mitä syksyn/talven vaatteita vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ElinaMaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ElinaMaria

Aktiivinen jäsen
25.10.2007
3 790
0
36
NIIN. :D

Eli meillä on 4 kk vanha tyttö. Mitä vaatteita tuon ikäinen tarvitsee?
Tarviiko kulutusta kestävää ja vedenpitävää haalaria talveksi? Pitääkö olla kengät? Vai riittääkö töppöset kun eihän tuo kävele vielä tänä talvena...

Pitääkö olla sadevarusteet? Alkaa varmaan kuukauden-kahden sisään istumaan vauvakeinussa puistossa? Vai? Ehkä? :p kypärämyssy, kurahousut, rukkaset?

Välikausipukua, toppatakkia, toppahaalaria? Tarviiko olla takki automatkoja varten, tikahtuuko haalarissa? Villapuku? Villapaita?

VOISKO OLLA OLEMASSA JOKU OPAS UUSILLE ÄIDEILLE: NÄIN PUET LAPSESI?! :laugh: :laugh: :snotty:

Vedenpitävää vaatetta ei mun mielestä tarvii noin pieni. Ei meidän lapset ainakaan maassa makoilleet tuossa iässä. Jos satunnaisesti istuu vauvakeinussa puistossa, niin sinne ei ole pakko lähteä kaatosateella ja tuskin keinu on niin märkä, että normaali toppapuku kastuu samantien läpi. Toki voit ostaa Reimatecin, mut mun mielestä se on turhaa.

Toppahaalari, ei miun mielestä ole vielä tarvetta kulutustakestävälle ymv, äkkiä tulee konttaavalle kylmä maassa. Toppatöppöset on varmasti parhaat. Kypärämyssä ehdoton. Toppatakkia et tarvitse, vetskaria auki autoon. Sit nuo syysvaatteet riippuu ihan siitä et onko teillä tapan ulkoilla vesisateessa ja märässä maassa. Meillä oli vedenkestävä vk-puku reilun vuoden ikäisellä vasta, joulukuussa syntynyt.

Ekosysteemi on äitiyspakkaus. Mä en vaan tykkää siitä toppahaalarista yhtään... mut varmaan ihan toimiva se on. kiitos vinkistä noitten lampaannahkatöppösien suhteen. :D

vieras okei. Sitä mä vähän mietinkin... :)

tyttäresi on liki 1v talven lopussa, eikö? Meillä ainakin oli huhtikuussa syntyneellä, tulevana talvena reimatec toppahaalari + reimatec töppöset + reimatec toppakintaat. Suosittelen! Sai vapaasti konttailla kastumatta jne.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
tyttäresi on liki 1v talven lopussa, eikö? Meillä ainakin oli huhtikuussa syntyneellä, tulevana talvena reimatec toppahaalari + reimatec töppöset + reimatec toppakintaat. Suosittelen! Sai vapaasti konttailla kastumatta jne.

Tuo riippuu ihan siitä et haluaako sen vauvan lykätä loskaiseen ja kylmään maahan möyrimään. Itse en ole ymmärtänyt että mitä iloa siitä on yhtään kenellekkään.

niin ja autoilupukuna/kauppapukuna oli talvella tintun fleecehaalari, suosittelen! Hanki myös pari kypärämyssyä, villahaalari, villasukat toppatossujen alle, lampaantalja pulkkaan, ticketin untuvapussi rattaisiin on mun mielestä ehdoton niin kauan kuin lapsi niissä vielä istuu jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
tyttö on syntynyt toukokuussa... eli maaliskuussa on 10 kk. :) Eli vois ollakkin tarvetta... mut ehkä ne kannattaa hankkia vasta sit tammialesta? ;)

juu tammialesta kannattaa vasta, ellei kirpparilla/huutiksessa tule vastaan

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Tuo riippuu ihan siitä et haluaako sen vauvan lykätä loskaiseen ja kylmään maahan möyrimään. Itse en ole ymmärtänyt että mitä iloa siitä on yhtään kenellekkään.

mutta jospa lapsi itse haluaa, meillä kun halusi jo mennä 8kk ikäisenä ja 10kk ikäisenä käveli...

Meidän tyttö on syntyny maaliskuussa ja siinä helmikuun tienoilla (11kk) halusi jo välillä maahan tutkimaan....tavan toppapuku riitti hyvin, maaliskuussa vetäsin päälle kurikset. En ostais jonkun kuukauden takia mitään reimateciä ainakaan...

ElinaMaria, onnea pienestä tylleröstä! :heart: Muistatko mua, kirjoiteltiin samassa odotuspinossa (kesäkuiset -08)...

Haalarihankinnat riippuvat paljolti siitä, mönkiikö vauvanne maassa opittuaan liikkumaan :) Vähintäänkin keväällä voisi hyvä kosteussuojattu välikausihaalari olla tarpeen... Mä taitaisin hommata tuon ikäiselle jo seuraavaksi talveksi kosteutta pitävän toppahaalarin, jotta voi konttailla hangessa :)

Meillä on poika syntynyt joulukuussa. Oppi kävelemään vuoden ikäisenä, ja alkuun ei millään halunnut mihinkään lumeen mennä, helmikuussa alko ymmärtämään sen päälle. Eli äp puvulla mentiin pitkälle. Lopputalveksi/kevääksi ostin sitten kosteussuojatun haalarin, tosin kirpparilta niin ei isoja investointeja vaatinut.

Eli kesävauvalle en ostaisi varastoon talvea varten kosteussuojattua, vasta sitten jos tarvii. Äp puku menee ihan hyvin.

Yhteistyössä