omiinkin korviin). Mitään järjellistä syytä kipuun ei ole, iski yhtäkkiä kävelyllä. Onneksi oli penkki lähellä, koska istuin kylmässä hiessä kykenemättä liikkumaan. Kipua jatkui jonkun aikaa aaltoillen, nyt olen jo päässyt kotiin. En ole erityisen huolissani, koska olo on tällä hetkellä ihan normaali, eikä "kohtaus" kestänyt kuin maksimissaan vartin, mutta olisi kiva kuulla palstatohtoreiden viisaita ajatuksia (eikä kuormittaa turhaan terveydenhuoltoa). :)

Voi se liittyä jotenkin suolistoonkin, mulle on joskus tullut sellaisia kohtauksia että mahaan käy yhtäkkiä tosi kipeää, jopa vain johonkin tiettyyn yhteen kohtaan, niin kipeää että pyörryttää ja sitten yhtäkkiä kipu katoaa. En tiedä onko suolistossa silloin ilmaa jotenkin oudosti että se venyttää vain yhtä kohtaa vai mitä ihmettä. Noita ei ole ollut nyt pian kymmeneen vuoteen, oli useamman kerran vuoden aikana sen jälkeen kun olin syönyt useamman antibioottikuurin peräkkäin, joten ehkä liittyy jotenkin siihenkin.

Sappikivet eivät kai tunnu alavatsassa? Miten raskaus aiheuttaisi tuollaisia oireita, kysyy tyhmä? Ehkäisyn pitäisi olla kunnossa, mutta kun seksiä on, niin ei sekään ole poissuljettu mahdollisuus.

Yhteistyössä