Mitä sitten, jos "ensimmäinen" nainen tai mies on ulkomaalainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyyhekumi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyyhekumi

Vieras
Ihan ensi hätään väitän, että jos vaikka Niinistöllä olisi ulkomaalainen puoliso, ketään ei kiinnostaisi, ainakaan siinä määrin, että mussutettaisiin, miten presidentin puolison pitää olla suomalainen. Viimeisen 24 tunnin sisällä palstalla on jopa väitetty, että se veisi pohjan suomalaisuudelta ja tekisi koko maan naurunalaiseksi.

Toisekseen väitän, että nämä vänisijät ovat enemmänkin ärsyyntyneitä siitä, että mahdollisen tulevan miespuolisen presidentin puoliso olisikin mies. Eivät vain kehtaa sanoa sitä ääneen, etteivät leimaudu homovastaisiksi. Tai myöntävät, että homous on osa heidän vastustavaa kantaansa, mutta naamioivat itsenä lähes suvaitsevaisiksi kun vetävät esiin ulkomaalaistaustakortin.

Onko Ruotsissa menetetty pohja ruotsalaisuudelta ja naurammeko heille, kun kuningatar ei olekaan syntyperältään ruotsalainen? Silvia on syntynyt Saksassa ja hänen äitinsä on brasilialainen.

Onko Englannin kuningatar Elisabet II tehnyt aikoinaan maansa naurunalaiseksi naimalla kreikkalaisen prinssi Philipin?

Kumpikaan ei ole aiheuttanut katastrofia, ei ulkomaalainen vaimo eikä ulkomaalainen aviomies. Suomessa (mukamas) pitäisi presidenttiparin olla 100% suomalaisia, "ettei kukaan nauraisi meille". Hei jotain rajaa.

Väitän edelleen, että jos Sauli Niinistöllä olisi vaikkapa ukrainalainen puoliso, ketä muka haittaisi?

No kai se on ongelma, käänteinen sellainen, kun ensin ollaan niin kansainvälistä ja globaalia, lapsilla pitää olla kansainväliset nimet kun ei PirjoPetterin nimeä osata lausua ulkomailla, kun se voittaa alppihiihdon maailmancupin ja sitten hävettää.
Pitää saada etelän hetelmiä ja JuanCarlos sieltä Epsanjan hiekkarannalta mukaan suomeen.
Mutta presidentin puoliso- ehei.... hävettää :snotty:

Jostain tämä TahkoPihkalahenki piimävelleineen nyt kovasti tunkee pintaan.

Ulkomaalainen saanee olla, mutta ei maista jossa ihonväri tai kulttuuri poikkeaa huomattavasti omasta :D. Veikkaan että jos Haaviston puoliso olisi vaikka Tanskalainen, ei ongelmaa tuon ulkomaalaisuuden suhteen olisi. Homous sinänsä jäisi tietenkin vielä (näköjään) monelle ongelmaksi...

Toisaalta jännä nähdä, mitä kakkoskierroksella tapahtuu. Ainakin niiden osalta, jotka ekalla kierroksella äänestivät Haavistoa pönkittääkseen mielikuvaansa itsestään suvaitsevaisena ihmisenä. Nyt, kun kakkoskierroksella on "tosi kyseessä", Haavistoa todennäköisesti äänestävät ne, joille hänen homoutensa todella on yksi ja sama ja jotka ekalla kierroksellakin äänestivät hänstä siksi, mitä hän on henkilönä. Loppujen kanssa tulee nähtäväksi, pitääkö pokka vielä vaiko ei.

Ei mitään eli mun mielestä voi hyvin olla ulkomaalainen. Se, mistä mä en tykkää on tuo negatiivinen julkisuus. Kapakkatappelu ja rattijuoppous. Taitaa olla vaikeuksia viinan kanssa ja se ei ole soveliasta presidentin puolisolle.

Mun mielestäni pitää olla myös sivistynyt ja hyväkäytöksinen, edustava. Se ei vaan valitettavasti ole se kuva, minkä tämä bilehile antaa itsestään.

Jännä tää ulkomaalaiskeskustelu.

Eipä tuo ole ennen suomalaisia vaivannut. Vai kenen mielestä Adolf Ehrnrooth ei ollut kunnon suomalainen, koska hänellä oli tanskalainen vaimo?

Oikeesti kyseessä on Haaviston homous ja se, että Antonio on "silläsilmällä-homo": siis selkeästi homoseksuaali ja vielä KAMPAAJA!

Mulle ei ole mitään väliä sillä onko presidentti homo tai hetero. Mutta jos Niinisöllä olisi puolisona Pattayalta tuotu tuliaisvaimo, joka notkuisi kaiket illat yökerhoissa bilettämässä, söisi se kyllä vähän Niinistöltäkin uskottavauuttu.

Äänestäisikö kukaan Niinistöä jos sen vaimo oliski esim tämä???

SAM_0670.JPG

[QUOTE="Vieras";25507301]Ei mitään eli mun mielestä voi hyvin olla ulkomaalainen. Se, mistä mä en tykkää on tuo negatiivinen julkisuus. Kapakkatappelu ja rattijuoppous. Taitaa olla vaikeuksia viinan kanssa ja se ei ole soveliasta presidentin puolisolle.

Mun mielestäni pitää olla myös sivistynyt ja hyväkäytöksinen, edustava. Se ei vaan valitettavasti ole se kuva, minkä tämä bilehile antaa itsestään.[/QUOTE]

Ei ole viinan kanssa läträäminen ja rattijuopumus soveliasta mielestäni myöskään kansanedustajalle.

Mutta niin vaan rattijuopumustuomion saanut Tanja omaa sukua Vienonen, sittemmin Karpela, sittemmin Saarela, sittemmin taas Karpela ja nyttemmin en tiedä, mutta naimisissa kaiketi on uuden vauvansa isän kanssa, äänestettiin kansanedustajaksi ja ministerinsalkunkin sai.

Eikä ketään haitannut.

Ei ole viinan kanssa läträäminen ja rattijuopumus soveliasta mielestäni myöskään kansanedustajalle.

Mutta niin vaan rattijuopumustuomion saanut Tanja omaa sukua Vienonen, sittemmin Karpela, sittemmin Saarela, sittemmin taas Karpela ja nyttemmin en tiedä, mutta naimisissa kaiketi on uuden vauvansa isän kanssa, äänestettiin kansanedustajaksi ja ministerinsalkunkin sai.

Eikä ketään haitannut.

Ja JOS Saulin ja Tanjan kihlaus olisi kestänyt, meillä voisi olla oikein kaksin kappalein rattijuoppotuomittua ehdolla presidentinlinnaan....

Eikä ketään haitannut.

Tää ketju taisi olla siitä, että mitä sitten, jos eka nainen/mies on ulkomaalainen... Miten tää Tanja juttu sopii tähän ketjuun? Nyt oli kyse presidenttiehdokkaiden puolisoista. Tanja ei sellainen taida olla?

Jos Haavisto olisi sinkku, tai sillä olisi edes asteen verran sivistyneemmän oloinen ja uskottavampi puoliso se vois saada mun ääneni. Mun mielestä tänäpäivänä seksuaalisella suuntautumisella ei olen mitään merkitystä eikä vaikuta mun äänestyspäätökseeni. Enemmän Haavistossa ärsyttää se että se on vihreiden ehdokas.

[QUOTE="Vieras";25507301]
Mun mielestäni pitää olla myös sivistynyt ja hyväkäytöksinen, edustava. Se ei vaan valitettavasti ole se kuva, minkä tämä bilehile antaa itsestään.[/QUOTE]

:laugh:

Persefiinien pitäisi heti vaihtaa puheenjohtajansa. Possu-Soinia ei kukaan luonnehdi hyväkäytöksiseksi ja edustavaksi. Epäsiisti röhnöttäjä possu-Soini on.

Yhteistyössä