Mitä sosetta ostaisin? Ehotuksia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä ja poika 7kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä ja poika 7kk

Vieras
poika 7kk ja on nirso :) tai syö vain tiettyja soseita ja olisi kiva jos menisi välillä muitakin soseita alas. Mitkä soseet on teidän vauvojen suosikkeja?
Meillä nyt menee liha/perunasose, sit joku makkarasose tais olla, vadelma mustikka jugortti ja jotekin peruna parsakaalisose. Joskus ostin muksun kalasosetta niin hyi kauhia mille se haisikin, eikä suostuttu syömään. Noita edellä mainittuja saan sentäs n. puolisen purkkia menemään kerralla.
Tänään kauppaan niin ehotuksia ottaisin mielellään vastaan..

Mikä on ongelma? Siis eikö "kökköiset" ruoat mene, vai ?

Meillä oli pikkuneiti kovin "sihtikurkkuinen" ja pitkään meni vain ihan sileät soseet (ja nimen omaan kaupan, omatekemät ei kelvanneet). Suosikki oli ehdottomasti Muskun lihasose. Semmoinen punertava, siinä oli makua jo vähän reilummin, mutta koostumus täysin sileä. Lisäksi maistui myös Muksun vastaava kalkkunasose, jossa oli myös kukkakaalia/parsakaalia. Muksun kalasoseet todella haisee pahalle, eikä ne kyllä ikinä uponneet meidän tytölle myöskään.

hmm.. kanasosetta voisin kokeilla, riisiä ja broileria olen kokeillut niin hänestä vissiin liian paakkuista. Pureskelee kyllä suussa olevaa ruokaa, mutta ei saisi olla hirveän möykkyistä :) hedelmäsoseita kun on niin monia. jotain olen kokeillut aikaisemiin kun neuvolassa sanoi, että ne voisi maistua mutta ei meidän herralla. Oisiko mango mieto sose?

Meillä ei uppoa enää ruokasoseet ollenkaan sen jälkeen kun poika, kohta 9 kk, sai maistaa "kunnon" ruokaa. Syö kaikkea mitä me muutkin vaikka sitten salaatin lehteä :laugh: :laugh: Makeat soseet kyllä kelpaa, samoin makeat puurot varsinkin tämä uusi ananas-mango-puuro.

luulen tosiaan, että täytyy olla sileää sosetta. kaupassa yritän tiirata onko kuinka sileää, mutta ei niistä aina selvää saa. Oma tekemiä olen myös antanut, mutta enpä taida saada niin sileäksi kuin kaupassa. Todellakin ollut pienestä pitäen niin nirso uusiihin makuihin ja koostumukseen. Ja pakkohan on jotain saada syötyy niin aika pitkälle ostan sitten niitä mitkä näyttää menevän alas.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hmm.. kanasosetta voisin kokeilla, riisiä ja broileria olen kokeillut niin hänestä vissiin liian paakkuista. Pureskelee kyllä suussa olevaa ruokaa, mutta ei saisi olla hirveän möykkyistä :) hedelmäsoseita kun on niin monia. jotain olen kokeillut aikaisemiin kun neuvolassa sanoi, että ne voisi maistua mutta ei meidän herralla. Oisiko mango mieto sose?

Vettä voi vähän lisätä soseeseen niin saa hienompaa.Mango taitaa olla aika hapanta?Päärynästä meillä tykätty,ja olikos sellainen kuin persikkaa+banaania?

luulen tosiaan, että täytyy olla sileää sosetta. kaupassa yritän tiirata onko kuinka sileää, mutta ei niistä aina selvää saa. Oma tekemiä olen myös antanut, mutta enpä taida saada niin sileäksi kuin kaupassa. Todellakin ollut pienestä pitäen niin nirso uusiihin makuihin ja koostumukseen. Ja pakkohan on jotain saada syötyy niin aika pitkälle ostan sitten niitä mitkä näyttää menevän alas.

Omatkin saa sileäksi esim sauvasekoittimella.

Monesti tuossa vaiheessa ollaan vielä nirsoja.Kannattaa kokeilla uusia makuja pikkasen kerrallaan niin tottuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Omatkin saa sileäksi esim sauvasekoittimella.

sillä just olen tehnytkin, ehkä ollut liian pieni määrä, että en vain saanut niin sileäksi

Mulla poika 7kk ja herkkua on päärynäsose ja kasviskinkkuherkku.Kokeilin jotain bonan pikkukalastajanpataa ja oli liikaa "kökköjä" seassa herran mielestä:),sihtikurkku myös ja heti kakomassa jos jotain isompaa mössöä.Puurotkin kun keitän itse niin sauvasekoittimella ja vastikkeella ohennan sopivaksi ja hyvin sit uppoaa kun marjasosetta lisukkeena.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla poika 7kk ja herkkua on päärynäsose ja kasviskinkkuherkku.Kokeilin jotain bonan pikkukalastajanpataa ja oli liikaa "kökköjä" seassa herran mielestä:),sihtikurkku myös ja heti kakomassa jos jotain isompaa mössöä.Puurotkin kun keitän itse niin sauvasekoittimella ja vastikkeella ohennan sopivaksi ja hyvin sit uppoaa kun marjasosetta lisukkeena.

aivan, hänkin on heti kakomassa ja välillä jopa oksentaa pois. Puuroa annan iltaisin, vielä kaupan sellasessa pienessä tetrassa olevaa ja vaihtelen välillä laatua, niissä menee vissiin mikä vain. ei ole ainakaan kertaakaan vastaan pannut :) käyn itse kyllä tekemään puuroja kun alkaa syömään enemmän ja menisi tämä nirsoilu vähemmälle. niin ja tosiaan se oli juuri tuo kasviskinkkuherkku joka oli se joku kinkku sose mitä syö.

Yhteistyössä