mitä söisi leivän tilalla? en halua karpata:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoikkapullamössö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoikkapullamössö

Vieras
mut kokeilen jos tuo lisää tätä vatsan turvotusta.. olen siirtyny kuukausi sitten ekaa kertaa elämässä 5ateriaan pvässä ja paino pudonnut 5kg :) ennen söin siis jatkuvasti jotain..mutta nyt mulla on kolme välipalaa pväs ni syön yhteensä 6 palaa ruisleipää joka päivä,ja haluisin korvata sen jollain.. normaalipainoinen oon..

ja rakastan syömistä ni ei mulle riitä 3 ateriaa pväs niinko monet karppaa..

Minä karppaan ja syön 4-5krt päivässä. Tää on ihan yksilöllinen juttu tämäkin. Arkena ei ole aikaa ahtaa niin reilua aamiaista, että sillä pötkisi pitkälle iltapäivään kuten jotkut onnistuvat tekemään.

Leivän tilallahan voi syödä mitä vaan muuta, pelkät päälliset on helpoin tapa. Juustoviipaleen sisään leikkelettä ja vihannesta reilusti ;-) Ja jogurttia lisäksi.

Leipä sinänsä ei lihota. Viljakuidulla näyttää tutkimuksien mukaan sen sijaan olevan vaikutus, joka estää lihomasta. Mutta myös sillä on suuri merkitys, mitä leivän päälle laitat.
Nykyään 10 prosenttia suomalaisia ei syö leipää. Täysjyväleivästä saat kuitenkin helposti tärkeitä mineraaleja ja välttämätöntä kuitua, joten se kannattaa pitää ruokavaliossa. Täysjyväleipä pitää nälkää loitolla pitkään.
Täysjyvätuotteita sen sijaan kannattaa syödä.

Jo ehdoteltujen lisäksi itse tykkään välipaloina esim. vispipuurosta, mannapuurosta mehukeitolla, myslistä jugurtilla tai muroista joihin voi laittaa sekaan esim. banaanin viipaloituna.

Yhteistyössä