mitä syön kun pitää olla laktoositon ja täysin kasvikseton ruokavalio imetyksen ajan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saisinko neuvoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en saa syödä marjojakaan paitsi mustikka, koska sen pitäisi kovettaa vatsaa. ja maidon kautta myös vauvan vatsaa. Lääkäri määräsi näin, vauvalla on vatsaoireita, hän kakkaa joka syötön jälkene 5 kertaa ja se on vihreää liejua ja välillä myös kunnon ripulia. hän myös itkee kovasti vatsaa.

viljat pitäisi olla ok. mutta menee vaikeaksi kaikki kastikkeet kun oikein mausteisiakaan ei saa. minun pitäisi vain ottaa vitamiinivalmisteita lisäksi että turvaan oman ravitsemukseni. tuntuu että tämä on niin hankalaa :(

Meneeköhän sillä jollain tohtorilla asiat pikkasen ristiin.
Joko karsitaan niit allergisoivia, tai sit niitä jotka selvästi aiheuttaa vatsan väänteitä.

Ilman muuta nyt mars asiantuntevan lääkärin puheille!!!! Ihan älyttömät ohjeet olet saanut!!! Onko korviketta annettu jo kauankin, voisiko ripuli johtua siitä? Ja niikuin kaikki muutkin sanoivat, kyseessä on varmasti maidoton ruokavalio, ei laktoositon. Tunnen paljon allergisten lasten äitejä, jotka ovat imetysdietillä ja itse olin lapsen ensimmäisen vuoden ajan myös maidottomalla ruokavaliolla, eikä kenellekään ole heti määrätty noin valtavaa listaa niistä mitä ei saa syödä. Meidän allergologimme sanoi myös, että äidin ei ole järkevää poistaa enempää kuin 2-3 merkittävää ruoka-ainetta (esim. maito, viljat, muna tms) koska rintamaidon laatu kärsii jo pahasti, jos äiti ei syö juuri mitään. Imetyksen lopettamisesta kannattaa myös ehdottomasti jutella allergologin (lasten allergioihin perehtyneen lääkärin) kanssa. Sopiva korvike ei välttämättä löydy hetkessä, niiden käyttöön otossa pitää olla myös looginen. Tsemppiä sulle ja yksityiseen lääkäriin nyt vaan, niin pääset nopeasti asiaa selvittämään!

Yhteistyössä