Mitä syitä tuhrulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viikolla 9\s-10
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viikolla 9\s-10

Vieras
Hei,

mitä viattomia syitä tuhrulle voisi olla viikoilla 9 ja 10? Ensin tulee tietysti mieleen alkava keskenmeno, mutta vieläkö olisi toivoa, että kyse olisi jostakin vaarattomasta?

Mulla sama juttu. Tuhrua tuli viikolla 9 aamuisin, iltapäivällä, illalla ja yöllä ei. Nyt 10 viikolla, kävin neuvolassa tänään, ei oikein kuulunut sydänääniä. Hoitaja sanoi tuollaisen tuhruvuodon olevan hyvinkin tavallista, voi tulla esim. kuukautisten aikaan. Ei auta kuin odotella viikon päästä lääkäri ja heinäkuun alussa ultra. Kyllä pelottaa pikkasen.

Tuhruvuodolle aika harvoin löydetään mitään selvää syytä, kunhan ensin varmistetaan, että sikiöllä on kaikki hyvin. Mulla oli vuotoa viikoilla 7-14 eikä syytä koskaan löydetty, todettiin vaan, että ei tule sikiölle vaarallisesta paikasta. Ilmeisesti oli hormonaalista, koska mikään rasitus tms ei sitä aiheuttanut. Nyt siis menossa 18. viikko ja kaikki on hyvin! :) Toivottavasti näin teilläkin!

Huomasin eilen tuon ja yöllä ei tullut, vaikka heräsin useampaan kertaan vessassa käymään. Aamulla tuli vähän, mutta nyt taas ei mitään.

Ja tuhru tulee siis pyyhkäistäessä.

Tyhmää kun joutuu stressaamaan. Ei viitsis edes neuvolaan soittaa, kun sanovat kuitenkin 'odota ja seuraa tilannetta ja jos lisääntyy, niin soita uudestaan'. Ehkä juhannukseksi voisi käydä ostamassa mielenrauhaa tai muuten vain selvyyttä asiaan yksityisellä..

Minulla oli vastaava tilanne. Välillä tuhrutteli ja muutaman päivän välissä ilman tuhruttelua. Tuota ei riittänyt pikkuhoususuojiin asti, vain pyyhkiessä.
Viikolla 10 ei kuulunut sydänääniä, viikolla 11 yksi ilta tuli verta kunnolla ja sairaalassa totesivat sikiön kuolleen jo viikolla 6. Eikun kaavintaan.
Toivottavasti sinulla nuo tuhrut ovat harmittomia.
Seuraavan raskaustestin jälkeen menin jo viikolla 7 yksityiselle ultraa varmistuakseni elämästä, jotta yksi murhe olisi vähemmän. Nyt jo viikolla 18.

Sepä se, tuulimuna- ja kohdunulkoinen on poissuljettu varhaisraskauden ultrassa 7+1. Eli n. 2 viikkoa sitten.

Ei sitten juhannuksen ja lomien takia saa yksityisellekään enää aikoja.. huoh

täällä oli myös tuhrua noilla viikoilla ja tuli ihan hoisuihin astikkin, mutta en tainnut koskaan edes mainita asiasta kellekkään ja nyt mennään yli puolenvälin ja kaikki on ok!

Ja täällä myös tuhrua samoilla viikoilla, taisi kestää useammankin viikon. Soitin neuvolaan ja ainakin meidän kunnassa käskettiin heti päivystykseen vaikkei ollut kipujakaan. Ultrattiin päivytyksessä saman tien ja syke kuului. Neuvoksi käskettiin aina ottaa yhteyttä heti päivystykseen mielenrauhan vuoksi, vaikka mitään ei tehtävissä näillä viikoilla olisikaan. Mulla vuoto tuli kohdun suulta, limakalvot olivat vain kuulemma raskauden vuoksi niin verekkäät.

mulla oli myös tuhruvuotoa joskus 8-9 viikoilla muutaman päivän, niin että tuli pikkuhoususuojiin, vaikkei ollut edes kuukautisten aika. Eipä siitä mitään ihmeempää tullut enkä mennyt mihinkään tutkimuksiin, sillä olin jostain lukenut, että tuhrua saattaa tulla. Nyt rv 35+1.

Yhteistyössä