Mitä susta tarkottaa "iso nainen" tai "iso naiseksi"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pop:
Pidän itseäni isona naisena, 171cm ja n. 68-70kg ja kookas luusto.

Tuo "kookas luusto" ei ole mitään muuta kuin selittelyä omalle mahtavuudelle. Kaikilla naisilla on suunnilleen samankokoiset ja -painoiset luut. Lihan ja läskin määrä ympärillä on se, mikä vaihtelee.

Siis ei ole samankokoiset luut, kyllä... Luut ei tosin paina paljoa, mutta onhan se ihan selvää, että joillain on vaikkapa tosi paksut nilkat, vaikka ei olisi yhtään ylipainoa.

Harvalla on varmaan paksut luut nilkassa?

No nimenomaan on! Tottakai ihmisillä on erikokoisia luita. Mieti nyt, että jonkun pää voi olla 52 senttiä siinä, missä toisen, samanpituisen ihmisen pää on 60 senttiä. Jollain voi olla pitkät sormet, jollain voi olla tosi paksut sormet. Hölmöä luulla, ettei jollain ihmisellä voisi olla paksummat luut, kuin toisella.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Iso nainen = yli 100kg
Iso naiseksi = yli 180cm

Jotenkin näin mäkin sen ajattelisin.

Mä olen muuten alle 100kg. :D No ei tuo mun mielipide siitä johdu. Enhän mä mikään pieni ole painon suhteen, pituus on keskikokoa.

Tuo "kookas luusto" ei ole mitään muuta kuin selittelyä omalle mahtavuudelle. Kaikilla naisilla on suunnilleen samankokoiset ja -painoiset luut. Lihan ja läskin määrä ympärillä on se, mikä vaihtelee.

Siis ei ole samankokoiset luut, kyllä... Luut ei tosin paina paljoa, mutta onhan se ihan selvää, että joillain on vaikkapa tosi paksut nilkat, vaikka ei olisi yhtään ylipainoa.

No nimenomaan on! Tottakai ihmisillä on erikokoisia luita. Mieti nyt, että jonkun pää voi olla 52 senttiä siinä, missä toisen, samanpituisen ihmisen pää on 60 senttiä. Jollain voi olla pitkät sormet, jollain voi olla tosi paksut sormet. Hölmöä luulla, ettei jollain ihmisellä voisi olla paksummat luut, kuin toisella.

Pää ei ole luu. Luiden pituuksissa ja kokoluokassa on eroja. Pitkät sormet selittyy luun pituudella, paksuudessa ei useinkaan oo merkittäviä eroja LUUSSA.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
No niin. Kiitoksia vastauksista. Tämä iso nainen on 175/62 ja vaatekoko 36.

Miten sulla riittää vaatteissa mitta helmassa, hihoissa ja lahkeissa, jos käytät kokoa 36? Itse olen 172 cm, ja eikä puhettakaan että 36 riittäisi. Tai sitten on hihat kyynärpäissä, helma navan yläpuolella ja lahkeet puolisääressä.

Luuston painossa ei ole paljoa eroja, mutta siinä miltä kroppa näyttää luuston takia on eroja. Esim. mulla on leveä lantio luuston puolesta, ranteet on paksummat luustoltaan. Varsinkin nuo ranteet mua harmittaa koska mä haluaasin sirommat ranteet.

Pää ei ole luu. Luiden pituuksissa ja kokoluokassa on eroja. Pitkät sormet selittyy luun pituudella, paksuudessa ei useinkaan oo merkittäviä eroja LUUSSA.

Aijaa, no, mulla ainakin on luuta päässä, en tiiä susta.
:laugh: Minkäs takia jollain mun kokosella on paljon isommat kädet kuin mulla? Läskiäkö on sormissa, vaikka olisi ihan laiha ihminen? Ja vaikka sormet ei ois kumminkaan pidemmät?

Mulle on muutamaan otteeseen sanottu, että olen hyvin näyttävä nainen; minut kuulemma huomataan, kun astun huoneeseen, ja otan kuulemma tilan haltuuni tms. Mun mielestä se on lähes sama kuin sanotaan, että iso nainen. Tai ainakin niin mä sen otin. Olen 175/65. Olen vielä tummahiuksinenkin, niin ehkä se sitten vielä korostaa tuota vaikutelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja r:
No niin. Kiitoksia vastauksista. Tämä iso nainen on 175/62 ja vaatekoko 36.

Miten sulla riittää vaatteissa mitta helmassa, hihoissa ja lahkeissa, jos käytät kokoa 36? Itse olen 172 cm, ja eikä puhettakaan että 36 riittäisi. Tai sitten on hihat kyynärpäissä, helma navan yläpuolella ja lahkeet puolisääressä.

Ei se suurempi koko yleensä tuo lisäpituutta juurikaan, enemmänkin kannattaa ottaa pitemmistä mallistoista. Housuissahan alkaa jo olla usein mitoitukset short / regular / long, tai sitten tuumapituudet. Muista vaatteista ostan pitemmille sopivia malleja. Paremman näköstä kun liian iso teltta, jossa ehkä sentin/pari pitempi helma.

Suosittelen kattomaan esim. Long Tall Sally tai Next, jolla löytyy s / r / l mitotuksia esim. paidoista ja mekoistakin! Paljon paremmin onnistuu pitkällä pukeutuminen. Eikun anteeksi, isolla. :D

Alkuperäinen kirjoittaja r:

Mä oon 176/60 ja käytän kokoa 36/38. Tilaan vaatteeni lähinnä Nextin tall-mallistosta.

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Mulle on muutamaan otteeseen sanottu, että olen hyvin näyttävä nainen; minut kuulemma huomataan, kun astun huoneeseen, ja otan kuulemma tilan haltuuni tms. Mun mielestä se on lähes sama kuin sanotaan, että iso nainen. Tai ainakin niin mä sen otin. Olen 175/65. Olen vielä tummahiuksinenkin, niin ehkä se sitten vielä korostaa tuota vaikutelmaa.

Noitten kommenttien jälkeen on joskus tullutkin sellanen fiilis, että olisi kiva olla ihan pieni ja siro, tai sulautua tapettiin.

Miellän iso naiseksi niin, että hän on todella pitkä ja ehkä myös harteikas. Pituuskin riittää. Yli 180 senttinen on minusta kuitenkin pitkä naiseksi, mutta minä olenkin tällainen keskimittainen hobitti. Kiloja en taas osaa pitää määreenä sille että joku on nimenomaan naiseksi iso. Iso voi olla, mutta minusta naiseudelle ei ole painorajaa. No ei pituusrajaakaan tietysti, mutta kyllä yli 185 senttinen on jo tilastollisesti pitkä naiseksi. Painosta ei voi samalla tavalla sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Iso naiseksi on kookas, pitkä, suurijalkainen, mutta ei välttämättä lihava ja rehevä.

Just näin. Esim. yks mun kaveri on muistaakseni 181cm pitkä ja ihan mallinhommia joskus tehnyt, hoikka ollut aina.

:laugh: Minkäs takia jollain mun kokosella on paljon isommat kädet kuin mulla? Läskiäkö on sormissa, vaikka olisi ihan laiha ihminen? Ja vaikka sormet ei ois kumminkaan pidemmät?

Kai sä ymmärrät että sulla on luuta päässä, käsissä ja jaloissa mutta silti pää, käsi tai jalka ei ole luu?

Ja onko sulla tosiaan tuttuja joiden "käsi" on isompi, koska sormien luut ovat paksummat? Ja kyllä, sormissa on luun lisäksi nahkaa, jänteitä, niveliä, rustoa, hermoja, verisuonia, ja ihan rasvasolujakin.

Mun mielestä tuo ei tarkoita samaa kuin iso nainen! Näyttävä on aivan eri asia kuin iso ja se että ottaa tilan haltuun, on enemmänkin luonnekysymys. Kyllä 180cm 100kg nainenkin voi tulla huoneeseen ilman, että juuri kukaan huomaa...
Voisin kuvitella että esim. Catherina Zeta Jonesia voisi kuvailla samoilla sanoilla kuin sinua, eikä tulisi mieleenkään sanoa häntä isoksi naiseksi!

Alkuperäinen kirjoittaja Just:

Kai sä ymmärrät että sulla on luuta päässä, käsissä ja jaloissa mutta silti pää, käsi tai jalka ei ole luu?

Ja onko sulla tosiaan tuttuja joiden "käsi" on isompi, koska sormien luut ovat paksummat? Ja kyllä, sormissa on luun lisäksi nahkaa, jänteitä, niveliä, rustoa, hermoja, verisuonia, ja ihan rasvasolujakin.

Aika paljon niillä sit tosiaan täytyy olla rasvaa ihan sormissa. Jännää tosiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

Mun mielestä tuo ei tarkoita samaa kuin iso nainen! Näyttävä on aivan eri asia kuin iso ja se että ottaa tilan haltuun, on enemmänkin luonnekysymys. Kyllä 180cm 100kg nainenkin voi tulla huoneeseen ilman, että juuri kukaan huomaa...
Voisin kuvitella että esim. Catherina Zeta Jonesia voisi kuvailla samoilla sanoilla kuin sinua, eikä tulisi mieleenkään sanoa häntä isoksi naiseksi!

Peesi! Näyttävä nainen on eri asia kuin iso nainen. Catherine Zeta Jones on nainen jota kadehdin ulkonäön takia.

Yhteistyössä