T
tiinuliisa
Vieras
Mitä syöt päivän aikana, että saat pidettyä hiilihydraatit alle 50g?
Olen vähentänyt itse niitä, mutta tuntuu etten saa alta sadan.
Olen vähentänyt itse niitä, mutta tuntuu etten saa alta sadan.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Nyt raskaana ollessani en ole kovin orjallisesti karppaillut, mutta pystyn varmaan silti jotain vinkkejä antamaan. Mitä söit esim. tänään, kun hiilarit nousivat noin korkeiksi?
Mun karppipäivät olivat useimmiten tämäntapaisia:
Aamulla pari keitettyä tai paistettua kananmunaa + paprikaa, kurkkua, tomaattia (keitetyn kananmunan kanssa joskus lehtileipäsiivu, hiilareita 3g)
- jos kananmuna ei maistunut, turkkilaista jogurttia ja marjoja (tästä tulee hiukan enemmän hiilareita)
- myös mantelileipä (ohje löytyy karppisivuilta) päällisten kanssa on hyvä vaihtoehto
Lounaaksi salaattia (tonnikala-, kana- tai feta-, joka tapauksessa reilusti mukaan oliiviöljyä, että pysyy nälkä poissa)
Välipalana kermakahvia ja kaksi palaa 70% suklaata, lehtileipäsiivu tai mantelileipä päällisten kera, jos tarpeen
Päivälliseksi esim. lohta ja uunissa tehtyjä vihanneksia / kaalilaatikkoa (karppiohje eli ilman riisiä) / kesäkurpitsalasagnea tms.
Ja näillä ruoilla pysyi hiilarit helposti alle 50 g.
Kermarahkaa marjoilla, ei sokeria
2 paistettua munaa, juustolla ja oltermannilla
yrttiöljyssä marinoidut kasvikset;kurkku, tomaatti, paprika
Kanakeitto kermaan ja punaiseen maitoon, seassa voita ja keittojuureksia
juonut olen vichyä, vettä, kahvia kermalla ja punaista maitoa. Tän jälkeen luovutin...
En tiedä miten ne hiilarit tuli niin ylös.
Masentuneena sitten luovutin ja mässäilin lihapiirakkaa, lapsen paula vanukkaan, jäätelön ja äsken tein vielä kaurapuikulan.![]()
![]()
Vieraalle, jota karppaus kiinnostaisi: mulla oli ihan samanlaisia ajatuksia aamupalan vaikeudesta. Aamiaiskananmunat voi kuitenkin keittää jo illalla. Mantelileipää voi leipoa viikon tarpeiksi pakkaseen, se on hyvää paahdettuna. Siihen runsaat päälliset (voita, leikkeleitä, kunnon juustoa, vihanneksia). Lounassalaatilla lähtee kyllä nälkä, kunhan siinä on riittävästi proteiinia ja rasvaa. Tai mikä estää ottamasta evääksi vaikka jotain lämmintä ruokaa, joita mulla oli tuossa päivällisesimerkkeinä.
mulla oli jo päivällä hiilarit 87g ja olo, kuin olisin treenannut joka lihaksella. söin ilmeisesti aivan liian vähän ja täysin väärin![]()
Ei lihassa ja kalassa ole yhtään suolaa, jos ostaa marinoimatonta. :O Mistä sitä rasvaa sitten saa, kun hiilarit ja protskut ei oo hyväksi?? :O
Tuntuu ettei mitään muuta kannata syödä kuin voita ja juoda kermaa! :O