Mitä tää väsymys on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt

Vieras
Siis ihan kamalaa tämä väsymys. Nyt pari viikkoa ollu aamut aivan tolkuttoman vaikeita. Työpäivät menee pilvessä, kun ei vaan jaksa. Pakolliset asiat hoitaa ja sitten sohvalle. Kun pistää silmät kiinni, ei tarvitse unta kauaa odotella. Vaikka nukkus kuinka aina vaan väsyttää. Oikeesti ei jaksa tehdä mitään.
Onko tää nyt jotain kevät väsymystä vai oikeesti joku tauti? En ole raskaana, joten turha sitä veikkailla.

Ajattelin kyllä työterveyteen soitella ja kysellä verikokeita. Töissä on kyllä tosi kiirettä ja vähän porukkaa, rakennus urakka alkaa olemaan loppusuoralla, mutta muuten asiat ihan ok. Mitään ihmeempää muutosta ei ole tapahtunut ruokavalioon tai liikuntaan, eikä muutenkaan tähän elämään.

En mä ainakaan tunnista muita oireita. Verenpaineen mittasin äsken se oli ok, pulssi oli ok. Kauhee nälkä kyllä koko ajan :) Ainut vaan tää aivan suunnaton väsymys. Aikasemmin työmatkan on aamulla menny ihan hyvin, nyt on kova työ pysyä hereillä. Mitään ylimääräistä ei jaksa tehdä. Tänään nukuin töistä tullessa kaksi tuntia, eikä millään ois jaksanut herätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt:
En mä ainakaan tunnista muita oireita. Verenpaineen mittasin äsken se oli ok, pulssi oli ok. Kauhee nälkä kyllä koko ajan :) Ainut vaan tää aivan suunnaton väsymys. Aikasemmin työmatkan on aamulla menny ihan hyvin, nyt on kova työ pysyä hereillä. Mitään ylimääräistä ei jaksa tehdä. Tänään nukuin töistä tullessa kaksi tuntia, eikä millään ois jaksanut herätä.

Nyt kannattaa tarkistuttaa kilpirauhasarvot, TSH:n lisäksi myös T4V, joka mulla oli tosi matala vaikka TSH oli normaali. Se selitti väsymykset.

Yhteistyössä