Mitä tää on?! Kysymys sisältää eritejuttua, älä lue jos ällöttää. Älä edes avaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Joo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Joo"

Vieras
Eli siis, varoitan vielä kerran, jos ällöttää, älä lue.

Eli, aina kun käyn isommalla hädällä, joutuu siis istumaan kauemmin ku pissatessa, niin sillä aikaa emättimestä valuu vaalean vihertävää limaa. Lima on erittäin paksua ja vahvaa. Sitä saattaa valua pitkästi, eikä se katoa mihinkään ennenkuin paperilla pyyhkäsee. Saattaa siis olla 10:nkin sentin vana :( Sama ei toistu pissalla käydessä kun ei siis tarvitse istua niin kauaa. Olen rv 10. Mutta tätä tapahtui kyllä jo ennenkuin olin edes raskaana. Ajattelin sen vain olevan runsaampaa valkovuotoa. Mutta, nyt aloin miettimään että mitä ihmettä voi olla :( Ei ole emättimessä kipuja eikä kutinaa. Eikä kyseinen limakaan haise mitenkään oudolle, ei oikeastaan millekään. Toivon asiallisia vastauksia, kiitos.

raskauden aikaisesta limaisesta vuodosta pitää mennä lääkäriin - näin olen täältä lukenut.

ei raskaana ollessa ovulaatiolima on todella limaista ja venyvää, eli normaalia.

vihreä väri ei ole normaalia. soita neuvolaan tai lekuriin tms.

raskauden aikaisesta limaisesta vuodosta pitää mennä lääkäriin - näin olen täältä lukenut.

ei raskaana ollessa ovulaatiolima on todella limaista ja venyvää, eli normaalia.

vihreä väri ei ole normaalia. soita neuvolaan tai lekuriin tms.

Niin ja mainitsen vielä, että ei ole aina väriltään vihreää. Joskus vain. Eikä väri ole mitenkään tumman vihreä. Sellasta vaalean vihreää tosiaan.

Voin valottaa että saat itse tottua kaikkiin erikummallisiin eritteisiin raskausaikana ja sinullahan vasta rv 10 menossa joten ehdit törmätä vielä vaikka mihin:) Sinuna olisin huoletta ja mainitsisin neuvolassa tai äpkl:lla siitä. Ottavat varmaan perus tulehdusnäytteet. Raskausaikana eritetoiminta muuttuu täysin, yleensä todella kosteaan suuntaan ja tulet huomaamaan että emättimestä tuntuu valuvan litratolkulla jotakin:) Itse en todellakaan aina tiennyt että menikö pissa housuun vai oliko se valkovuotoa ( tiesin ettei ole pissaa mutta niin runsaana luulin että pakko oli olla).
Raskausaikana kohdunsuun limatulppa vahvistuu ja on todella liman peittämä jotta bakteerit eivät pääsisi kohtuun, eli ihan positiivinen asia. Eihän se mikään ihme jos sitä valahtelee.

Kävin neuvolassa torstaina. en muistanut mainita asiasta, oli niin paljon muuta muistettavaa. Ja vaikka olisin muistanut, oli paikalla opiskelija joka oli minulle sellanen puoli tuttu, en olisi varmaan kehdannutkaan mistään eritteistä alkaa puhumaan hänen kuullen. Tiistaina on labra ja vien samalla pissanäytteen, ja neukku täti sanoi että otetaan varmuuden vuoksi myös tulehduskokeet pissasta. Pitänee maanantaina soittaa ja mainita vielä tuosta limasta ja kysyä mitä pitää sen suhteen tehdä.

[QUOTE="heh";22499198]Voin valottaa että saat itse tottua kaikkiin erikummallisiin eritteisiin raskausaikana ja sinullahan vasta rv 10 menossa joten ehdit törmätä vielä vaikka mihin:) Sinuna olisin huoletta ja mainitsisin neuvolassa tai äpkl:lla siitä. Ottavat varmaan perus tulehdusnäytteet. Raskausaikana eritetoiminta muuttuu täysin, yleensä todella kosteaan suuntaan ja tulet huomaamaan että emättimestä tuntuu valuvan litratolkulla jotakin:) Itse en todellakaan aina tiennyt että menikö pissa housuun vai oliko se valkovuotoa ( tiesin ettei ole pissaa mutta niin runsaana luulin että pakko oli olla).
Raskausaikana kohdunsuun limatulppa vahvistuu ja on todella liman peittämä jotta bakteerit eivät pääsisi kohtuun, eli ihan positiivinen asia. Eihän se mikään ihme jos sitä valahtelee.[/QUOTE]

Joo, tämä on toinen raskaus ja sen kyllä tiedän että kaikenlaista eritettä tulee valumaan vielä monet kerrat. Ja että on normaalia. Mutta lähinnä tuo liman väri mietityttää. Ja se, että tätä oli kuitenkin jo ennenkin raskautta, että lieneekö nyt johtuu siitä sitten, raskaudesta siis.

Mun mielestä on syytä mainita neuvolassa, jos tulee "värillistä" eritettä. Mulla oli alkuraskaudessa niin kuivat paikat, että en suunnilleen huomannut minkäänlaista valkovuotoa ylipäätään tulevan, mutta sisätutkimuksessa lääkäri kuitenkin huomasi valkovuodon olevan vähän kellertävää (itse en siis ollut huomannut tai tuntenut muitakaan oireita) ja sain kapseleita emätintulehdukseen. Kyse ei ollut mistään vakavasta jutusta, mutta onneksi lääkäri kuitenkin huomasi jo alkuvaiheessa niin ei ehtinyt ainakaan pahemmaksi äitymään :)

Yhteistyössä