Mitä tää on???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sitruuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sitruuna

Aktiivinen jäsen
22.05.2004
2 393
1
38
Kyseessä neiti 6kk, oltiin ulkona tunti sitten ja nyt on hänellä posket ihan punaiset. Hänellä ei ole kuuma, on tuossa vaippasillaan juuri.
Jo kolme kertaa on ulkoilun jälkeen tullut posket ihan punasiksi, mutta ei muihin paikkoihin mitään.. Mitä tämä siis voi olla??! :attn: :attn:

Couperosalla tarkoitetaan ihon hiusverisuonten laajentumista, jota esiintyy useimmiten kasvoissa, etenkin poskilla. Laajentuneet verisuonet kuultavat ihon alta punoittavina kohtina.

Couperosan taustalla on usein perinnöllinen taipumus: herkkä ja ohut ihon rakenne ja heikko suonenseinämän rakenne. Altistuminen kovalle kylmyydelle, viimalle tai kuumuudelle voi myös vaikuttaa couperosan syntyyn. Couperosaa esiintyy kaikilla eri ihotyypeillä, yhdistävänä tekijänä on ihon ohut rakenne. Couperosa on erittäin yleinen ongelma ankarassa ilmanalassamme.

Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
aurinkoihottumaa?

Onko se tuollaista..??! Siis hänellä on posket nyt ihan punaiset, sellaisisia ikäänkuin pillkuja naama täynnä,mut on vain siis posket..
Ja hetken päästä taas on lähtenyt punoitus pois.
siltä se kuulostaa..tuskin kuitenkaan mitään vakavaa,kun kerta häviää..voit laittaa bepantenia niihin..tai kortisonia..

Couperosalla tarkoitetaan ihon hiusverisuonten laajenemista. Couperosa iholle tyypillistä on punoitus poskipäillä ja nenänpielissä, joka johtuu ihon pinnalla näkyvistä hiussuoniverkostoista. Couperosaa voi esiintyä kaikilla ihotyypeillä, mutta erityisesti kuivassa, herkässä ja ohuessa ihossa.

Couperosan syntyyn vaikuttavat mm. voimakkaat lämpötilojen vaihtelut, kylmyys, viima ja UV-säteily.

Alkuperäinen kirjoittaja HERHILÄINEN:
Veikkaisin aurinkoihottumaa, mulla tulee kyllä ihan joka paikkaan mutta käsiin ihan punasia länttejä mitkä kutiaa vietävästi. naamassa on sitten pieniä vesirakkuloita.

vitsi kun mä saisin otettuu kuvan, niin lähettäisin sul kuvan jos osaisit sit kertoa näyttääkö aurinkoihottumalta... :| lähteekö sulla sit hetken kuluttua punoitus pois? tänään vauvalla oli shortsit,mut jaloissa ei oo mitään.. poskissa vaan. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
Alkuperäinen kirjoittaja HERHILÄINEN:
Veikkaisin aurinkoihottumaa, mulla tulee kyllä ihan joka paikkaan mutta käsiin ihan punasia länttejä mitkä kutiaa vietävästi. naamassa on sitten pieniä vesirakkuloita.

vitsi kun mä saisin otettuu kuvan, niin lähettäisin sul kuvan jos osaisit sit kertoa näyttääkö aurinkoihottumalta... :| lähteekö sulla sit hetken kuluttua punoitus pois? tänään vauvalla oli shortsit,mut jaloissa ei oo mitään.. poskissa vaan. :/

Multa ne ei lähe pois jos olen joka päivä auringossa, yritän välttää kyllä niin paljon kun mahdollista ja mitä enemmän välttelen auringossa oloo sitä vähemmän näitä tulee. Näitäkin on erilaisia ja mulla tää on aika pahana.

Yhteistyössä