Mitä synnytystapa-arviossa tehdään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaa

Vieras
Parin viikon päästä olisi edessä. Esikoinen syntyi sektiolla perätilan takia ja nyt on sitten arviointi edessä. Mut mitä ne siellä oikeesti tekee muuta kun kattovat et miten päin vauva on ja jos on pää ylöspäin, niin yrittävät mahdollisesti kääntää...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Katotaan että lapsi mahtuu tulemaan lantiosta läpi. Etkö esikoisesta ollut?

en ollut muuta kuin käännösyrityksessä. perätila huomattiin sattumalta päivystyksessä ja siksi käännösyritys. Nyt tehdään sitten tuo arvio automaattisesti sektion takia.

Alkuperäinen kirjoittaja halvalla ei saa hyvää:
mulla ainakin kattottiin vauvan kokoa, istukan "tilaa", mitattiin lantiota (nyrkillä )... juteltiin toiveista synnytyksen suhteen..

Eli mitä tää nyrkillä tutkiminen käytännössä tarkottaa? työntävätkö nyrkin alapäähän? apua, nyt alko pelottamaan :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla ainakin kattottiin vauvan kokoa, istukan "tilaa", mitattiin lantiota (nyrkillä )... juteltiin toiveista synnytyksen suhteen..

Eli mitä tää nyrkillä tutkiminen käytännössä tarkottaa? työntävätkö nyrkin alapäähän? apua, nyt alko pelottamaan :/

lääkäri laittaa käden nyrkkiin ja tuohon jalkoväliin jotenkin niin että tuntee missä ne luut menee.. ei survo sitä nyrkkiänsä sun sisään ;)

Minä kävin lisäksi myös röntgenissä, ja kuvien avulla tarkkaan mittailtiin että mahtuisiko vauva syntymään alateitse perätilasta huolimatta.

Kolmas lapsi syntymässä ja sama synnytystapa-arvio tulossa jälleen vaikka välissä oli normaali alatiesynnytys. Vauva vielä onnekseni tällä hetkellä (rv30+3) on raivotarjonnassa. Katsovat tosiaan miten päin vauva on, mittailevat kokoa (arvio viime kerrallakin meni TÄYSIN metsään; oli yli kilon pienempi kun arvioivat...) ja jutustelevat synnytykseen liittyvistä asioista. Mulle ainakin esikoisen aikana varattiin tässä synnytystapa-arviossa erillinen aika kääntöyritykseen, kun todettiin vauvan olevan perätilassa. Eli palasin muutaman päivän päästä uudestaan polille pelkästään kääntöyritystä varten. Tästä meni tasan kolme viikkoa kun menin suunniteltuun sektioon.

lääkäri laittaa käden nyrkkiin ja tuohon jalkoväliin jotenkin niin että tuntee missä ne luut menee.. ei survo sitä nyrkkiänsä sun sisään ;)

Mulla ei ainakaan mitään tuommoista nyrkillä kokeilua ollut. Mulla vaan ultrattiin ja tehtiin normi sisätutkimus.

Näin meilläkin. Piti olla siinä jalat levällään koukussa kainaloissa. Sitä en kyllä missään vaiheessa ole tajunnut miksi pitää työntää sormi perseeseen? Meidän kaupungissa on työnnetty kaikille mun tutuille? Mulla työnsi ihan varoittamatta se äijä sen, en ois tienny lainkaan ellen ois osannu odottaa kavereiden varoituksesta.

Ei mullakaan ole tutkittu persiin kautta mutta veikkaampa että tuolla tutkimuksella kokeillaan onko häntäluu kääntynyt ns. sisäänpäin =) ja tolleakin tuosta pitäisi sanoa kun sen tekee eikä tuikata sormea hanuriin yllärinä :whistle:

Yhteistyössä